Renault 5 Turbo 3E: електричний монстр у кузові ретро-хетчбека!
Електричне повернення легенди 80-х
Renault зробила правильний вибір, повернувши культову «п’ятірку» у вигляді електрокара, і це підтвердили захоплені відгуки, величезний попит і звання «Автомобіль року». Але французи вирішили не зупинятися і вивели ретро-електричку на новий рівень. Renault 5 Turbo 3E – це 535-сильний електричний триб’ют знаменитій ралійній версії Renault 5 Turbo 1980-х років, який з’явиться у продажу у 2027 році
Зовні він схожий на «звичайний» Renault 5 EV з широкими крилами, однак насправді це абсолютно нова модель на спеціально розробленій алюмінієвій платформі. Від серійного хетчбека залишилося небагато: задні ліхтарі, дзеркала та, можливо, певний рівень ностальгії. За масою (1450 кг) цей заряджений малюк близький до VW Golf GTI, але з набагато серйознішими характеристиками

Два мотори, дрифт-режим і серйозна швидкість
Замість традиційного переднього приводу, як у звичайного Renault 5, Turbo 3E отримав два потужні електромотори, вбудовані у задні колеса. Кожен видає по 200 кВт (268 к.с.), що разом дає вражаючі 535 к.с. І так, у нього є дрифт-режим, який дозволяє входити в ефектні заноси, як на справжньому ралійному авто. Допоможе в цьому вертикальне ралійне гальмо, що передбачає класичний стиль керування

Розгін до 100 км/год займає менше ніж 3,5 секунди – це приблизно той же рівень, що й у Hyundai Ioniq 5 N. Акумулятор ємністю 70 кВт-год розташований під підлогою, забезпечуючи запас ходу до 400 км у спокійному режимі їзди. Однак головна фішка – електросистема на 800 В, яка дозволяє заряджатися потужністю 350 кВт, поповнюючи заряд від 15% до 80% всього за 15 хвилин
Порівняно з базовим Renault 5, колісна база Turbo 3E збільшена на 30 мм (до 2570 мм), а лобове скло зрушене назад для кращого балансу пропорцій. Renault також зазначає, що платформа була розроблена фахівцями Alpine – тож не дивуйтеся, якщо незабаром ми побачимо її в електричному спорткарі Alpine A110

Культові кольори та поки що невідома ціна
Turbo 3E отримав фірмову кольорову палітру, що віддає шану знаменитому ліврею Tour de Corse 1982 року, проте Renault обіцяє й інші варіанти оформлення – як ретро, так і сучасні. Також будуть численні опції персоналізації, які допоможуть забезпечити витончене розставання покупців зі своїми грошима

Скільки саме доведеться викласти за один із 1980 примірників (саме стільки Turbo 3E випустять на честь року дебюту оригінальної ралійної версії), поки що невідомо. Але очевидно, що він опиниться у сегменті «молодших» суперкарів. Продажі в США не плануються, однак жителі Європи, Близького Сходу, Японії та Австралії зможуть оформити попереднє замовлення вже в найближчі тижні, а перші поставки очікуються у 2027 році
