Основна претензія стосується проблеми так званого «фантомного гальмування», коли автомобілі раптово сповільнюються без видимої причини, створюючи небезпечні ситуації на дорозі. Крім того, позивачі вказують на невідповідність заявленого запасу ходу та можливостей системи Autopilot, які, за їхніми словами, не відповідають обіцянкам виробника. Цей позов став ще одним викликом для Tesla, яка останнім часом стикається з низкою судових справ і критикою на міжнародній арені
Ситуація з Tesla в Австралії набула значного розголосу
Позов, ініційований юридичною фірмою JDA Saddler, офіційно передано до Федерального суду Австралії. За даними фірми, близько 10 тисяч власників електромобілів Tesla приєдналися до колективного позову, що свідчить про масштабність проблеми. Скарги власників стосуються не лише технічних недоліків, а й маркетингових заяв компанії, які, на їхню думку, вводять в оману
Однією з ключових проблем, зазначених у позові, є раптове гальмування автомобілів Tesla на високих швидкостях, зокрема на автомагістралях. Власники повідомляють, що їхні транспортні засоби можуть несподівано сповільнитися, навіть якщо водій повністю контролює керування і система Autopilot не активована. Ребекка Янцаускас із JDA Saddler зазначила в інтерв’ю ABC News, що фірма отримала численні скарги від водіїв, які описують, як їхні автомобілі різко гальмували на швидкості 100–110 км/год. У деяких випадках такі інциденти призводили до аварій. «Водії повідомляли, що відчували справжній страх, коли їхні автомобілі раптово гальмували. Ми маємо численні свідчення від учасників позову, які стверджують, що ці проблеми виникали, незважаючи на їхню повну увагу до керування», — підкреслила Янцаускас

Окрім проблеми з гальмуванням, позивачі звертають увагу на невідповідність заявленого запасу ходу електромобілів Tesla
У позові стверджується, що автомобілі компанії не здатні досягти або навіть наблизитися до максимального запасу ходу, зазначеного в рекламі чи на інформаційній панелі, коли рівень заряду батареї перевищує 50%. За твердженням позивачів, Tesla знала про ці недоліки протягом кількох років, але не вжила заходів для їх усунення. Це питання є особливо актуальним для власників електромобілів, адже запас ходу — один із ключових параметрів при виборі такого транспортного засобу
Ще одним пунктом звинувачень є система Autopilot, яка, за словами позивачів, не відповідає заявленим характеристикам
У позові зазначається, що апаратне забезпечення автомобілів Tesla не здатне підтримувати повноцінне автономне керування або навіть наближене до нього, попри рекламні обіцянки компанії. Це ставить під сумнів правдивість маркетингових заяв Tesla щодо можливостей їхніх електромобілів

Хоча до позову приєдналися понад 10 тисяч власників, австралійський федеральний департамент інфраструктури повідомляє лише про шість офіційних скарг на проблему фантомного гальмування. Така розбіжність може вказувати на проблеми з процесом подання скарг, але не применшує серйозності занепокоєння, висловленого власниками Tesla по всій країні. Цей позов додає нових викликів для компанії, яка вже стикається з падінням продажів, суспільною критикою та іншими судовими справами, зокрема в Європі
Ситуація в Австралії є частиною ширшої хвилі невдоволення, з якою зіштовхується Tesla на глобальному рівні. Компанія, яка свого часу стала символом інновацій у сфері електромобілів, тепер змушена відповідати на серйозні звинувачення щодо якості своїх продуктів і прозорості маркетингових стратегій. Результат цього позову може мати значний вплив на репутацію Tesla та її подальшу діяльність на австралійському ринку, а також стати прецедентом для інших країн
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі