Перероблені акумулятори від електромобілів Stellantis тепер живлять компактний транспортний засіб для людей з обмеженою мобільністю — Avathor One, розроблений студією Italdesign, що входить до складу Volkswagen Group
Акумулятори електромобілів з часом втрачають частину ємності, і хоча вони вже не підходять для сучасних авто, їх ще можна ефективно використовувати в менш вимогливих проєктах. Це стає все більш важливою темою в автомобільній промисловості: повторне використання батарей зменшує відходи та дозволяє економити ресурси
Stellantis знайшла одне з найбільш практичних рішень — спрямувати акумулятори на транспортні засоби для людей з інвалідністю та обмеженою рухливістю. Партнером стала компанія Avathor, яка створила електромобіль Avathor One. Цікаво, що сам проєкт розробила Italdesign, відома дизайн-студія Volkswagen Group

Це незвичне партнерство пояснюється тим, що всі учасники — Stellantis, Avathor та Italdesign — мають потужну присутність у Турині. Саме тут розташовані виробництво Mirafiori та європейська штаб-квартира Stellantis
Stellantis збирає акумулятори зі списаних електромобілів
Потім їх доправляють у Турин, де відділення SUSTAINera (підрозділ компанії, що займається циркулярною економікою) працює над подовженням їхнього життєвого циклу. Місцевий партнер Intent S.r.l. розбирає блоки ємністю 15 кВт-год і формує нові компактні батареї
Для Avathor One батареї можуть мати ємність 1,4 кВт-год або 2,8 кВт-год. У результаті електромобіль долає до 50 км на одному заряді, але швидкість обмежена — не більше 10 км/год




Avathor One — це серійна модель, яка вперше з’явилася у 2024 році й базується на концепті WheeM-i від Italdesign. Машина створена спеціально для людей з інвалідними візками: має задній пандус, висувну лавку для пасажирів і керування джойстиком
Попри компактність — довжина лише 1,49 м — Avathor One має риси справжнього автомобіля: світлодіодні фари, камеру заднього виду та датчики для уникнення зіткнень, що «бачать» як перешкоди, так і пішоходів. Він здатний підніматися схилами з кутом до 20% та долати перешкоди висотою до 8 см
Старт продажів запланований спершу в Італії вже цього року, у 2026 році — в Іспанії, а у 2027-му Avathor One може з’явитися на інших європейських ринках

Проєкт Avathor — лише частина більшої стратегії Stellantis із повторного використання акумуляторів. Підрозділ SUSTAINera також співпрацює з енергетичними компаніями. Наприклад, система ENEL X Pioneer у римському аеропорту Ф’юмічіно вже накопичує енергію з відновлюваних джерел і дозволить скоротити викиди CO₂ на 16 000 тонн протягом десяти років
Stellantis — далеко не єдиний гравець у цій сфері. Подібними проєктами займаються Nissan, Renault, BMW, Kia, Geely, Jaguar, Toyota, Honda, Skoda та Audi. Це підтверджує: друге життя батарей стає важливою частиною майбутнього електромобільності
Читати далі
Схожі записиДослідження американської компанії Recurrent показали доволі цікаву й важливу тенденцію: в сучасних електромобілях збереження запасу ходу після трьох років експлуатації виявляється значно кращим, ніж уявляє більшість водіїв. Батарея в будь-якому електрокарі поступово втрачає здатність утримувати заряд, але реальні втрати виявляються не настільки суттєвими й рідко створюють проблеми у щоденній експлуатації Бренди рухаються вперед різними темпами, […]
17 Листопада 2025
У компанії заявили про завершення випробувань інноваційної батареї, яка працює без рідких компонентів та зберігає стабільну продуктивність у дуже широкому температурному діапазоні. Першу серійну модель з новою батареєю планують представити вже у вересні наступного року Твердотільні батареї довго залишалися чимось на кшталт обіцянки на майбутнє, адже вони здатні давати більшу дальність ходу, вищий рівень безпеки […]
17 Листопада 2025
Mazda нарешті готується до повноцінного виходу на ринок електромобілів після невдалих експериментів зі своїм першим EV і кількох спроб адаптувати китайські моделі. Компанія працює над абсолютно новим електромобілем, створеним на власній платформі, яка розроблена саме під електричну архітектуру. Перший прототип уже помітили під час дорожніх випробувань неподалік інженерного центру Mazda в Ірвіні, Каліфорнія Перший електрокар […]
17 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі