Компанія Aptera – каліфорнійський стартап, який уже понад десять років намагається перетворити сонячне світло на кілометри пробігу – щойно здійснила гучний прорив. Їхній електромобіль, оснащений сонячними панелями й трьома колесами, вирушив у свою першу повноцінну подорож і подолав понад 480 кілометрів без жодної зупинки на зарядку
Для інвесторів, які роками спостерігають за проєктом і чекають на серійну модель, це справжнє полегшення – Aptera ще жива, рухається вперед і, здається, навіть непогано керується. Попри затримки у виробництві та залежність від приватних інвесторів, команда все ще вперто просувається до мети

Нагадаємо, головна фішка Aptera – можливість повністю покрити корпус сонячними панелями, які, за ідеальних умов, здатні генерувати достатньо енергії для 64 кілометрів пробігу на день. Крім цього, є і звичайна батарея з можливістю зарядки через порт NACS. Але саме аеродинамічна форма у вигляді сльозинки й енергоефективність – до 16 кілометрів на 1 кВт-год – роблять цю машину унікальною

Співзасновник компанії, Стів Фамбро, особисто вивів перший передсерійний зразок у реальні умови. Стартував із прохолодного ранку у Флагстаффі, штат Аризона, й вирушив на південний захід, слідуючи історичним маршрутом Route 66 до Імперіал Веллі в Каліфорнії
За словами компанії, під час подорожі сонячні панелі видавали від 300 до 545 Вт навіть за похмурого неба
Це викликає надію: у повсякденному житті сонячної енергії має вистачити для щоденних поїздок на роботу й назад. Але поки що залишаються питання без відповідей




На сайті компанії вказано, що Launch Edition ціною близько $40 000 матиме запас ходу 640 кілометрів на одному заряді. Але прототип пройшов трохи більше 480 км. Це, звісно, вражає, але для виконання обіцянки доведеться або вдосконалити батарею, або провести тест не на Route 66, а десь під прямими променями в Сахарі
До того ж, на сайті також згадується базова версія з запасом ходу 400 км, яка з’явиться пізніше
Aptera вже пообіцяла повноцінний тест на дальність ходу, який пройде за класичною схемою: зарядка до 100%, а далі — до повного “нуля”. За їхніми словами, мета тесту – довести неперевершену ефективність і виняткову автономність авто
Читати далі
Схожі записиВона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]
1 Грудня 2025
Toshiba зайняла помітну частку на ринку літій-йонних батарей для промисловості, транспорту і енергетики, хоч використовує дорожчий анодний матеріал з нижчою енергетичною щільністю. Компанія робить ставку на аноди з літій-титанату (LTO) у боротьбі з дешевшими графітовими анодами. Вона прагне зміцнити позиції у сферах, де поки домінують свинцево-кислотні батареї: у легких електромотоциклах, човнах і промисловому обладнанні Батареї […]
1 Грудня 2025
Американські власники Kia EV6 і Hyundai Ioniq 9 скоро отримають можливість використовувати свої електромобілі як домашні генератори. Машина зможе подавати енергію в електрощит будинку, тож під час відключення світла або в години пікових тарифів сім’я матиме запасний ресурс і зможе економити на рахунках Hyundai Motor Group, куди входять Hyundai, Kia і Genesis, заявила про розширення […]
1 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі