В останні місяці своєї роботи адміністрація Джо Байдена вирішила ввести жорсткі заборони на використання китайських автомобілів, програмного забезпечення та комплектуючих у США. Нові правила, які охоплюють як легкові, так і комерційні автомобілі, мають на меті захистити національну безпеку. З 2027 року забороняється використання китайського ПЗ у електромобілях, а з 2029 року – обладнання, виробленого в Китаї
Заборона китайських авто та технологій: новий виклик для галузі
Ці обмеження торкнуться не лише китайських компаній, таких як Geely та BYD, але й американських автовиробників, які закуповують деталі у Китаї. Наприклад, моделі Lincoln Nautilus і Buick Envision, які виготовляються у Китаї, також підпадають під заборону. Однак окремі послаблення дозволяють використовувати китайське ПЗ, створене до початку дії нових правил, якщо код підтримується не китайськими компаніями
Адміністрація Байдена планує передати остаточне рішення про заборони майбутньому уряду. Це створює можливість для адміністрації Дональда Трампа переглянути або навіть скасувати ці обмеження, відкриваючи шлях до нових геополітичних викликів у торгівлі між США та Китаєм
Обмеження на експорт чипів: удар по Nvidia та автопромисловості
Одним із найсуперечливіших рішень Байдена стало введення обмежень на експорт чипів для штучного інтелекту. Це рішення обмежує доступ країн, які становлять загрозу, включно з Китаєм, до американських технологій. Серед постраждалих компаній – Nvidia, яка отримує до 15% свого річного доходу з Китаю
Чипи Nvidia, включно з їхньою платформою Drive, є важливими для розвитку автономного водіння в таких компаніях, як Geely, Xpeng і Zeekr. Нові правила можуть змусити автовиробників шукати альтернативні рішення або сповільнити процес впровадження інновацій. Nvidia вже виступила проти цих обмежень, назвавши їх “безпрецедентними” та “антиінноваційними”
Навіть якщо ці обмеження спрямовані на посилення національної безпеки, вони можуть мати зворотний ефект, зміцнюючи позиції конкурентів США у світі. За 120 днів до набуття чинності нових правил галузь зіткнулася з великою невизначеністю
Інвестиції в зарядну інфраструктуру: останній ривок Байдена
Щоб закріпити успіхи своєї адміністрації в області електрифікації, Байден оголосив про виділення 636 мільйонів доларів на розвиток зарядної інфраструктури для електромобілів. Кошти спрямовані на будівництво 11 500 нових зарядних станцій
Ці інвестиції є частиною більшого плану, спрямованого на досягнення мети створення 500 000 публічних зарядок до 2030 року. У третьому кварталі 2024 року США встановлювали понад 1000 зарядних портів на тиждень, що дозволило вдвічі збільшити кількість швидких зарядок за останні п’ять років. Проте подальша підтримка інфраструктури залежатиме від політики майбутнього уряду
Що чекає на електромобілі у США?
Перспективи ринку електрокарів у США залишаються невизначеними. Якщо адміністрація Трампа скасує податкові пільги для електромобілів та послабить екологічні стандарти, це може уповільнити темпи переходу до електромобільності. Проте провідні автовиробники вже інвестували мільярди у виробництво електрокарів, і зупинити цей процес буде непросто
Рішення адміністрації Байдена підкреслюють, наскільки політизованою стала автопромисловість. Майбутнє електромобільності залежить від того, чи зможуть уряди підтримати інновації та розвиток інфраструктури, щоб забезпечити плавний перехід до більш чистих технологій
Читати далі
Схожі записиАмериканський автогігант General Motors офіційно припинив випуск електричних фургонів BrightDrop, які виготовлялися на заводі CAMI Assembly у місті Інгерсолл, провінція Онтаріо. Компанія визнала, що ринок комерційних електровантажівок розвивається набагато повільніше, ніж очікувалося, а попит виявився мізерним Виробництво BrightDrop стартувало наприкінці 2022 року, однак проект із самого початку зіткнувся з труднощами GM створила новий бренд BrightDrop, […]
23 Жовтня 2025Китайський автовиробник Chery Automobile заявив про створення нового покоління твердотільних акумуляторів, які здатні більш ніж удвічі збільшити запас ходу електромобілів і залишаються безпечними навіть у найекстремальніших умовах Chery нині входить до четвірки найбільших виробників автомобілів у Китаї та є найбільшим експортером машин із країни, випереджаючи навіть BYD у першій половині 2025 року. Компанія випускає електромобілі, […]
23 Жовтня 2025У найближчі роки автомобілі Chevrolet і Cadillac отримають потужні комп’ютери Nvidia та нову електронну архітектуру, яка змінить усе у світі автомобілів. Починаючи з 2028 року, General Motors оснастить свої моделі надсучасними центральними обчислювальними системами, які дозволять їм швидше оновлюватися, стабільніше працювати і з часом ставати дедалі автономнішими. Ідеться не лише про електромобілі — нова система […]
23 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі