Що робить Porsche Taycan Turbo GT особливим?
Лише деякі співробітники Porsche знали про розробку цього автомобіля
Кілька років тому Стефан Векбах, тодішній головний інженер Porsche Taycan, побудував дивний прототип
“Він підійшов до мене з цим звичайним на вигляд Taycan з двома сидіннями-ковшами і більшою потужністю”, – розповів тест-пілот Porsche Ларс Керн в інтерв’ю Motor1 під час презентації автомобіля в Іспанії. «І запитав: “Ти можеш на ньому їздити?”. Я подивився на шини, а це були Pirelli Corsas від Panamera. Я подумав: “Гаразд, виглядає непогано”, і ми просто покаталися по Вайссаху. На ній навіть не було номерного знаку, і вона летіла”
Керн схвалив. Наступник Векбаха, Кевін Гік, відродив прототип через деякий час. Завдання полягало в тому, щоб створити ідеальний електромобіль, і жодна ідея не була надто безглуздою. Це мала бути справжня робота над помилками. Команда розробників була невеликою, і вони підпорядковувалися лише Гіку та правлінню Porsche – ніякого середнього менеджменту, ніякого складного процесу узгодження, майже безпрецедентна свобода у створенні
Turbo GT має низку змін порівняно з Taycan Turbo S. Новий карбідно-кремнієвий інвертор для заднього двигуна збільшує загальну потужність до 1092 к.с. при використанні Launch Control (1019 к.с. з увімкненим режимом Attack Mode та 777 к.с. в усі інші моменти). Інженери заощадили трохи маси, відмовившись від таких елементів, як автоматичні дверцята зарядного відсіку, та пасажирські двері з автоматичним довідником
З опцією Weissach-Package, Porsche повністю позбувся задніх сидінь. Як стандартний автомобіль, так і Weissach-Package отримують унікальний аеродинамічний обвіс, причому останній має фіксоване заднє антикрило. Унікальні 21-дюймові ковані диски, а стандартні шини Pirelli – нові P-Zero R, в той час як ультра-зчіпні Trofeo RS серед опцій. Також стандартною є Porsche Active Ride, блискуча система активної підвіски, яка майже повністю усуває крени
Такі екстремальні заходи, як видалення заднього сидіння або додавання шин Trofeo RS, не мали б місця, якби Turbo GT розроблявся як звичайна модель Porsche
“Це трохи дивно, – каже Крістіан Мюллер, головний інженер Turbo GT. “На початку ми говорили про те, що “Гаразд, давайте приберемо це, і це, і це, і це”. Але було приємно піти радикальним шляхом…. ми повинні піти на крок далі, ніж інші”
“Саме маленькі ідеї та невеликі зміни зробили ці автомобілі такими особливими, – розповідає Керн. “Я маю на увазі, що кожному було дозволено запропонувати ідею, і все це проходило через Крістіана до Кевіна, а він був такий: “Так. Якщо це зробить його швидшим, ми повинні, бляха, це зробити”
Мюллер каже, що Turbo GT – це не просто відповідь на коло Tesla на Нюрбургринзі: Model S Plaid з опціональним пакетом Track Package проїхав коло за 7:25.231 у 2023 році, значно покращивши час Taycan Turbo S, який зробив це за 7:33.35 у 2021 році. Але Мюллер визнав, що Нордшляйфе – це “вітальня” Porsche. Компанія дуже серйозно ставиться до часу проходження кола на Нюрбургринзі, тож, звісно, хотіла відібрати корону у Tesla. І дійсно, з результатом Керна 7:07.55 Turbo GT є не тільки найшвидшим електричним седаном на Нюрбургринзі, але й найшвидшим седаном усіх часів. Він лише на дві секунди повільніший за найшвидший електромобіль, який коли-небудь проїжджав трек, – гіперкар Rimac Nevera
Що, мабуть, найбільш примітно, так це те, що при всій своїй швидкості, Turbo GT є доступним і дружелюбним під час керування. Іншими словами, це не просто машина для рекордів