Toyota, Suzuki та Daihatsu готують електро-кей-вени!
Нові електричні версії популярних моделей
Toyota, Suzuki та Daihatsu офіційно підтвердили запуск електричних версій своїх кей-венів на ринок Японії до кінця 2025 року. Мова йде про Toyota Pixis Van, Suzuki Every та Daihatsu Hijet, які вперше представили у 2023 році на саміті G7 у Хіросімі. Попри початкові плани випустити ці моделі ще два роки тому, виробники нарешті готові реалізувати проєкт

Архітектура та технічні особливості
Нові електричні кей-вени створені на платформі Daihatsu New Global Architecture (DNGA), що означає майже однакову конструкцію, за винятком брендингу та деяких зовнішніх деталей. Візуально вони майже ідентичні бензиновим версіям, але з портом зарядки на передньому бампері та відсутністю вихлопної труби
Виробництвом цих EV-моделей займатиметься Daihatsu, який також випускає їхні бензинові аналоги. Новинки отримають спільно розроблену батарейну систему (BEV), що поєднує досвід Suzuki та Daihatsu у виробництві компактних авто з передовими електрифікаційними технологіями Toyota

Запас ходу та продуктивність
Автовиробники поки не розкривають точні характеристики електромоторів або ємність батарей, але обіцяють запас ходу близько 200 км на одному заряді. Це більше, ніж у застарілого Mitsubishi Minicab MiEV (133 км), але менше, ніж у Honda N-Van e: (245 км)
Для порівняння, бензинові версії цих моделей оснащені 660-кубовими двигунами, що видають 46 к.с. (34 кВт) у атмосферному виконанні або 63 к.с. (47 кВт) із турбонаддувом. Чи зможуть електричні кей-вени запропонувати більше потужності або зберегти вантажопідйомність бензинових аналогів, поки невідомо

Електричні версії створені насамперед для доставки «останньої милі» та підтримки стратегії вуглецевої нейтральності Японської асоціації виробників автомобілів (JAMA)