Черговий скандал у Tesla: цього разу компанію судять через трагічну загибель молодої жінки внаслідок аварії за участю Model S, що рухалась на автопілоті. Родина загиблої разом із постраждалим хлопцем вимагають від автовиробника майже 345 мільйонів доларів? Але справа набагато глибша, ніж просто гроші – вона ставить під питання саму концепцію автономного водіння у версії Tesla
Що сталося у Кі-Ларґо?
Квітень 2019-го, Флорида. За кермом Tesla Model S – Джордж Макґі. Автівка їде на автопілоті. Водій відволікся: впустив телефон і нахилився його підняти. У цей момент система ігнорує знак «Стоп» на перехресті і Tesla на повному ходу врізається у припаркований Chevrolet Tahoe. Поблизу стояли 22-річна Наібель Бенавідес Леон із хлопцем Діллоном Анґуло. Удар став для дівчини смертельним, її супутник – із тяжкими травмами
Поліція звинуватила Макґі у недбалому водінні. Проте рідні загиблої подали позов і проти водія, і проти Tesla. З Макґі вже домовилися позасудово, а долю автовиробника вирішить присяжне журі
Головна претензія: Tesla нібито вводить людей в оману, перебільшуючи можливості Autopilot
Позивачі вважають, що компанія стимулює «водійську самозаспокоєність»: власники довіряють системі, немов вона здатна повністю замінити людину, і втрачають контроль над ситуацією
У документах фігурують $109 мільйонів компенсації за моральні страждання й втрату близької людини. Ще $236 мільйонів – штрафні санкції, які мають покарати Tesla за недбале ставлення до технологій
Tesla все заперечує, але…
У суді Tesla наполягає: провина всеціло й повністю на водієві, бо телеметрія нібито доводить, що Макґі тиснув на акселератор під час аварії. Та адвокати родини сумніваються у цих даних і натякають на непрозорість дій компанії з критичною інформацією
Також відомо, що останнім часом Tesla вже підписувала мирові угоди з потерпілими у подібних інцидентах – хоч деталі і суми залишаються в таємниці
Чому ця справа може змінити майбутнє автопілоту?
Цей процес може стати прецедентом: якщо присяжні визнають провину Tesla, на компанію чекає лавина позовів по всій країні. Уже зараз у США відкриті десятки справ про смертельні аварії за участі Autopilot
За ходом розгляду пильно стежать і в Європі. В ЄС правила захисту споживача жорсткіші, а обмеження на судовий захист (типу обовʼязкового арбітражу чи NDA) тут часто недійсні. Не дивно, що повномасштабний запуск Tesla Autopilot у Європі відкладають – і, схоже, мають на це вагомі причини
Це справа не просто позов до великої корпорації. На лаві підсудних – ідея автономного водіння як безпечної та відповідальної технології. Навіть до вироку вже зрозуміло: Tesla доведеться стежити не лише за алгоритмами, а й за власною комунікацією та рекламними обіцянками
Читати далі
Схожі записиOpel готує нову главу в історії своїх високопродуктивних електромобілів Компанія анонсувала концепт під суббренд GSE, який вперше буде показаний на виставці IAA Mobility Show у Мюнхені у вересні цього року. Таємничий концепт обіцяє поєднати електричну потужність із дизайном, натхненним класичними ралійними автомобілями, і обладнанням, готовим для треку Концепт оснащений високопродуктивним електричним силовим агрегатом та отримає […]
14 Серпня 2025Tesla тихо представила в Китаї нову версію Model 3, яка встановлює внутрішній рекорд за дальністю ходу серед усіх моделей бренду. Чи дістанеться вона за межі Китаю — питання відкрите Tesla Model 3 Long Range, раніше відома як Model 3+, тепер офіційно пропонує запас ходу до 830 км за китайським стандартом CLTC. Це стало можливим завдяки […]
14 Серпня 2025Електричний кросовер Polestar 3 став новим рекордсменом за найдовшою відстанню, пройденою електричним кросовером на одному заряді. Модель у версії Long Range з одним заднім електродвигуном подолала 925,4 км без підзарядки — що значно перевищує офіційний рейтинг EPA у 563 км Рекордна подорож відбулася на дорогах загального користування у Великій Британії та тривала 22 години 57 […]
14 Серпня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі