У компанії впевнені: нова архітектура електромобілів і радикально оновлений виробничий процес дадуть Ford перевагу, яку конкуренти не зможуть відтворити. У Ford навіть порівнюють цей технологічний стрибок із появою легендарної Model T, яка колись змінила обличчя автомобільної індустрії
Основна ідея полягає в тому, що Ford спростила платформу для електромобілів, зменшивши масу, витрати та кількість деталей. Одночасно було переосмислено саму виробничу лінію: замість класичної послідовної збірки автомобілі створюються на трьох паралельних потоках, які згодом об’єднуються в єдиний автомобіль. Такий підхід не лише економить час, а й підвищує ефективність — і саме він, на думку інженерів, стане головною зброєю у боротьбі з конкурентами, зокрема китайськими виробниками
Минулого тижня компанія оголосила про плани випустити у 2027 році електричний пікап за ціною близько $30 тис
Це буде лише перша модель у новій лінійці, що з’явиться протягом найближчих п’яти років. Водночас у Ford наголошують: справжня інновація полягає не стільки у вартості чи швидкості автомобіля, скільки в новому способі мислення щодо виробництва




За словами Дага Філда, керівника напрямку електромобілів, цифрових технологій і дизайну Ford, більшість традиційних автовиробників не здатні втілити подібний проєкт. А нові стартапи, які ще тільки намагаються знайти своє місце на ринку, взагалі не встигнуть за інженерами Ford
Цікаво, що основа універсальної платформи для електромобілів була закладена невеликою групою фахівців під керівництвом колишнього інженера Tesla Алана Кларка. В умовах майже повної секретності в Каліфорнії команда, яка складалася як з внутрішніх фахівців, так і запрошених інженерів, створила архітектуру, що порушує усталені правила
Одним із ключових нововведень стало використання одношарового лиття: великі цілісні алюмінієві деталі замінюють кілька зварних панелей
Це дозволило скоротити кількість деталей на три чверті, зварних швів — на дві третини, а кріплень — наполовину. Ще одне досягнення — зменшення довжини електропроводки майже на 1,6 кілометра порівняно з попередніми моделями. Усе це знижує масу автомобіля, прискорює виробництво та робить машину надійнішою

Ford пропонує новий підхід до організації заводів, який вони називають «виробничим деревом»
Якщо Генрі Форд колись увійшов в історію завдяки конвеєрній лінії, то тепер його нащадки прагнуть перевернути правила знову. Замість єдиного конвеєра автомобілі створюються паралельно: одна лінія формує передню частину, друга — задню, а третя — основу з батареєю. Потім три складові з’єднуються в єдиний автомобіль, що суттєво скорочує час збірки
Компанія вже окреслила амбітні параметри: середньорозмірний електричний пікап 2027 року буде таким же динамічним, як Ford Mustang з двигуном EcoBoost, і таким же містким, як Toyota RAV4. Крім того, п’ятирічна вартість володіння, за словами Ford, виявиться нижчою, ніж у трирічної Tesla Model Y
На презентації пікапа також показали, що універсальна платформа дозволяє створювати цілу гаму автомобілів: від компактного двомісного фургона до великого трирядного позашляховика. Таким чином Ford робить ставку не лише на окремі моделі, а й на гнучку основу для розвитку всієї лінійки електромобілів майбутнього
Читати далі
Схожі записиTesla оновила європейські версії Model 3, зробивши їх ще ефективнішими. Після появи в Китаї модернізована Model 3 отримала нові елементи живлення від LG Energy, що дозволило суттєво збільшити запас ходу Електромобілі Tesla розвиваються разом із технологіями акумуляторів Коли на ринку з’являються вдосконалені осередки, виробник може інтегрувати їх у батарейний блок без масштабних змін конструкції. Такий […]
6 Жовтня 2025
Китай впевнено закріплює свій статус світового лідера, встановивши у серпні 2025 року новий рекорд експорту чистих технологій, який досяг вражаючих $20 мільярдів. Таке стрімке зростання, проаналізоване завдяки даним Ember’s China Cleantech Exports Data Explorer, відбувається в першу чергу завдяки вибуховому попиту на електромобілі та акумулятори Рушійна сила: електромобілі та батареї Експорт електромобілів зріс на 26% […]
6 Жовтня 2025
Китайський технологічний гігант Xiaomi, відомий як «китайський Apple», здійснив рішучий крок у напрямку європейського ринку. Компанія, яка нещодавно перетворилася на успішного виробника електромобілів, оголосила про відкриття десяти флагманських магазинів у Західній Європі до кінця 2025 року, починаючи з Німеччини та Іспанії Наразі ці фірмові магазини зосереджені на продажу споживчої електроніки, як-от смартфони, ноутбуки, навушники та […]
6 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі