Новенький електричний кросовер у ретро-стилі – Renault 4 E-Tech – лише нещодавно почав з’являтися на дорогах Європи, а компанія Renault вже активно дражнить нас ще цікавішими новинками. Справжнім хітом може стати нещодавно представлений концепт 4 Savane. Він виконаний у міцній, позашляховій стилістиці і має ключову технічну відмінність – додатковий електродвигун на задній осі. Тобто, вперше в історії сучасної моделі Renault 4 з’явився повний привід
Концепт запозичив назву в однієї з версій оригінального R4
Кузов Savane піднято на 15 мм, встановлені спеціальні 18-дюймові колісні диски з шинами Goodyear UltraGrip, які, до речі, збільшують ширину колії на 20 мм як спереду, так і ззаду. Такі зміни надають автомобілю більш міцного та «мускулистого» вигляду. Колір кузова – новий для R4 нефритовий зелений (Jade Green), а дах виконано з надрукованої тканини, додаючи концепту унікальності. Навіть стандартні захисні накладки на бамперах замінені на нові, надруковані на 3D-принтері деталі з амортизуючими властивостями
Сидіння оздоблені у темно-коричневий колір (Deep Brown) та мають вставки з класичним візерунком «гусяча лапка» на спинках і боковинах. Загалом салон виглядає мінімалістично, але функціонально. Але справжня привабливість Savane криється не в кольорі, а в його потенційних можливостях впоратися з цим брудом на дорозі завдяки додатковому електродвигуну, який забезпечує покращену тягу та повний привід
Платформа AmpR Small: Потенціал для повного приводу та 300 к.с.?
Серійна версія Renault 4 E-Tech, як і успішний Renault 5 E-Tech та його «заряджений» брат Alpine A290, базується на універсальній електричній платформі AmpR Small. Важливо зазначити, що наразі усі серійні автомобілі на цій платформі виключно одномоторні та передньопривідні (високопродуктивний R5 Turbo 3E – це окрема історія на зовсім іншій базі). Серійна «Четвірка» пропонує вибір з моторів на 118 к.с. (88 кВт) або 148 к.с. (110 кВт). Проте, додавання другого двигуна на задню вісь, як у концепту Savane, теоретично може дозволити сумарній потужності сягнути позначки близько 300 к.с. (224 кВт). Це не просто зробило б R4 Savane справді динамічним для міського кросовера, але й відкрило б двері для Renault на ринок «гарячих» електричних кросоверів, можливо, навіть з повнопривідною версією від Alpine! Така потужність – це приблизно в 10 разів більше, ніж мав оригінальний Renault 4 1961 року!
Чи побачимо ми двомоторний R4 (або Alpine)?
Наразі Renault офіційно не підтвердив серійний випуск ні концепту Savane як окремої моделі, ні взагалі двомоторної версії R4 E-Tech. У заяві компанії обережно сказано, що концепт «демонструє потенціал платформи AmpR Small для створення електричного автомобіля B-сегменту з чотириколісним приводом». Проте, автори статті та експерти сходяться на думці: Renault зазвичай не витрачає ресурси на розробку концептів, які не мають реальних виробничих намірів. Це дає надію на те, що повнопривідна версія R4 (можливо, не в настільки екстремальному дизайні, як Savane) все ж може з’явитися у майбутньому. Єдине, чого ми ще не знаємо напевно – чи дозволяє коротша версія платформи AmpR Small, яка використовується для Renault 5, також встановити другий двигун на задню вісь, відкриваючи подібні перспективи і для «П’ятірки»
Концепт Renault 4 Savane – це більше, ніж просто виставка дизайнерських ідей. Це яскрава демонстрація технічного потенціалу платформи AmpR Small та натяк на можливе розширення лінійки Renault 4 E-Tech. Час покаже, чи втіляться ці сміливі ідеї у серійне виробництво
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі