Volkswagen давно мріяв стати не лише автовиробником, а й лідером у сфері автомобільного програмного забезпечення. Для цього у 2020 році було створено Cariad – софтверний підрозділ, який мав розробити власну операційну систему для всіх майбутніх моделей концерну. Але замість тріумфу, Cariad перетворився на справжню фінансову чорну діру
У 2024 році компанія повідомила про операційні збитки в розмірі $2,64 млрд, хоча доходи від продажу софту зросли до $1,44 млрд. Загалом за три роки Cariad вже «спалив» понад $7,5 млрд і поки не демонструє ознак виходу на прибутковість. І хоча Volkswagen активно розширює використання своїх цифрових рішень, самі автівки концерну продаються гірше – у 2024 році реалізовано 9,02 млн авто, що на 2,3% менше, ніж у 2023-му
Затримки, звільнення і глюки в софті
Cariad став головним винуватцем затримки виходу Porsche Macan Electric та Audi Q6 E-Tron – через софтверні проблеми прем’єри цих електрокарів відклали на рік. Власники Volkswagen ID.4 та ID.5 теж навряд чи в захваті від програмного забезпечення: перші версії працювали з перебоями, зависали й мали серйозні баги
Проблеми стали настільки кричущими, що Volkswagen провів масштабне очищення керівництва Cariad – нових керівників у 2023 році отримали ключові напрямки: операційний, фінансовий та технологічний. Але навіть після цього підрозділ не зміг уникнути масштабної реструктуризації: до кінця 2025 року Volkswagen планує скоротити 1600 співробітників Cariad
Новий шанс: співпраця з Rivian
Спочатку Cariad був створений для реалізації масштабного проєкту Volkswagen Trinity – флагманського електромобіля з просунутим автопілотом. Однак численні технічні труднощі змусили концерн відмовитися від первинного плану та почати з нуля
Тепер Volkswagen робить ставку на інвестицію у Rivian на $5,8 млрд, використовуючи американську експертизу у розробці софту для автономного водіння. Згідно з даними Automotive News, майбутні флагманські моделі VW отримають напрацювання Rivian, включаючи автопілот рівня L4. Тож, можливо, це стане шансом для Cariad нарешті виправдати свою вартість – але чи дійсно компанія здатна змінити ситуацію, покаже лише час
Читати далі
Схожі записиКомпанія Smart, яка сьогодні відома переважно як виробник електричних SUV для китайського ринку, може повернути на ринок один зі своїх найяскравіших автомобілів — легендарний родстер. Через 20 років після зникнення моделі Smart Roadster, представники бренду заговорили про можливе відродження компактного спортивного авто, яке поєднувало драйв і унікальний стиль Електричний родстер може знову з’явитися у продажу […]
18 Червня 2025Новинка має повністю закритий кузов з ножицеподібними дверима Чотири колеса забезпечують підвищену стабільність у порівнянні з класичними двоколісними транспортними засобами. Завдяки інноваційному механізму нахилу корпус новинка може кренитися до 35 градусів у поворотах, що надає йому унікальної динаміки Ширина транспортного засобу становить лише 790 мм Таким чином, ÆMotion на 300 мм вужчий за вже знятий […]
18 Червня 2025Компанія Honda відкриває новий напрям у сфері мікромобільності, представивши електричний квадроцикл Fastport eQuad Він розроблений для доставок на останній милі у містах Європи та Північної Америки. Незвичний за формою, але практичний та функціональний, eQuad має стати відповіддю на потреби сучасної логістики — швидкі та екологічні перевезення невеликих вантажів у щільному міському середовищі Модель буде представлена […]
18 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі