У мальовничому містечку Гудіксвалль, що в Швеції, на житловому комплексі Стенберг розгортається проєкт, який може змінити наше уявлення про електромобілі та їхню роль у енергетичній системі Volkswagen, разом із партнерами Vattenfall, Ambibox та Energybank, виводить технологію Vehicle-to-Grid (V2G) на новий рівень, готуючись до комерційного запуску вже цього року. Після більш ніж року ретельних тестувань у контрольованому середовищі Стенберга, проєкт переходить до реального світу: 200 електромобілів Volkswagen ID із батареями місткістю 77 кВт-год і вище та 200 двонаправлених зарядних пристроїв від Ambibox встановлюються у приватних домогосподарствах і дилерських центрах VW у Швеції
За словами Манфреда Пшибілли, генерального директора Ambibox, ця фаза стане вирішальним кроком до комерціалізації V2G, а замовлення на технологію вже приймаються, з планами зробити її доступною для всіх клієнтів восени 2025 року. Цей проєкт, започаткований у 2023 році, не лише демонструє потенціал електромобілів як мобільних джерел енергії, а й відкриває двері до нової ери, де автомобілі стають активними учасниками енергетичної мережі, допомагаючи балансувати попит і пропозицію електроенергії
Технології Vehicle-to-Grid (V2G) та Vehicle-to-Home (V2H) – це не просто інновація в зарядних пристроях чи автомобілях, а складна екосистема, яка поєднує технологічні, регуляторні та поведінкові аспекти
Пшибілла відверто визнає: “Ми всі брехали б, якби сказали, що це був легкий проєкт; ми поставили перед собою надзвичайно амбітну мету”. Проте результати вражають: партнери розробили надійну програмну платформу, яку Energybank та Ambibox оптимізували для V2G разом із системами управління енергією в домогосподарствах (HEMS). У найближчі місяці проєкт зосередиться на вдосконаленні функціональності, покращенні користувацького досвіду, а також оцінці економії та потенційних доходів для клієнтів. Уявіть: Ваш електромобіль не лише заряджається, коли електроенергія дешева і відновлювальні джерела виробляють надлишок, а й віддає енергію назад у мережу під час пікового попиту чи навіть забезпечує Ваш будинок електрикою під час відключень. Успіх проєкту залежить від багатьох факторів: від технологічної сумісності зарядних пристроїв і автомобілів до регуляторних норм енергопостачальників і навіть звичок водіїв, які визначають, коли і як використовується енергія
V2G-технологія відкриває нові горизонти для електромобільності, дозволяючи електрокарам не лише споживати енергію, а й відігравати ключову роль у стабілізації енергетичних мереж
У Швеції 200 пілотних клієнтів – від компаній до приватних домогосподарств – уже тестують цю систему, заряджаючи свої Volkswagen ID у періоди низького попиту, коли надлишок відновлювальної енергії знижує ціни, і повертаючи енергію в мережу, коли вона найбільше потрібна. Це зменшує потребу в дорогих модернізаціях електромереж і стаціонарних системах зберігання енергії, що особливо актуально в умовах глобального переходу до зеленої енергетики. У Нідерландах, наприклад, зарядний провайдер WeDriveSolar уже застосовує V2G у проєктах каршерінгу, демонструючи, як технологія двонаправленої зарядки інтегрується в системи управління енергією. У Швеції ж Volkswagen робить ставку на масштабованість: після завершення пілотної фази проєкт у Гудіксваллі має всі шанси стати комерційним продуктом, доступним для широкого кола клієнтів. Це не просто про автомобілі – це про те, як електромобілі можуть стати частиною розумної енергетичної інфраструктури, що оптимізує використання відновлювальних джерел і зменшує залежність від викопного палива
Запуск V2G від Volkswagen у 2025 році може стати переломним моментом для автомобільної та енергетичної галузей
Проєкт у Стенберзі показує, як співпраця між автовиробниками, енергетичними компаніями та технологічними стартапами може створювати рішення, що змінюють правила гри. Електромобілі перестають бути просто засобом пересування – вони перетворюються на мобільні енергетичні хаби, які допомагають домогосподарствам заощаджувати, а енергомережам – залишатися стабільними. Успіх цього проєкту залежить від здатності партнерів не лише вдосконалити технологію, а й зробити її зручною та вигідною для клієнтів. Поки світ рухається до енергетичного переходу, Volkswagen і його партнери в Швеції прокладають шлях до майбутнього, де кожен електромобіль може стати маленькою електростанцією
Читати далі
Схожі записиКомпанія Skoda зробила несподіваний, але дуже логічний крок у розвитку своєї електромобільної лінійки — перетворила популярний електричний кросовер Enyaq на комерційний автомобіль. Новинка отримала назву Skoda Enyaq Cargo і на перший погляд майже не відрізняється від звичайного Enyaq, допоки не зазирнеш усередину. Це перша повністю електрична модель марки, адаптована для потреб малого бізнесу та комерційних […]
15 Липня 2025General Motors зробив ще один крок назустріч доступним електромобілям, оголосивши про запуск нової програми з виробництва акумуляторів на базі літій-залізо-фосфатної (LFP) хімії. Йдеться про модернізацію заводу Ultium Cells у місті Спрінг-Гілл, штат Теннессі, де вже наприкінці 2027 року розпочнеться випуск нових батарей для наступного покоління бюджетних електрокарів. Саме ця технологія, за словами компанії, дозволить суттєво […]
15 Липня 2025Polestar не може усунути проблему з камерою заднього виду: два відкликання і жодного результату В електромобілях програмне забезпечення відіграє ключову роль у роботі більшості систем автомобіля. Але навіть у брендів, що позиціонують себе як технологічно прогресивні, трапляються невдачі. Яскравий приклад — ситуація з електрокарами Polestar 2, які вже двічі за останні 12 місяців відкликали через […]
15 Липня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі