Компанія Subaru доволі повільно входила у світ електромобілів, довго вагаючись із додаванням повноцінних електрокарів до своєї лінійки. Тепер, коли здавалося б, настав час “наздоганяти” конкурентів, автовиробник офіційно заявив: він «змінює» свою стратегію електрифікації. Таке зізнання прозвучало цього тижня на тлі загального турбулентного та вкрай невизначеного періоду для світової автомобільної індустрії
Наразі в електричній лінійці Subaru представлений лише один електромобіль – кросовер Solterra, який нещодавно отримав оновлення. Друга модель, кросовер Trailseeker (за розмірами близький до Outback), дебютував минулого місяця на автосалоні в Нью-Йорку і його планується додати до модельного ряду у 2026 році. Проте, за всіма ознаками, не варто очікувати значного розширення електричної лінійки Subaru найближчим часом
Що ж змушує Subaru переглядати свої плани?
Серед основних причин – загальне уповільнення темпів зростання попиту на електромобілі у світі, особливо після періоду ажіотажу. Проте, ключовим фактором, який, за визнанням компанії, стримує їх (як і багатьох інших автовиробників), є повна відсутність довгострокової ясності з боку США щодо їхньої політики. Ніхто не знає, якою буде ситуація з імпортними тарифами на автомобілі через шість чи дванадцять місяців, а також чи будуть збережені чи скасовані податкові кредити для покупців електромобілів у США. Ця невизначеність значно ускладнює довгострокове планування інвестицій та виробництва
Проблема тарифів особливо актуальна для Subaru через її виробничу структуру
Хоча компанія має завод в Індіані (США), він здатен випускати лише близько половини з понад 700 тисяч автомобілів, які Subaru щорічно продає на ринку США. Решту авто доводиться імпортувати. Навіть якщо теоретично завод в Індіані можна було б розширити (поточна потужність близько 345 тис. одиниць на рік, можна збільшити до 500 тис.), постачальники компонентів наразі не можуть забезпечити виробництво понад 370 тис. одиниць без суттєвих інвестицій в їхню інфраструктуру. Це означає, що значна частина продажів Subaru у США залежить від імпорту. За оцінками Subaru (як повідомляє Auto News), потенційні тарифи, які можуть бути введені цього року, можуть коштувати компанії до $2,5 мільярда доларів США. Така сума є серйозною загрозою
Де вироблятимуть Trailseeker та що з новим заводом електромобілів?
Такий значний обсяг імпорту означає, що новий кросовер Trailseeker також вироблятиметься за межами США. Видання Auto News припускає, що його виробництво налагодять в Японії, на одному із заводів Subaru на північ від Токіо. Окрім цього, Subaru також переглядає плани щодо будівництва свого нового заводу, який спочатку мав бути виключно для виробництва електромобілів. Тепер компанія визнає, що доведеться внести корективи і додати на цьому новому майданчику можливість виробляти також автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, а також гібриди. Це свідчить про значну зміну пріоритетів або, принаймні, про бажання мати “план Б” на випадок подальшого уповільнення попиту на електрокари
Керівництво Subaru поділилося такою інформацією під час оголошення фінансових результатів компанії за минулий фінансовий рік
Результати показали, що операційний прибуток Subaru знизився на 13%, склавши $2,7 мільярда доларів США. Глобальні продажі впали на 4,1% – до 936 тисяч автомобілів. Продажі на ринку Північної Америки (ключовому для Subaru) також знизилися на 4,1%, склавши 732 тисячі одиниць. Єдиним світлим місцем стала Японія, де продажі зросли на 5,4% – до 104 тисяч авто. Такі цифри посилили тиск на керівництво щодо необхідності обережнішого підходу до дорогих інвестицій в електромобілі
Читати далі
Схожі записиСеред електромобілів вже з’являються моделі, покликані нагадати про славне минуле бензинових автомобілів Саме таким є новий Renault 5 Monte Carlo Edition — електромобіль, створений як данина легендарному Clio Williams 1990-х років. Але, попри блискучий стиль і відсилки до славетних днів у ралі, під капотом — суцільне розчарування для шанувальників динаміки Спеціальна версія Renault 5 Monte […]
16 Липня 2025На автомобільному ринку США розпочалася справжня гонка за часом З 30 вересня 2025 року набирає чинності нове законодавство, яке скасовує федеральні податкові пільги на електромобілі. Це означає, що американці мають лише два з половиною місяці, аби скористатися чинною державною програмою, яка дозволяє заощадити до $7500 на купівлі нового електрокара або до $4000 на вживаному Цікаво, […]
16 Липня 2025Після трирічної паузи уряд Великої Британії вирішив знову запровадити програму субсидій на купівлю електромобілів Раніше вони діяли до 2022 року, але були скасовані через досягнення цілей — тоді вважалося, що ринок електромобілів на той момент уже став досить самостійним. Проте темпи електрифікації виявилися недостатніми, тож держава знову втручається у процес Згідно з новими умовами, покупці […]
16 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі