Електричний седан Xiaomi SU7 викликав неабиякий ажіотаж та ентузіазм у своїх перших власників, які охоче ділилися враженнями від інноваційного китайського електромобіля. Проте, вони виявилися настільки ж готовими відкрито висловлювати своє невдоволення, коли виникають проблеми чи щось йде не так, як очікувалося. Нещодавно гучний скандал спричинило оновлення програмного забезпечення, яке, за повідомленнями, різко обмежило пікову потужність топової версії SU7 Ultra з заявлених 1526 к.с. до значно скромніших 888 к.с. І ось тепер, буквально одразу після цього, новим джерелом масового невдоволення власників став опціональний карбоновий капот
Проблема криється в опціональному карбоновому капоті, який пропонується для седана. Він має доволі значний цінник – 42 000 китайських юанів, що еквівалентно приблизно $5800 за поточним курсом. Дизайн цього капота наслідує елементи, які були присутні на оригінальному прототипі SU7 Ultra, зокрема – пару візуально агресивних, величезних повітроводів. У Xiaomi стверджували, що ці повітроводи функціональні та призначені для покращення охолодження силової установки автомобіля. Проте, нещодавно кілька китайських автомобільних блогерів вирішили перевірити це твердження на практиці. Результат тестів виявився невтішним: повітроводи практично не забезпечують додаткового припливу повітря, що робить їх майже повністю косметичним елементом, а не заявленим покращенням продуктивності
Щоб наочно продемонструвати проблему, один із блогерів, як повідомляє видання CarNewsChina, провів надзвичайно простий, але ефективний тест. Він розмістив звичайний аркуш паперу біля внутрішньої частини вентиляційного отвору на капоті та увімкнув вентилятор, спрямувавши потік повітря на передню частину автомобіля. Результат виявився красномовним: папір залишився абсолютно нерухомим, що є прямим доказом відсутності будь-якого помітного припливу повітря через ці «функціональні» повітроводи
Китайський автовиробник відреагував на цей скандал доволі швидко, намагаючись мінімізувати репутаційні втрати
Xiaomi виступила з офіційним вибаченням перед власниками. У заяві компанія спробувала пояснити ситуацію, уточнивши, що карбоновий капот був призначений насамперед для імітації агресивнішого дизайну, який мав прототип SU7 Ultra, а не для покращення охолодження. Таким чином, функціональність не була головною метою. Крім того, Xiaomi визнала, що опція карбонового капота взагалі не входила до початкових планів під час розробки серійної версії автомобіля
Щоб хоч якось заспокоїти вкрай незадоволених власників, компанія оголосила про варіанти компенсації
Клієнтам, чиї автомобілі ще не були доставлені, запропонували можливість безкоштовно змінити замовлення та отримати автомобіль зі стандартним алюмінієвим капотом. Тим же власникам, хто вже отримав свої автомобілі з “проблемним” карбоновим капотом, Xiaomi пообіцяла нарахувати 20 000 бонусних балів лояльності. Проте, цінність цих балів виявилася доволі низькою: вони конвертуються лише у 2000 китайських юанів, що за поточним курсом становить приблизно $275. Для капота вартістю майже $6000 це виглядає, м’яко кажучи, мізерною компенсацією і викликало хвилю нового обурення
Понад 300 людей вимагають повного відшкодування за автомобіль
Зрозуміло, що такий розмір компенсації викликав ще більше обурення і мало кого задовольнив. Згідно з останніми повідомленнями у китайських ЗМІ та соціальних мережах, ситуація настільки загострилася, що вже понад 300 власників об’єдналися і висувають набагато радикальніші вимоги – повне відшкодування вартості автомобіля! Багато хто з них відчуває себе обманутими, вважаючи, що “обіцяне оновлення” за чималу суму було не більше ніж значно переоціненим шматком карбонового волокна, який не дає жодних реальних переваг, окрім візуальних, і компанія свідомо ввела їх в оману
Ця ситуація є прикрим прикладом того, як навіть успішний та інноваційний продукт може постраждати через маркетингові прорахунки та неточні формулювання. Хоча Xiaomi, безумовно, створила чудовий спортивний електроседан SU7 Ultra, схоже, що їхній маркетинговій команді потрібно бути набагато обережнішою та точнішою у своїх повідомленнях та обіцянках. Будь-які подібні “слизькі” моменти або використання надмірної гіперболи можуть швидко обернутися проти бренду, підриваючи довіру клієнтів
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі