Як Rivian обігнав конкурентів у гонці за розумними фарами — photo 35953

Як Rivian обігнав конкурентів у гонці за розумними фарами

31.03.2025
55 переглядів
3 хвилини на прочитання

Понад десять років водії в Європі та Азії насолоджуються перевагами адаптивного світла фар. Такі фари отримали назву Adaptive Drive Beam (ADB), вони здатні автоматично затемнювати частини світлового променя, щоб не сліпити зустрічних водіїв. У США ж подібні технології довго залишались за бортом через архаїчну нормативну базу – Федеральний стандарт безпеки транспортних засобів (FMVSS) 108 визнавав лише два стани: дальнє та ближнє світло. Зміни прийняли лише у 2022 році

І хоч здавалося б, дорога до інновацій відкрита, три роки потому лише одна компанія – Rivian – реалізувала систему ADB у серійному виробництві для американського ринку. Усі інші автовиробники або пасивно чекають, або незадоволені новими технічними вимогами. Як же Rivian зумів це зробити?

Як Rivian обігнав конкурентів у гонці за розумними фарами — photo 2

Чому Rivian – єдиний, хто реалізував ADB у США? 

Перші системи ADB з’явилися ще у 2009 році у Mercedes-Benz, а у 2013 році Audi представила матричне LED-світло з десятками незалежних діодів, які реагували на камеру в дзеркалі заднього виду. Це дозволяло залишати увімкненим дальнє світло, але затемнювати окремі ділянки світлового потоку, щоб не засліплювати інших

Такі технології очевидно покращують безпеку на дорогах і можуть бути вигідною опцією для виробників. Не дивно, що ще у 2018 році NHTSA (американське агентство безпеки дорожнього руху) почало перегляд стандарту. Однак замість адаптації міжнародного стандарту SAE J3069 агентство вирішило вигадати власний підхід. І тут почалося найцікавіше

Як Rivian обігнав конкурентів у гонці за розумними фарами — photo 3

Як американські норми гальмують світло майбутнього 

По-перше, у вимогах NHTSA йдеться про те, що навіть ті ділянки променя, які мають затемнюватися для зустрічного транспорту, повинні все одно відповідати мінімальним вимогам ближнього світла. Усе інше – під жорстким обмеженням для дальнього світла. Як висловився редактор Інституту страхування дорожньої безпеки (IIHS): це намагання «втиснути ADB у рамки, створені для лампочок з двома режимами»

По-друге, такі вимоги роблять практично неможливою адаптацію вже існуючих європейських систем ADB під американський ринок. Теоретично, все мало би зводитись до оновлення програмного забезпечення. Але з практичної точки зору – доводиться проєктувати все з нуля

Rivian саме так і зробив. Електропікапи R1T і позашляховики R1S стали першими у США з повноцінним ADB, що відповідає усім вимогам FMVSS. І хоча фари Rivian не мають мільйона світлодіодів, як у Mercedes або Audi, вони побудовані на платі з 35 діодами, розташованими з урахуванням «перехідних зон» – головного болю американських регуляторів

Як Rivian обігнав конкурентів у гонці за розумними фарами — photo 4

Інженери Rivian стверджують, що намагались використовувати європейську систему ADB, але вона з тріском провалилася при тестуванні за FMVSS. Вихід був лише один – розробити все з нуля. І що важливо: система Rivian вже готова для експорту – вона відповідає також європейським та китайським стандартам, отже компанія зможе швидко виходити на інші ринки

Це стало можливим не лише завдяки ентузіазму інженерів, але й гнучкій структурі компанії 

Rivian – молода і невелика компанія без бюрократичних лабіринтів, тож рішення приймаються швидше, а оновлення програмного забезпечення проходять миттєво. Rivian також впровадила «зональну архітектуру» – менше електронних блоків, але з більшими можливостями. Це дозволяє, наприклад, команді освітлення мати повний доступ до всіх сенсорів автомобіля

Таким чином, Rivian може оновлювати свою ADB-систему по «повітрю», без потреби звертатись до дилера або оновлювати блоки управління. Цим не можуть похизуватись навіть найтитулованіші бренди. І хоча інші автовиробники зацікавлені у впровадженні ADB у США, наразі жоден не оголосив про конкретні терміни запуску

Читати далі

Схожі записи
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво?

Компанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами  У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]

27 Червня 2025
Чому, попри рекордні продажі, BYD скорочує виробництво? — photo 46601
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій

Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів  Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]

27 Червня 2025
Адміністрація Трампа програла в суді щодо фінансування зарядних станцій — photo 46590
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX

І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління  Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]

27 Червня 2025
Mercedes-AMG офіційно представила електричний концепт GT XX — photo 46563
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK