Черговий скандал у Tesla: цього разу компанію судять через трагічну загибель молодої жінки внаслідок аварії за участю Model S, що рухалась на автопілоті. Родина загиблої разом із постраждалим хлопцем вимагають від автовиробника майже 345 мільйонів доларів? Але справа набагато глибша, ніж просто гроші – вона ставить під питання саму концепцію автономного водіння у версії Tesla
Що сталося у Кі-Ларґо?
Квітень 2019-го, Флорида. За кермом Tesla Model S – Джордж Макґі. Автівка їде на автопілоті. Водій відволікся: впустив телефон і нахилився його підняти. У цей момент система ігнорує знак «Стоп» на перехресті і Tesla на повному ходу врізається у припаркований Chevrolet Tahoe. Поблизу стояли 22-річна Наібель Бенавідес Леон із хлопцем Діллоном Анґуло. Удар став для дівчини смертельним, її супутник – із тяжкими травмами
Поліція звинуватила Макґі у недбалому водінні. Проте рідні загиблої подали позов і проти водія, і проти Tesla. З Макґі вже домовилися позасудово, а долю автовиробника вирішить присяжне журі

Головна претензія: Tesla нібито вводить людей в оману, перебільшуючи можливості Autopilot
Позивачі вважають, що компанія стимулює «водійську самозаспокоєність»: власники довіряють системі, немов вона здатна повністю замінити людину, і втрачають контроль над ситуацією
У документах фігурують $109 мільйонів компенсації за моральні страждання й втрату близької людини. Ще $236 мільйонів – штрафні санкції, які мають покарати Tesla за недбале ставлення до технологій
Tesla все заперечує, але…
У суді Tesla наполягає: провина всеціло й повністю на водієві, бо телеметрія нібито доводить, що Макґі тиснув на акселератор під час аварії. Та адвокати родини сумніваються у цих даних і натякають на непрозорість дій компанії з критичною інформацією
Також відомо, що останнім часом Tesla вже підписувала мирові угоди з потерпілими у подібних інцидентах – хоч деталі і суми залишаються в таємниці

Чому ця справа може змінити майбутнє автопілоту?
Цей процес може стати прецедентом: якщо присяжні визнають провину Tesla, на компанію чекає лавина позовів по всій країні. Уже зараз у США відкриті десятки справ про смертельні аварії за участі Autopilot
За ходом розгляду пильно стежать і в Європі. В ЄС правила захисту споживача жорсткіші, а обмеження на судовий захист (типу обовʼязкового арбітражу чи NDA) тут часто недійсні. Не дивно, що повномасштабний запуск Tesla Autopilot у Європі відкладають – і, схоже, мають на це вагомі причини
Це справа не просто позов до великої корпорації. На лаві підсудних – ідея автономного водіння як безпечної та відповідальної технології. Навіть до вироку вже зрозуміло: Tesla доведеться стежити не лише за алгоритмами, а й за власною комунікацією та рекламними обіцянками
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі