Volkswagen опинився у скрутному становищі
Volkswagen очікує непростий рік
Продажі компанії в Китаї, одному з її ключових ринків, впали на 10%, а в Європі, де ринок автомобілів скорочується, реалізація знизилася на 0,1%. Це спричинило фінансові труднощі та змусило концерн скоротити 35 000 робочих місць у найближчі роки
Однак на тлі цих труднощів американський ринок залишався світлим променем для Volkswagen. У Південній Америці продажі зросли на 15%, у Північній – на 6%, а в США марка VW продемонструвала вражаюче зростання на 15,2%. Після десятиліть намагань закріпитися у США, коли на інших ринках ситуація погіршувалася, перспективи здавалися обнадійливими. Але введення мит може перекреслити цей успіх

Згідно з даними Jato Dynamics, 44% автомобілів Volkswagen Group, що продаються у США, виробляються в Мексиці. Проте рішення уряду США запровадити 25% мито на товари з Мексики та Канади ставить ці автомобілі під загрозу значного подорожчання
Вплив мит та ключові ризики для Volkswagen
За словами аналітика JATO Global Феліпе Муньйоса, Volkswagen є найбільш вразливим виробником перед запровадженими митами на мексиканські автомобілі. Збільшення ціни на 25% для майже половини модельного ряду – серйозний виклик, який додається до вже існуючих проблем. Компанія відчуває тиск у Китаї та стикається зі скороченням європейського ринку. До того ж, США ніколи не були основним ринком для бренду Volkswagen, хоча останнім часом ситуація почала покращуватися
VW вже стикається з труднощами у впровадженні електромобілів: відстрочені випуски ключових моделей, невизначеність ринку, посилення конкуренції з боку китайських виробників та затримки у розробці нових платформ. Саме через ці проблеми концерн почав співпрацювати з американським стартапом Rivian. Однак фінансові втрати та нестабільність на ринку можуть поставити під загрозу ці плани

Компанія Volkswagen вже закликала уряд США переглянути рішення щодо введення мит, адже воно негативно впливає на зайнятість, економічне зростання та добробут американських сімей. У заяві компанії зазначено, що ці мита збільшують витрати, порушують логістичні ланцюги, шкодять дилерам та роблять автомобілі менш доступними для споживачів
Подальші кроки та можливі рішення
Volkswagen має виробничі потужності у США. Зокрема, електричний кросовер ID.4, а також позашляховики Atlas і Atlas Cross Sport виробляються в Чаттанузі, штат Теннессі. Проте значна частина найпопулярніших моделей концерну, таких як Audi Q5, VW Tiguan, VW Taos і VW Jetta, виробляється саме в Мексиці. Більшість інших моделей, доступних на американському ринку, імпортуються з Європи, яка також може опинитися під загрозою нових мит
Якщо мита поширяться на європейські автомобілі, ситуація для Volkswagen значно ускладниться. За словами Муньйоса, концерн не має можливості покинути ринок США, тому доведеться адаптуватися. Найімовірніше, компанія збільшить виробництво у США. Також є ймовірність, що Porsche почне випускати свої кросовери Cayenne і Macan саме в Америці

Проте розширення виробничих потужностей – це довготривалий процес, що потребує значних інвестицій і часу. Volkswagen заявляє, що вже розробляє комплексний план адаптації до нових умов. Серед першочергових кроків – забезпечення безперебійних постачань автомобілів і запчастин дилерам, оцінка необхідних змін у виробничій та імпортній політиці, а також пошук шляхів зміцнення логістичних ланцюгів і збереження робочих місць
Компанія, ймовірно, змушена буде скорочувати виробництво менш прибуткових моделей і зосередитися на найбільш рентабельних сегментах. Це може позначитися на планах з розширення лінійки електромобілів для американського ринку, зокрема, поставити під питання локальне виробництво ID. Buzz
Зараз багато залежить від того, чи є ці мита тимчасовою політичною тактикою чи довгостроковим рішенням. Якщо нові торговельні бар’єри залишаться надовго, Volkswagen доведеться суттєво змінювати стратегію, щоб зберегти свої позиції в США. Попри невизначеність, компанія продовжує шукати шляхи адаптації, однак найближчі роки будуть для неї непростими