Toyota офіційно розпочала будівництво першого повністю незалежного заводу Lexus з виробництва електромобілів у Китаї — ключовому світовому ринку для електротранспорту. Нове підприємство з’явиться у високотехнологічній зоні Шанхая і стане другим таким об’єктом серед іноземних автовиробників після заводу Tesla, відкритого у 2019 році
Уже в лютому японський автогігант оголосив про намір відкрити власну фабрику з випуску нових енергоефективних транспортних засобів (NEV) для бренду Lexus. У квітні компанія підписала офіційний контракт із владою Шанхаю, а в червні — розпочала активне будівництво. Завершити проєкт планують у серпні 2026 року, а перший електричний Lexus має зійти з конвеєра у 2027-му
Новий завод охоплює площу понад 1,13 мільйона квадратних метрів і має щорічну виробничу потужність до 100 тисяч електромобілів
Крім серійного виробництва, Toyota планує використовувати цей майданчик для створення моделей, орієнтованих спеціально на потреби китайського споживача. Саме тому компанія впроваджує цілодобову безперервну систему роботи — так звану «двохлінійну співпрацю», яка дозволяє максимально прискорити темпи

Місцева влада також активно підтримує проєкт
Наприклад, Інвестиційне управління району Цзіньшань ще до старту будівництва запропонувало Toyota модель співпраці на основі замовлень, яка враховує конкретні запити виробника. Така підтримка нагадує ті умови, на яких в регіоні працює Tesla
Успішний запуск виробництва в Китаї дозволить Toyota конкурувати з локальними гігантами. Нові електромобілі бренду вже мають успіх: у квітні кросовер bZ3X став найбільш продаваним серед іноземних електрокарів у КНР, випередивши Volkswagen ID.3, ID.4 Crozz та навіть BMW i3. Його початкова ціна — лише 109 800 юанів (близько 15 тисяч доларів)
У червні Toyota презентувала ще одну новинку — електричний SUV bZ5, розміром із Tesla Model Y, але вдвічі дешевший: від 129 800 юанів (приблизно 18 тисяч доларів). Обидві моделі оснащені сучасними технологіями: великими сенсорними дисплеями, розумними асистентами кермування і навіть вбудованими холодильниками

Крім цього, на технологічному форумі EV Tech Day, спільне підприємство GAC Toyota оголосило про партнерство з провідними гравцями китайської технологічної індустрії — Huawei, Xiaomi та Momenta. Співпраця має посилити позиції бренду в умовах цінової війни на ринку електрокарів
У квітні продажі Toyota в Китаї зросли на 20% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Загалом за перші п’ять місяців 2025 року компанія реалізувала понад 530 тисяч автомобілів, що на 7,7% більше, ніж у 2024-му
Читати далі
Схожі записиMercedes-Benz оголосив про припинення виробництва свого семимісного електричного кросовера EQB. Незважаючи на те, що EQB з’явився лише у 2021 році, його ера швидко добігає кінця: вже наступного року замовити цю модель буде неможливо Рішення про зняття EQB не є несподіваним і має глибоке технологічне підґрунтя З самого початку EQB вважався своєрідним «електрифікованим побічним продуктом» або […]
2 Жовтня 2025
Попри тенденцію до створення численних кросоверів, компанія вирішила зберегти для майбутнього покоління впізнаваний формат ліфтбека, який уже полюбився покупцям. Новий Polestar 2 буде побудований на сучасній платформі, яка також стане основою для майбутнього європейського кросовера, однак сам автомобіль збереже характер спортивного фастбека, а не перетвориться на типовий позашляховик Модель Polestar 2 стала справжнім хітом бренду […]
2 Жовтня 2025
Porsche завжди славилася своєю інженерною філософією еволюції, а не революції, і протягом 77 років компанія вдосконалювала мистецтво розташування опозитного шестициліндрового двигуна в задній частині своїх спортивних моделей. Проте для електричного Cayenne Porsche вирішила зробити крок далеко за межі традиційного підходу, створивши акумулятор, який не лише перевершує попередні стандарти, а й задає нову планку для технологій […]
2 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі