Rivian нещодавно провела Autonomy and AI Day, де показала свій підхід до штучного інтелекту та автоматизованого керування. В перспективі з’явиться справжній автопілот, а вже найближчим часом власники електромобілів Rivian отримають Autonomy+. Сервіс відкриває доступ до набору систем допомоги водієві, можливості яких поступово розширюватимуться з оновленнями програмного забезпечення
Першою функцією стала Universal Hands-Free
Вона дозволяє рухатися без рук на кермі не лише на автомагістралях, а й на звичайних дорогах загального користування. Якщо вірити Rivian, за охопленням і сценаріями використання система перевершує Ford BlueCruise та GM Super Cruise. Universal Hands-Free з’явиться на Rivian R1T і R1S другого покоління через оновлення вже найближчим часом. Пізніше функцію отримає і компактніший Rivian R2
Autonomy+ коштуватиме $49,99 на місяць. Альтернатива для тих, хто не хоче підписки, — разовий платіж у $2500 за довічний доступ. Опція залишатиметься прив’язаною до автомобіля навіть після перепродажу. За розрахунками Rivian, така сума приблизно відповідає чотирьом рокам щомісячної оплати, тобто періоду заводської гарантії на нові R1

Власники Rivian другого покоління отримають Autonomy+ безкоштовно на 60 днів з 1 лютого. Такий самий пробний період діятиме і для нових покупців R1 у майбутньому. Автомобілі першого покоління не підтримують Universal Hands-Free через обмеження апаратної частини, тому додаткових можливостей для них не передбачено
Найчастіше Autonomy+ порівнюють з Tesla Full Self-Driving
У Tesla підписка коштує $99 на місяць або $8000 одноразово. Проте функціональність систем суттєво відрізняється. Universal Hands-Free розширює адаптивний круїз-контроль і утримання у смузі з приблизно 150 тисяч миль автомагістралей до понад 3,5 мільйона миль розмічених доріг. Система орієнтується на дорожню розмітку, регулює швидкість залежно від трафіку та може проїжджати перехрестя
В той же час, обмеження залишаються відчутними. Автомобіль не реагує на світлофори та знаки зупинки. Зміна смуги відбувається лише після сигналу повороту і лише на розділених трасах. Tesla FSD, попри суперечливу репутацію, намагається працювати зі світлофорами, пішоходами та маневрами від початку маршруту до кінця, хоча водієві доводиться постійно контролювати процес
За логікою використання Universal Hands-Free ближча до BlueCruise або Super Cruise, а не до повноцінного автопілота. І ціна тут подібна: Ford просить близько $50 на місяць або $2495 разово, GM — $39,99 на місяць або $399 на рік після безкоштовного періоду

Rivian робить ставку на поступовий розвиток
Компанія обіцяє з часом додати поїздки з точки А в точку Б та вивести систему на рівень можливостей, близький до Tesla FSD. Далі у планах — режим без постійного нагляду водія та так званий персональний рівень автономності Level 4. Ті, хто заплатить за Autonomy+ наперед, отримають доступ до майбутніх функцій без доплат, хоча для нових клієнтів ціна з часом може зрости
Такий обережний підхід виглядає менш агресивним, ніж у Tesla. Якщо він дозволить уникнути помилок і зробити систему стабільнішою у реальному трафіку, Rivian має шанс переконати покупців не гучними заявами, а передбачуваною роботою
Читати далі
Схожі записиПрограма отримала назву Lucid Recharged і орієнтована на покупців, які хочуть зекономити, але не готові відмовлятися від заводської перевірки та додаткових гарантій До програми потрапляють лише автомобілі з одним власником і пробігом менше ніж 62 тисячі миль (100 тисяч км). Кожен такий електромобіль проходить розширену перевірку за більш ніж 160 пунктами. За потреби проводиться механічне […]
17 Грудня 2025
Компактний кросовер наближається до чотирирічного віку, тож поява оновленої версії в стилі Neue Klasse виглядає логічним кроком. Запланований дебют очікують ближче до 2027 року, і за змінами легко побачити новий напрямок розвитку електричних SUV BMW Під час заряджання прототипу помітили повністю перероблену передню частину Фірмова подвійна решітка стала тоншою та стриманішою, а світлотехніка майже повторює […]
17 Грудня 2025
План Європи повністю відмовитися від двигунів внутрішнього згоряння до 2035 року ще недавно виглядав як жорстка але чітка мета. Тепер ситуація змінилася. Європейський Союз офіційно відступає від ідеї повної заборони та переглядає правила для автомобільного ринку Замість вимоги скоротити викиди CO₂ з вихлопної труби на сто відсотків порівняно з рівнем 2021 року, виробникам тепер доведеться […]
17 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі