Американське патентне бюро опублікувало новий патент Stellantis, який пропонує систему випуску газів для електромобілів. Однак це не про імітацію звуку ДВЗ, як у Dodge Charger Daytona, а про інноваційний спосіб боротьби з перегрівом акумуляторів
Як працює система відводу газів?
Акумулятори електромобілів проєктуються з багаторівневими системами захисту, але навіть найсучасніші батареї можуть стикнутися з критичними ситуаціями. Якщо у батарейному блоці виникає термічний розгін – неконтрольований процес виділення тепла через коротке замикання, механічне пошкодження або перегрів – елементи можуть викидати суміш горючих газів: водню, метану, ацетилену, пропану тощо. Це створює ризик загоряння або навіть вибуху
Stellantis пропонує автоматичну систему відводу цих газів за межі батарейного блоку через спеціальний випускний канал, зменшуючи ймовірність займання. Це можна порівняти з каталітичним нейтралізатором, тільки замість вихлопних газів від ДВЗ система очищує від небезпечних випарів перегрітого акумулятора
Чому це важливо для безпеки електромобілів?
Попри те, що сучасні EV мають активне охолодження, в реальних умовах трапляються виняткові ситуації. Наприклад, у Південній Кореї останнім часом фіксується збільшення кількості пожеж EV через перегрів батарей. Stellantis пропонує додатковий рівень безпеки, забезпечуючи вчасне виведення небезпечних речовин без ризику загоряння всередині акумуляторного модуля
Цікаво, що Stellantis—не єдиний автовиробник, який шукає інноваційні рішення для пожежної безпеки електромобілів. Наприклад, Bosch запропонував використання контрольованих вибухів для фізичного відключення батарей під час аварії, що вже реалізується у вигляді пірозапобіжників у сучасних електрокарах
Чи змінить це індустрію?
Хоча пожежі електромобілів трапляються значно рідше, ніж у машин із ДВЗ, їхня специфіка вимагає нових підходів до безпеки. Рішення Stellantis може стати новим стандартом для автовиробників і значно знизити ризики для водіїв та пасажирів
Тож навіть якщо ідея «вихлопної системи» для EV здається дивною, вона може стати ключовим кроком у майбутнє безпечної електромобільності
Читати далі
Схожі записиНа стенді Subaru на Japan Mobility Show відбудуться світові прем’єри двох концептів під брендом STI На автошоу японський автовиробник розділить свій стенд на дві частини – Performance та Adventure – під головною темою «Керування відмінностями Subaru» (“Driving the Subaru Difference”). Найяскравішими експонатами стануть два концепти Subaru Performance-E та Performance-B під брендом STI – один із […]
15 Жовтня 2025Іспанська компанія Stark VARG SM представила повністю електричний супербайк, який поєднує гоночну продуктивність із щоденною зручністю VARG SM має оновлену геометрію, посилену підвіску та вражаючу потужність — до 80 кінських сил. При масі лише 124,5 кг цей мотоцикл має найкраще співвідношення потужності до ваги серед усіх серійних супермотоциклів. І, що ще цікавіше, його крутний момент […]
15 Жовтня 2025Toyota поступово надолужує відставання у цифровій трансформації. Повільний перехід компанії до повноцінних електромобілів призвів до того, що вона певний час відставала і в технологічній гонці програмного забезпечення. Тепер гібридний RAV4 GR 2026 року має стати тим автомобілем, який змінить ситуацію. Він не лише проїжджає до 50 миль (80 км) на електротязі, а й демонструє нову […]
15 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі