Бренд створено у співпраці між німецькою Audi та китайським концерном SAIC, і на цьому етапі він орієнтований виключно на внутрішній ринок КНР. До речі, назва новинки – саме AUDI, без традиційних чотирьох кілець і з усіма великими літерами. Така візуальна відмінність символізує спробу позиціонувати бренд як щось окреме від материнської Audi – хоча за змістом схожість помітна одразу
Технічні характеристики, гідні флагмана
Перед нами – повністю електричний п’ятидверний фастбек з двома конфігураціями приводу: заднім і повним. Максимальний запас ходу складає вражаючі 770 км (цикл CLTC), а найпотужніша версія здатна розігнатися до 100 км/год за 3,4 секунди. Очікується, що продажі в Китаї стартують влітку 2025 року
Покупцям запропонують чотири варіанти силових установок: 295, 402, 578 та 776 к.с. В основі – 800-вольтова електрична архітектура, вже знайома за моделями Audi A6 e-tron і Q6 e-tron. Швидкість заряджання теж не підводить: 10 хвилин – і «на рахунку» вже 370 км пробігу. Батарея – 100 кВт-год. У стандарті – пневматична підвіска, а також доступне повнокероване шасі
Цифрове середовище – повністю китайське
Габарити E5 нагадують Audi A6 Avant, але спільного у них менше, ніж здається. Платформу розробили спільно з SAIC і адаптували під реалії китайського ринку. За інженерію та дизайн відповідав німецький бік, а SAIC привніс цифрову складову – і це не просто слова
Головний акцент в інтер’єрі – масивний 27-дюймовий дисплей 4K, що тягнеться на всю ширину передньої панелі. Його підтримує власна операційна система AUDI OS на базі чипа Qualcomm Snapdragon 8295. У фокусі – глибока інтеграція з китайською екосистемою: тут є розпізнавання обличчя, локальний app store, сервіси мобільних платежів і комунікацій, які користуються попитом у мільйонів китайців
Окрема гордість – голосовий асистент, створений за участі ByteDance, компанії-власника TikTok. Його особливість – здатність адаптувати поведінку авто до настрою користувача за допомогою функції Behavior Select. Віртуальний помічник тут не просто функціональний – він намагається бути «живим»
Автономні функції з адаптацією під китайське місто
На ринку, де технології автономного водіння стали нормою у преміум-сегменті, AUDI не пасе задніх. E5 отримав набір LiDAR-сенсорів, навчений розпізнавати не лише авто, а й моторикші, мотоцикли та навіть двоколісних кур’єрів – типових учасників дорожнього руху у великих містах Китаю
Ще один цікавий функціонал – паркувальний асистент, здатний запам’ятати маршрут по багаторівневому паркінгу і самостійно дістатися до заданого місця. У міському середовищі на кшталт Гуанчжоу або Шеньчженя така функція стане не розкішшю, а справжнім інструментом повсякденного комфорту
Формально інший бренд, але Audi не сховати
Попри нову назву, логіку продукту зрозуміти легко: AUDI – це спосіб працювати з локальним ринком, не порушуючи глобальну ідентичність Audi. Німецькі спеціалісти контролюють «ДНК бренду», китайські – розробляють UX (користувацький інтерфейс) та цифрову екосистему, яка буде справді актуальною для місцевого споживача. В умовах, коли китайський ринок вимагає максимальної швидкості впровадження нових функцій, такий симбіоз виглядає перспективним
E5 Sportback – перший крок у створенні повноцінної продуктової лінійки нового бренду. У 2026 та 2027 роках заплановано запуск ще двох моделей AUDI. Якщо нинішній темп збережеться, китайський підрозділ Audi отримає власну гаму моделей – зі своїм дизайном, своїми технологіями і, цілком можливо, з власною стратегією розвитку
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі