Середня ціна електромобілів впала на 25% із 2018 року
Висока вартість електромобілів довгий час була одним із головних аргументів, чому покупці обирали авто з двигунами внутрішнього згоряння. Однак нове дослідження демонструє, що ціни на електромобілі знизились на 25% з 2018 року, що зробило їх більш доступними, ніж будь-коли раніше
Різниця в ціні між електромобілями та традиційними авто скорочується
Згідно з даними аналітичної компанії Jato Dynamics, за останні роки розрив у ціні між електромобілями та авто з двигунами внутрішнього згоряння зменшився до найнижчого рівня. У США цей розрив становив 50% до 2021 року, але завдяки появі нових моделей електрокарів та агресивному зниженню цін, зокрема від Tesla, різниця зменшилась до 33% у 2022 році і лише 15% у 2023 році

Однак в Європі динаміка була менш помітною. Наприклад, у 2021 році розрив у ціні становив 27%, зріс до 29% у 2023 році, а минулого року знову зменшився до 22%. Це свідчить, що зниження вартості електромобілів у деяких регіонах відбувається не так швидко, як у США
Китайські електромобілі – найдоступніші у світі
Хоча американські покупці електрокарів виграють від зниження цін, ситуація в Китаї показує ще більший контраст. Наприклад, Polestar 4 Dual Motor у США коштує $62 900, що еквівалентно €59 452, у той час як у Європі його ціна досягає €79 424 у Великобританії та €69,300 у єврозоні. В Китаї ж цей автомобіль коштує лише €52 190 (¥399 000)

Такі значні розбіжності у вартості пояснюються економічними факторами, митами, субсидіями та відмінностями у регіональних цінових політиках. Китай продовжує залишатися лідером у виробництві доступних електромобілів завдяки масштабному внутрішньому ринку та локалізації виробництва
Майбутнє електромобілів: доступність для кожного
Зниження вартості електромобілів свідчить про прогрес у цій галузі, роблячи їх доступними для ширшого кола покупців. В той час як у США різниця між електромобілями та традиційними авто вже наблизилась до мінімуму, в Європі та Великобританії ще залишаються бар’єри. Китай продовжує задавати тренд у доступності, доводячи, що майбутнє транспорту може бути і екологічним, і фінансово вигідним