У найближчі роки автомобільний ринок Європи переживатиме стрімкі зміни, і головну роль у цьому відіграватимуть електромобілі. Нове дослідження консалтингової компанії EY свідчить: уже до 2028 року продажі електрокарів перевищать продажі традиційних бензинових і дизельних авто. А до 2032 року більш ніж половина нових автомобілів у Європі працюватиме виключно на електротязі
Водночас експерти зазначають, що перехід не буде одномоментним
Щонайменше до 2030 року вагому частку ринку зберігатимуть гібриди, зокрема підключувані (PHEV). Вони стануть своєрідним «містком» до повної електрифікації. Однак дедалі суворіші норми щодо викидів CO₂, розвиток інфраструктури та поява більш доступних моделей прискорять зростання саме батарейних електромобілів

На відміну від Європи, у США перехід відбувається повільніше
Раніше прогнозувалося, що 50% продажів електромобілів там буде досягнуто вже у 2034 році, але тепер цей орієнтир відсунули до 2039-го. Причини – політична нестабільність, імпортні тарифи та скорочення податкових пільг. Поки що найбільший простір для росту у США отримають гібриди: їхня частка може сягнути третини ринку до середини 2030-х, перш ніж поступитися електрокарам

Абсолютним лідером у цій гонці є Китай
У 2025 році частка електрифікованих авто (електромобілів та гібридів із підзарядкою) там уже перевищить 50%, а до 2034 року може сягнути понад 90%. Ба більше, батарейні електромобілі займуть половину ринку ще до 2033 року. Перевага Китаю полягає в чіткій державній політиці та розвиненій екосистемі: від локального виробництва батарей до масової зарядної інфраструктури
Аналітики наголошують: автовиробникам доведеться будувати стратегію з урахуванням різних темпів електрифікації. Для Європи та Китаю важливо швидко масштабувати виробництво електромобілів, тоді як у США доведеться робити ставку на гібриди та паралельно готуватися до поступового переходу
У підсумку глобальний авторинок чекає нерівномірний, але невідворотний перехід до «зеленої мобільності». І ті компанії, які зможуть запропонувати універсальні платформи та адаптивні рішення, отримають вирішальну конкурентну перевагу у найближчі два десятиліття
Читати далі
Схожі записиПонад 70 тисяч електрокарів, випущених торік, тепер можуть отримати суттєве оновлення систем допомоги водію, для встановлення якого потрібно понад двадцять годин роботи Китайський бренд Zeekr зіткнувся з несподіваною проблемою Компанія занадто швидко перейшла на нову апаратну платформу для своїх моделей, тож власники торішніх авто відчули себе обділеними. Щоб виправити ситуацію, виробник вирішив піти доволі незвичним […]
27 Листопада 2025
Компанія Bavarian Econs Tech переробила класичне купе BMW 2002 1972-го року випуску на електромобіль, оснастивши його силовою установкою від Tesla та батареями від BMW i3 Електромобілі здатні зробити буденні поїздки напрочуд легкими Вони рухаються тихо та плавно, не створюють зайвих шумів і вібрацій, позбавляють від компромісів, які супроводжують бензинові машини. У щоденному використанні такі авто […]
27 Листопада 2025
Китайські автовиробники стрімко посилюють свої позиції в Європі, поступово відбираючи частину ринку у традиційних брендів. Колись їх сприймали як нішевих конкурентів, а нині вони вже контролюють 6,8% продажів нових авто в Європі за жовтень. Серед лідерів опинилися концерни SAIC і BYD, тоді як Tesla переживає найгірший період за останні роки У жовтні покупці в ЄС, […]
27 Листопада 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі