Tesla оприлюднила звіт про аварії з автопілотом: наскільки все безпечно?
Автовиробник вже кілька років публікує звіти про безпеку свого автопілоту, проте вони залишають відкритими важливі питання
Звіт Tesla за третій квартал: що показують цифри?
Tesla оприлюднила звіт про безпеку автопілоту за третій квартал, де зазначено значне збільшення кількості пройдених миль з використанням цієї технології перед тим, як було зафіксовано аварію. Автопілот та більш просунуте програмне забезпечення Full-Self Driving (FSD) є ключовими елементами амбіцій Ілона Маска щодо впровадження самокерованих автомобілів та роботаксі у майбутньому. Саме тому ці звіти — якщо вони точні — показують, наскільки компанія просунулась у покращенні цієї технології
За даними Tesla, у третьому кварталі було зафіксовано одну аварію на кожні 7,08 мільйона кілометрів, пройдених з використанням автопілоту, системи допомоги водієві (ADAS). Для водіїв, які не використовували автопілот, Tesla зареєструвала одну аварію на кожні 1,29 мільйона кілометрів. Компанія збирає ці дані з мільйонів електромобілів, які використовують ці системи
Зростання показників у порівнянні з минулим роком
Це суттєве покращення порівняно з третім кварталом минулого року, коли було зафіксовано одну аварію на кожні 5,8 мільйона кілометрів з використанням Autopilot. Для порівняння, за даними Національного управління безпеки дорожнього руху (NHTSA) та Федерального управління автомобільних доріг (FHWA), у США одна аварія траплялася кожні 1,08 мільйона кілометрів
Autopilot є стандартною функцією на всіх автомобілях Tesla, тоді як FSD коштує додатково $8000. Обидві системи належать до другого рівня ADAS, тобто вимагають контролю з боку водія. Autopilot здатний прискорювати, керувати та гальмувати, але водій повинен тримати руки на кермі. FSD — більш просунута версія, де водій може прибрати руки з керма, але повинен наглядати за процесом і втручатися у разі помилки системи
Експерти сумніваються у достовірності звітів
Експерти зазначили, що звіти Tesla не мають статистичної значущості, оскільки деталі не уточнюються. Звіти не вказують, наскільки серйозними були аварії, чи були вони фатальними, чи нефатальними, хто був винен — водій чи автомобіль, а також які були умови під час інциденту. Найголовніше — звіти не містять даних про FSD, яка є основною технологією для майбутніх роботаксі
NHTSA та FHWA надають набагато детальніші звіти про безпеку. NHTSA не надає точних даних щодо кількості кілометрів до нефатальної аварії так часто, як для фатальних випадків, але забезпечує достатню вибірку, щоб оцінити реальний стан безпеки на дорогах. Дані NHTSA та Національної ради з безпеки на транспорті вказують на 1,33 смерті на кожні 100 мільйонів кілометрів. Це означає, що люди в середньому проїжджають 100 мільйонів кілометрів до фатальної аварії
Відсутність порівнянних даних та нові розслідування
Tesla не надала порівняльних даних для Autopilot або FSD. Крім того, ці системи були пов’язані з десятками смертей і сотнями аварій. Лише через тиждень після презентації роботаксі NHTSA розпочала нове розслідування стосовно 2,4 мільйона автомобілів Tesla через ймовірну роль FSD у чотирьох аваріях, включаючи одну фатальну
Навіть якщо припустити, що квартальні звіти Tesla достовірні, вони мало говорять про реальну безпеку цих систем на національному рівні в різних умовах руху