Компанія Porsche розпочала пілотний проєкт, покликаний дати друге життя акумуляторам високої напруги
Йдеться про спробу створити замкнений цикл використання сировини – від вилучення з вичерпаних батарей до її повторного використання у нових елементах живлення. Цей підхід дозволяє не лише зменшити залежність від нестабільних ринків сировини, а й відповідально підійти до утилізації літій-іонних акумуляторів, які залишають по собі складну екологічну «спадщину». У довгостроковій перспективі Porsche планує розгорнути мережу партнерських підприємств, які спеціалізуватимуться на переробці таких батарей
«Завдяки інноваційним процесам переробки ми прагнемо зменшити нашу залежність від нестабільних, з геополітичного погляду, джерел сировини», – зазначає Барбара Френкель, членкиня правління Porsche, відповідальна за постачання. – «Циркулярна економіка є фундаментальним елементом нашої стратегії сталого розвитку, і цим пілотним проєктом ми підтверджуємо наші амбіції»
Від “чорної маси” до чистої енергії: три етапи німецької акумуляторної алхімії
Пілотний проєкт розділено на три ключові фази. На першому етапі високовольтні акумулятори, що вже відслужили своє у тестових електрокарах, проходять механічне подрібнення. Результатом є так звана «чорна маса» – гранульована суміш, яка містить цінні метали: нікель, кобальт, марганець і, звісно ж, літій. На сьогодні Porsche вже отримала близько 65 тонн цієї технологічної субстанції
У другій фазі ця чорна маса проходить процес очищення і розділення на окремі елементи, придатні для повторного використання у виробництві нових акумуляторів. І тут Porsche не йде на компроміси: якість і чистота вторинної сировини мають відповідати високим стандартам марки. Адже мова йде не просто про утилізацію – а про створення повноцінних акумуляторів для спортивних електромобілів
На завершальному етапі компанія планує виготовити дослідні батарейні осередки з чітко визначеною часткою вторинних матеріалів і перевірити їхню ефективність у справжніх електрокарах Porsche. Ідея полягає в тому, щоб не просто зменшити вплив на довкілля, а й подовжити життєвий цикл цінних ресурсів, які використовуються у виробництві батарей
Цим підходом Porsche не лише намагається зменшити свій екологічний слід, але й демонструє готовність до нових законодавчих викликів. Зокрема, компанія готується до майбутніх вимог Європейського Союзу щодо повторного використання матеріалів в акумуляторах, які мають набути чинності з 2031 року. Завдяки ранньому впровадженню технологій переробки, Porsche не лише матиме фору перед конкурентами, а й візьме участь у формуванні майбутніх стандартів автомобільної індустрії
Циркулярна економіка у виконанні Porsche – це не просто гасло
Компанія дійсно прагне раціонального використання матеріалів та довготривалої експлуатації як самих автомобілів, так і складників, з яких вони створені. У рамках стратегії Circular Economy Porsche інвестує в різні напрямки: повторне використання компонентів, зменшення відходів, використання стійких матеріалів та, звісно, створення замкненого циклу для високовольтних батарей
Читати далі
Схожі записиПрезидент General Motors Марк Ройсс переконаний, що нові літій-марганцеві акумулятори (LMR) здатні відкрити шлях до появи середніх електровантажівок — сегмента, який досі залишався порожнім через технічні обмеження. У подкасті Plugged-In він пояснив, що головна причина відсутності таких моделей полягає саме в акумуляторах. Сучасні батареї занадто великі та важкі, щоб уміститися в компактні пікапи без втрати […]
20 Жовтня 2025Світова прем’єра MAN Lion’s Coach E стала справжньою сенсацією: перший європейський електричний туристичний автобус отримав престижну нагороду «Сталий автобус року 2026» у категорії туристичних моделей. Відзнаку вручено під час урочистого гала-вечора на Busworld Europe у Брюсселі. Міжнародне журі високо оцінило потужність електродвигуна, великий запас ходу, комфорт, безпеку та екологічну ефективність новинки. Для MAN ця перемога […]
20 Жовтня 2025Понад 115 000 електромобілів та гібридів із підзарядкою від мережі мають відвідати офіційні дилерські сервіси компанії на перевірку через виявлені технічні проблеми. Таке рішення ухвалено після розслідування Державної адміністрації з регулювання ринку Китаю, яка виявила дефекти у конструкції та компонентах акумуляторів Компанія подала офіційний план відкликання, який охоплює дві окремі серії автомобілів Першою стала лінійка […]
20 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі