Компанія Tensor представила автономний транспортний засіб рівня 4 (L4) з електричною силовою установкою, призначений для приватного володіння. Це великий розкішний кросовер з педалями та кермом, які ховаються коли не потрібні, забезпечуючи додатковий простір. Запуск заплановано на 2026 рік, а виробництво здійснюватиме компанія VinFast у В’єтнамі
На відміну від багатьох конкурентів, які зосереджені на роботаксі, Tensor заявляє, що створив перший «повністю автономний робокар L4, який можна купити»
Проте залишається чимало питань. З наявної інформації відомо, що це розкішний кросовер із зовнішністю, яка нагадує збільшений Toyota Prius, з виразним передком, обладнаним датчиками та екранами SignalScreens, які передають інформацію іншим учасникам руху через систему CarMoji
Кузов відрізняється обтічними формами, аеродинамічними колесами та цифровими бічними дзеркалами, що забезпечили коефіцієнт опору повітря 0,253. Є подвійне ламіноване скло та задні двері для зручної посадки. Система PalmRead дозволяє відкривати двері без ключа чи смартфона

Габарити робомобіля: довжина — 5525 мм, ширина — 2261 мм, висота — 1989 мм, колісна база — 3150 мм. Це більше, ніж у таких моделей, як Cadillac Vistiq чи Tesla Model X
Салон простий, але оснащений висувними педалями та кермом
Коли кермо ховається у передню панель, дисплей автоматично переміщується на його місце. Для переднього пасажира передбачено окремий екран, а ззаду встановлено подвійну мультимедійну систему. Є підігрів керма, підігрів, вентиляція та масаж сидінь, оббивка з алькантари та тканини, 128 кольорів підсвічування та подвійні бездротові зарядки для смартфонів




Tensor називає модель «першим у світі автомобілем зі штучним інтелектом», який значно перевищує функціонал голосового асистента. AI-агент безперервно обробляє дані з камер, мікрофонів та інших датчиків, дозволяючи керувати авто командами на кшталт: «Забери маму з дому і привези сюди» або «Відвези мене в аеропорт і повернись додому»
Дані обробляються локально, а доступ до них можливий лише через зашифрований мобільний додаток. Для захисту приватності передбачені фізичні кришки камер і вимикачі мікрофонів

Електромобіль оснащено акумулятором на 112 кВт-год, який можна зарядити з 20% до 80% за 10 хвилин
Система автономного водіння рівня 4 працює завдяки понад 100 датчикам: 37 камерам, 5 лідарам, 11 радарам, 22 мікрофонам, 10 ультразвуковим сенсорам, 3 IMU, GNSS, 16 датчикам зіткнення, 8 датчикам рівня води, 4 датчикам тиску в шинах і 1 датчику диму. У разі бажання власник може керувати авто вручну
Для безперебійної роботи сенсорів розроблено інтелектуальну систему очищення з мініатюрними склоочисниками, форсунками та захисними кришками. Авто оснащене функцією самодіагностики.
Бортовий суперкомп’ютер з продуктивністю 8000 TOP працює у парі з «подвійною системою AI», що імітує людське мислення: «система 1» відповідає за миттєві реакції, а «система 2» — за складні логічні рішення у нестандартних умовах, зокрема під час дощу чи туману. Архітектура забезпечує повну надмірність у живленні, зв’язку та керуванні, гарантуючи безвідмовність роботи

Модель виготовлятиметься на заводі VinFast у Хайфоні, а постачання розпочнеться у другій половині 2026 року. Продажі плануються в Європі, США та ОАЕ. Спільно з компанією Marsh Tensor готує перший у світі страховий поліс для робомобілів з нижчими тарифами, адже статистика свідчить, що автономні авто L4 безпечніші
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі