Toyota офіційно розпочала будівництво першого повністю незалежного заводу Lexus з виробництва електромобілів у Китаї — ключовому світовому ринку для електротранспорту. Нове підприємство з’явиться у високотехнологічній зоні Шанхая і стане другим таким об’єктом серед іноземних автовиробників після заводу Tesla, відкритого у 2019 році
Уже в лютому японський автогігант оголосив про намір відкрити власну фабрику з випуску нових енергоефективних транспортних засобів (NEV) для бренду Lexus. У квітні компанія підписала офіційний контракт із владою Шанхаю, а в червні — розпочала активне будівництво. Завершити проєкт планують у серпні 2026 року, а перший електричний Lexus має зійти з конвеєра у 2027-му
Новий завод охоплює площу понад 1,13 мільйона квадратних метрів і має щорічну виробничу потужність до 100 тисяч електромобілів
Крім серійного виробництва, Toyota планує використовувати цей майданчик для створення моделей, орієнтованих спеціально на потреби китайського споживача. Саме тому компанія впроваджує цілодобову безперервну систему роботи — так звану «двохлінійну співпрацю», яка дозволяє максимально прискорити темпи

Місцева влада також активно підтримує проєкт
Наприклад, Інвестиційне управління району Цзіньшань ще до старту будівництва запропонувало Toyota модель співпраці на основі замовлень, яка враховує конкретні запити виробника. Така підтримка нагадує ті умови, на яких в регіоні працює Tesla
Успішний запуск виробництва в Китаї дозволить Toyota конкурувати з локальними гігантами. Нові електромобілі бренду вже мають успіх: у квітні кросовер bZ3X став найбільш продаваним серед іноземних електрокарів у КНР, випередивши Volkswagen ID.3, ID.4 Crozz та навіть BMW i3. Його початкова ціна — лише 109 800 юанів (близько 15 тисяч доларів)
У червні Toyota презентувала ще одну новинку — електричний SUV bZ5, розміром із Tesla Model Y, але вдвічі дешевший: від 129 800 юанів (приблизно 18 тисяч доларів). Обидві моделі оснащені сучасними технологіями: великими сенсорними дисплеями, розумними асистентами кермування і навіть вбудованими холодильниками

Крім цього, на технологічному форумі EV Tech Day, спільне підприємство GAC Toyota оголосило про партнерство з провідними гравцями китайської технологічної індустрії — Huawei, Xiaomi та Momenta. Співпраця має посилити позиції бренду в умовах цінової війни на ринку електрокарів
У квітні продажі Toyota в Китаї зросли на 20% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Загалом за перші п’ять місяців 2025 року компанія реалізувала понад 530 тисяч автомобілів, що на 7,7% більше, ніж у 2024-му
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі