Японський автогігант Toyota, який десятиліттями асоціювався з надійністю, продуманістю та обережним підходом до інновацій, опинився в ситуації, коли змушений переглядати власну стратегію. Усе через стрімку експансію китайських автовиробників на ринку електромобілів, зокрема компанії BYD, яка за кілька років перетворилася з регіонального гравця на глобальну силу
Toyota зізнається: темпи, з якими BYD розробляє нові електрокари, стали справжнім шоком для її інженерів
Співпраця між Toyota та BYD почалася в рамках спільного проєкту електроседана bZ3 для китайського ринку. Вже на ранніх етапах розробки японці були буквально приголомшені тим, наскільки швидко BYD приймає рішення, змінює конструкцію та запускає нові рішення в серію. На відміну від звичної для Toyota 4–5-річної розробки одного автомобіля, BYD виводить на ринок повноцінні моделі вже за два роки. Такий темп більше нагадує оновлення смартфонів, ніж консервативний світ автопромисловості
Такі зміни стали можливими завдяки відомому в IT-індустрії підходу китайців: рухайся швидко, допускай помилки, випускай продукт раніше, а вже потім удосконалюй його. BYD відмовляється від десятків прототипів і тисяч тестових кілометрів на користь комп’ютерного моделювання, штучного інтелекту та паралельної роботи команд над різними модулями автомобіля. Інженери компанії працюють по 12 годин на день, шість днів на тиждень, що дозволяє суттєво скоротити цикли розробки
Для Toyota, яка відома своєю філософією якості, надійності та довговічності, подібний підхід виглядає ризикованим. Японці зазвичай створюють шість окремих прототипів для кожної нової моделі, тестують їх у реальних умовах на десятках тисяч кілометрів, перш ніж допустити до виробництва. Саме такий підхід забезпечив Toyota репутацію бренду, чиї автомобілі служать роками без серйозних проблем
Втім, навіть Toyota визнає: китайці не просто грають у свою гру — вони переписують правила
Компанія BYD, яка наразі вже є сьомим за обсягами продажу автовиробником у світі, реалізувала у 2024 році понад 4,3 мільйона авто. Для порівняння, Toyota — 10,7 мільйона. Але плани BYD амбітні: стати номером один у світі. І в цьому сенсі їхній агресивний підхід до розвитку, інновацій та ринку має вагомі підстави
Один із найбільш показових прикладів — електроседан bZ3, спільно створений Toyota та BYD
Автомобіль оснащено батареєю BYD Blade на базі LFP-технології, запас ходу сягає 600 км за китайським циклом CLTC. На ринку США це відповідає близько 400 км. Але головне — вартість: лише $27 000 до субсидій. Ще більше вражає новий електричний кросовер bZ3X, розроблений Toyota спільно з державною китайською компанією GAC. Він має лідар, мультимедійну систему на чипі Qualcomm 8155 та найновішу систему допомоги водію (ADAS), яка працює на платформі Nvidia Orin X. І все це — за ціною близько $22 000
І вони виглядають напрочуд сучасно і технологічно, особливо на фоні електромобілів Toyota, доступних на ринках Європи чи США. Це лише підсилює тиск на японську компанію, яка вимушена змінюватися, аби не втратити глобальну першість
Читати далі
Схожі записиКомпанія BMW готується до виходу нового покоління своїх електромобілів на платформі Neue Klasse, роблячи ставку не лише на потужність, а й на абсолютну надійність акумуляторів. Німецький бренд обіцяє майбутнім власникам своїх електрокарів забути про проблеми з батареєю — головним елементом, який часто викликає занепокоєння серед потенційних покупців електромобілів BMW впроваджує підхід «нуль дефектів» при виробництві […]
12 Липня 2025Китайський автовиробник BYD зробив гучну заяву, яка може суттєво змінити уявлення про безпеку функцій автономного паркування Компанія не лише оновлює свою систему допомоги водієві під назвою God’s Eye, а й бере на себе повну відповідальність за її дії. Вперше у світі автовиробник гарантує, що якщо авто з цією системою пошкодить іншу машину під час самостійного […]
12 Липня 2025Новий Hyundai Ioniq 6 N — це флагман електричних спортивних седанів компанії, здатний подарувати справжні емоції від водіння. Якщо Porsche Taycan чи Lucid Air коштують понад 100 тисяч доларів, то Ioniq 6 N набагато більш доступна, але не менш азартна альтернатива В основі моделі — знайома силова установка від Ioniq 5 N, але у поєднанні […]
12 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі