Компанія Porsche розпочала пілотний проєкт, покликаний дати друге життя акумуляторам високої напруги
Йдеться про спробу створити замкнений цикл використання сировини – від вилучення з вичерпаних батарей до її повторного використання у нових елементах живлення. Цей підхід дозволяє не лише зменшити залежність від нестабільних ринків сировини, а й відповідально підійти до утилізації літій-іонних акумуляторів, які залишають по собі складну екологічну «спадщину». У довгостроковій перспективі Porsche планує розгорнути мережу партнерських підприємств, які спеціалізуватимуться на переробці таких батарей
«Завдяки інноваційним процесам переробки ми прагнемо зменшити нашу залежність від нестабільних, з геополітичного погляду, джерел сировини», – зазначає Барбара Френкель, членкиня правління Porsche, відповідальна за постачання. – «Циркулярна економіка є фундаментальним елементом нашої стратегії сталого розвитку, і цим пілотним проєктом ми підтверджуємо наші амбіції»
Від “чорної маси” до чистої енергії: три етапи німецької акумуляторної алхімії
Пілотний проєкт розділено на три ключові фази. На першому етапі високовольтні акумулятори, що вже відслужили своє у тестових електрокарах, проходять механічне подрібнення. Результатом є так звана «чорна маса» – гранульована суміш, яка містить цінні метали: нікель, кобальт, марганець і, звісно ж, літій. На сьогодні Porsche вже отримала близько 65 тонн цієї технологічної субстанції
У другій фазі ця чорна маса проходить процес очищення і розділення на окремі елементи, придатні для повторного використання у виробництві нових акумуляторів. І тут Porsche не йде на компроміси: якість і чистота вторинної сировини мають відповідати високим стандартам марки. Адже мова йде не просто про утилізацію – а про створення повноцінних акумуляторів для спортивних електромобілів
На завершальному етапі компанія планує виготовити дослідні батарейні осередки з чітко визначеною часткою вторинних матеріалів і перевірити їхню ефективність у справжніх електрокарах Porsche. Ідея полягає в тому, щоб не просто зменшити вплив на довкілля, а й подовжити життєвий цикл цінних ресурсів, які використовуються у виробництві батарей
Цим підходом Porsche не лише намагається зменшити свій екологічний слід, але й демонструє готовність до нових законодавчих викликів. Зокрема, компанія готується до майбутніх вимог Європейського Союзу щодо повторного використання матеріалів в акумуляторах, які мають набути чинності з 2031 року. Завдяки ранньому впровадженню технологій переробки, Porsche не лише матиме фору перед конкурентами, а й візьме участь у формуванні майбутніх стандартів автомобільної індустрії
Циркулярна економіка у виконанні Porsche – це не просто гасло
Компанія дійсно прагне раціонального використання матеріалів та довготривалої експлуатації як самих автомобілів, так і складників, з яких вони створені. У рамках стратегії Circular Economy Porsche інвестує в різні напрямки: повторне використання компонентів, зменшення відходів, використання стійких матеріалів та, звісно, створення замкненого циклу для високовольтних батарей
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі