Японський автовиробник робить черговий крок до того, щоб стати одним із перших, хто виведе на ринок твердотільні батареї нового покоління. Попри високі очікування, на практичну реалізацію цієї технології знадобиться ще кілька років
Toyota отримала пріоритет на постачання головного катодного матеріалу для твердотільних акумуляторів від компанії Sumimoto Metal Mining, починаючи з 2028 року. Паралельно вже діє інша угода з Idemitsu Kosan, яка постачатиме твердий електроліт із сульфіду літію — другий ключовий компонент нових батарей. Завдяки цим партнерствам компанія зміцнює свої позиції у майбутньому ринку твердотільних технологій

Твердотільні акумулятори обіцяють справжній прорив
Вони легші, безпечніші, швидше заряджаються і можуть забезпечити більшу дальність поїздки. Проте поки виробництво таких батарей залишається складним і дорогим процесом, тому вони перебувають лише на початку свого розвитку. Toyota працює над власними твердотільними осередками вже багато років і планує представити перші електромобілі з цією технологією у 2027–2028 роках
Sumimoto Metal Mining повідомила, що планує розпочати масове виробництво катодних матеріалів у 2028 фінансовому році. Представники компанії заявили, що першочергове постачання буде саме для Toyota, а потім виробництво розширять відповідно до попиту ринку. Новий катод відрізняється підвищеною міцністю й може витримувати значно більше циклів заряджання та розряджання, знижуючи рівень деградації. Це дає Toyota додаткову перевагу перед конкурентами

Toyota вже має найбільшу кількість патентів на твердотільні акумулятори у світі
За попередніми даними, першим автомобілем з цією технологією може стати не повноцінний електромобіль, а гібрид. Такий підхід дає змогу випробувати нову систему на меншому акумуляторному блоці й водночас зробити популярні гібриди Toyota ще ефективнішими та економнішими. Використання твердотільних батарей у гібридах стане логічним проміжним кроком до масового впровадження цієї технології
Конкуренція у цьому напрямі вже зростає. Mercedes та BMW тестують свої прототипи з твердотільними акумуляторами на дорогах загального користування. Китайська компанія Nio пропонує так звані напівтвердотільні батареї у моделях ET5 та ET7, які можна тимчасово встановити для поїздок на великі відстані. Їхня енергоємність досягає 360 ват-годин на кілограм, тоді як експериментальний акумулятор BMW i7 перевищує навіть 390 Вт·год/кг. Однак такі показники поки недосяжні для серійного виробництва

На японському ринку Toyota має свого конкурента — компанію Honda
Вона працює над власними твердотільними елементами, які на 50% менші, на 35% легші та на 25% дешевші за звичайні літій-іонні батареї. Проте конкретних термінів їхнього впровадження поки не оголошено
Тим часом традиційні літій-іонні технології також не стоять на місці: вони стають ефективнішими, довговічнішими та безпечнішими. Справжня перевірка твердотільних акумуляторів настане лише тоді, коли Toyota або інший виробник почне встановлювати їх у серійні автомобілі. Тоді стане зрозуміло, чи справді ці батареї виправдають усі очікування і відкриють нову епоху електромобільності
Читати далі
Схожі записиFord, один з гігантів автомобільної індустрії, нещодавно отримав солідний державний кредит і з розмахом взявся за будівництво заводів для акумуляторів електромобілів. Але, як часто буває в бізнесі, вітер змінився — і тепер усе перевертається з ніг на голову. Партнерство з корейською компанією SK On, фактично розвалилося. Чому так сталося і що це означає для майбутнього […]
13 Грудня 2025
Скромний на вигляд Volkswagen Beetle здатен розганятися до 100 км/год швидше, ніж Porsche 911 GT3. Усе завдяки тому, що під скромним класичним кузовом ховається сучасна електрична начинка, про яку важко здогадатися з першого погляду Електрична тяга відкрила нові можливості для тюнінгу Інженери тепер можуть вкладати серйозну потужність у машини, які ніколи не проєктувалися для швидкої […]
13 Грудня 2025
BMW оновлює керівництво спортивного підрозділу M у момент, коли бренд готується до серйозних змін. Компанія поступово переходить до електрифікації, і кадрові рішення напряму пов’язані з цим курсом Новим керівником BMW M став Александер Карайлович Саме він відповідав за створення BMW XM — однієї з найбільш суперечливих моделей в історії M. Автомобіль став першим самостійним проєктом […]
13 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі