Сучасний кросовер Tesla Model X зовні майже не відрізняється від того, який уперше показали десять років тому, хоча під знайомими лініями ховається зовсім інша машина. Салон став охайнішим, керованість — гострішою, а версія Plaid здатна присоромити суперкар своїм розгоном. Найцікавіше в тому, що новий Model X помітно легший за перше покоління, навіть якщо обидві версії виглядають майже однаково

Сьогодні, коли більшість авто стають дедалі важчими через додаткові системи безпеки, більші батареї та нові функції, Model X пішов протилежним шляхом
Версія 2026 року важить майже на 181 кілограм менше за аналог 2016 року
Жодної магії тут немає — Tesla десятиліттями крок за кроком переробляла конструкцію, відточуючи кожну деталь

У коментарі для Car and Driver, який щойно зважив Model X на 2367 кг, віцепрезидент Tesla з інженерії Ларс Мораві пояснив, що ранні моделі мали важкий індукційний мотор на задній осі. Пізніше його замінили на легший мотор із постійними магнітами та нові півосі, що дозволило скинути приблизно 45 кг
У 2021 році Tesla оновила батарейний блок Model X, впровадивши щільніші за енергією елементи та забравши 300 осередків. Перероблена структура батареї разом з легшим механізмом дверей Falcon Wing допомогла позбутися ще 41 кг. Останнє оновлення 2026 року принесло нові покращення — і знову «мінус» у вазі

Близько 36 кг прибрали з інтер’єру
Інженери використали тонші матеріали та інтегрували елементи подушок безпеки прямо в стелю. П’ятимісна версія позбулася громіздкої основи в багажнику, що дало ще 22 кг. Крім того, зміни в конструкції ременів безпеки заощадили 2,7 кг, а оптимізація високовольтної проводки — ще 19,9 кг. Версія Plaid отримала менше радіаторів, тож позбулася ще 13,6 кг

Алюмінієві компоненти в мегалитій структурі кузова зменшили масу ще на 9 кг і водночас зробили кузов жорсткішим. Навіть передні та задні бампери стали тоншими на 0,6 мм, а це мінус ще 4,5 кг
Деякі деталі стали важчими — наприклад, колеса, маточини та шумоізоляція

Проте Model X 2026 року все одно залишається напрочуд легким для великого електричного SUV. Він приблизно на 227 кг легший за BMW iX xDrive50, тому служить наочним доказом того, що ретельна інженерна робота й постійні вдосконалення дають змогу зменшити масу без жодних жертв для комфорту чи технологічності
Читати далі
Схожі записиІндія, найнаселеніша країна світу, може піти на сміливий крок і заборонити продаж преміальних авто з бензиновими та дизельними двигунами. Нова пропозиція Верховного суду здатна різко прискорити електромобільний перехід, бо вона б’є не по масовому ринку, а по дорогих моделях, які купує заможна аудиторія Судді закликали уряд розглянути поетапне припинення продажу преміальних авто з ДВЗ На […]
21 Листопада 2025
DAF представила нове покоління електричних вантажівок XD і XF Electric, які відзначили найвищою нагородою «International Truck of the Year 2026» Президент DAF Trucks Гаральд Зайдель прийняв цю премію під час урочистої церемонії на виставці Solutrans у французькому Ліоні. Третя перемога за п’ять років підкреслила стабільну перевагу голландського виробника, адже моделі XF/XG/XG+ і XD уже ставали […]
21 Листопада 2025
У світі електромобілів завжди було багато людей з власним баченням. Запитайте десятьох власників EV, чому вони перейшли на електротягу, і почуєте аргументи про турботу про планету, бажання економити або любов до миттєвої тяги. Нове глобальне дослідження показує, що вибір багатьох покупців все частіше визначає політика, а не техніка чи екологія Масштабне опитування, проведене Global EV […]
21 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі