Нещодавнє зупинення виробництва на тиждень на гігафабриці Tesla в Остіні, штат Техас, виявило глибоку кризу не стільки технічну, скільки моральну. Замість складання Model Y і Cybertruck, 20 тисяч працівників компанії було відправлено у відпустку та на внутрішні тренінги. І саме на цих тренінгах, як стало відомо з витоку аудіозапису, стало очевидним: атмосфера в колективі — напружена, мотивація падає, а довіра до керівництва в багатьох — на межі
Працівників закликали не лише критикувати, а й брати відповідальність за культуру компанії
За словами інструктора, який проводив заняття, чимало працівників відчувають емоційне вигорання, нерозуміння і фрустрацію від постійних змін і непередбачуваних рішень на верхах. «Багато хто йде з Tesla з гірким присмаком», — прямо визнав він. Водночас працівників закликали не лише критикувати, а й брати відповідальність за культуру компанії. Але звучить це радше як перекладання провини на простих робітників — при тому, що системні проблеми накопичувались роками
Критика атмосфери на виробництві — не новина для Tesla
Компанія регулярно фігурує в скандалах, пов’язаних із расовою дискримінацією, сексуальними домаганнями та токсичною поведінкою з боку колег і керівництва. Попри спроби працівників апелювати до менеджменту, позитивних змін поки що не відчувається — профспілки на заводах відсутні, а структура управління радше придушує ініціативу, ніж сприяє її розвитку
Погіршує ситуацію і масовий відтік топ-менеджерів, які були архітекторами успіху Tesla в найскладніші роки
Лише за останній рік компанію залишили понад десять ключових фахівців, серед яких — віцепрезиденти з енергетики, програмного забезпечення, інвестицій, публічної політики та головні інженери нових проєктів. Ці люди десятиліттями формували ім’я Tesla — і тепер компанія стикається не лише з затримками у виробництві й коливаннями акцій, а й із гострою втратою досвіду всередині команди
Ось лише деякі з найбільш гучних звільнень з 2024 року:
- Дрю Багліно, старший віце-президент з питань силових агрегатів та енергетичної інженерії (18 років у Tesla);
- Рохан Патель, віце-президент з питань державної політики та розвитку бізнесу (8 років у Tesla);
- Девід Лау, віце-президент з питань програмної інженерії (13 років у Tesla);
- Нагеш Салді, директор з інформаційних технологій (12 років у Tesla);
- Мартін Вієча, керівник відділу зв’язків з інвесторами (7 років у Tesla);
- Ребекка Тінуччі, старший директор із зарядної інфраструктури (6 років у Tesla);
- Деніел Хо, керівник програм нових транспортних засобів (10 років у Tesla);
- Петтер Вінберг, головний інженер з безпеки CAE (14 років у Tesla);
- Йос Дінгс, директор з питань державної політики та розвитку бізнесу (8 років у Tesla);
- Марк Ван Імпе, керівник глобальної політики автоматизації та безпеки транспортних засобів (8 років у Tesla);
- Девід Чжан, керівник програми Model S, Model X, Roadster та автомобілів наступного покоління (10 років у Tesla);
- Марк Вестфолл, керівник відділу енергетики Машинобудування (10 років у Tesla);
- Вініт Мехта, керівник відділу архітектури акумуляторів (17 років у Tesla)
Tesla має масштаб, технології та фінансові ресурси, щоб залишатись лідером на ринку електромобілів. Але без мотивації працівників і чіткої внутрішньої структури навіть найпотужніший бренд може втратити стабільність. І якщо компанія не відновить довіру всередині колективу, ризикує перетворитись на місце, куди талановиті фахівці просто не захочуть повертатись
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі