ЄС може знизити тарифи на електромобілі Mini та Cupra
Новий електричний Mini від BMW та електричний кросовер Cupra Tavascan, який відноситься до Volkswagen Group, виробляються на заводах в Китаї і тому підпадають під максимальний тариф у 37,6% з початку липня. Але за данними Reuters, Європейська комісія готова практично вдвічі знизити тариф (до 20,8%) для обох автомобілів. Яким чином?
Європейська комісія розглядає можливість зниження тарифів на електромобілі Mini і Cupra Tavascan
Нагадаємо, що тарифи Комісії діють за гнучкою шкалою. Автомобілі BYD обійшлися порівняно невеликим митом у 17,4%, оскільки компанія співпрацювала зі слідством і отримала менше державної допомоги, ніж деякі інші автовиробники. Однак SAIC, материнська компанія MG, отримала максимальний штраф у 37,6% частково через те, що не співпрацювала з слідством
Крім того, в розслідуванні не йшлося про кожен окремий електромобіль, який збирають в Китаї та імпортують в Європу. Відповідно, такі моделі як Mini і Tavascan, автоматично отримали найсуворіше покарання. Reuters стверджує, що ЄС готовий перекваліфікувати BMW і VW як сторони, що співпрацюють, і знизити їхні тарифи до 20,8%
Поки що незрозуміло, як Єврокомісія дійшла до такої цифри, адже це все рівно більше ніж у суто китайської компанії BYD. У звіті Комісії пояснюється, що державна допомога надається в різних формах, включаючи дешеві кредити, землю зі знижкою і субсидовані акумулятори
За іронією долі, BMW є одним з німецьких автомобільних брендів, який виступив проти тарифів, і не тому, що вони роблять дорожчим імпорт його власних автомобілів китайського виробництва до Європи. Більше занепокоєння викликає те, що Китай може вжити заходів у відповідь, зробивши прибутковий експорт з Європи до цієї країни набагато менш прибутковим. За даними Reuters, німецькі автовиробники торік продали в Китаї третину від загального обсягу своїх світових продажів
BMW не підтримує тарифи через побоювання, що Китай вдасться до заходів у відповідь
Країни-члени ЄС також розділилися у своєму ставленні до суті тарифів. Хоча мита набули чинності з 4 липня, вони є лише тимчасовими на перші чотири місяці, і Блок все ще має проголосувати за те, щоб зробити їх постійними. За даними джерел Reuters, під час нещодавнього попереднього голосування з 27 країн-членів ЄС 12 висловилися на підтримку тарифів, чотири проголосували проти і 11 утрималися
Цього все ще буде достатньо, щоб нові тарифи стали постійними, але це свідчить про відсутність єдності в питанні про те, як боротися з економічною загрозою, яку становить автомобільна промисловість Китаю