План нової угоди передбачає передачу технологій для розвитку місцевого виробництва акумуляторів. Китайські компанії можуть отримати доступ до європейських субсидій в обмін на інвестиції та передачу інтелектуальної власності європейським компаніям. Це рішення може стати ключовим у боротьбі ЄС за посилення своєї позиції на ринку електромобілів і досягнення кліматичних цілей
Тарифна війна та пошук компромісу
Рішення ЄС про високі тарифи на імпортовані китайські електромобілі викликало напруження між двома сторонами. У 2023 році країни-члени ЄС підтримали введення додаткового 35,3% тарифу на китайський електротранспорт до вже існуючих 10%. Такий крок пояснюється твердженнями, що Китай несправедливо субсидує свою індустрію електромобілів, створюючи нерівні умови на світовому ринку
Місяці переговорів призвели до мінімального зниження тарифів, але водночас створили можливість для нової угоди. Згідно з даними Financial Times, ЄС готовий запропонувати доступ до субсидій в обмін на передачу технологій та відкриття виробництв у Європі
Схема субсидій для акумуляторів
ЄС готує нову програму грантів на суму понад 1 мільярд євро для стимулювання місцевого виробництва акумуляторів. Зацікавлені в цих коштах китайські компанії повинні будуть ділитися своїми технологіями та інвестувати в будівництво фабрик у Європі. Це дозволить зміцнити європейський ланцюг поставок батарей і зменшити залежність від імпорту
Такий підхід нагадує програму спільних підприємств, яку Китай застосовував раніше. Протягом десятиліть іноземні автовиробники мали створювати партнерства з місцевими компаніями, щоб працювати на китайському ринку. Це дозволило Китаю отримати доступ до передових технологій. Зараз ЄС намагається застосувати подібну стратегію, але в зворотному напрямку

Чи виграє від цього ринок електромобілів?
Нова стратегія ЄС демонструє визнання технологічного відставання від Китаю. Індустрія акумуляторів в Китаї значно випереджає європейську, і без співпраці ЄС може не досягти кліматичних цілей. Проте Китай може бути обережним щодо передачі передових розробок, оскільки Пекін уже попереджав свої компанії про ризики співпраці з Європою
Невідомо, чи призведе ця угода до зниження вартості електромобілів в Європі, адже технологічний обмін може спричинити зростання інвестиційних витрат. Однак за умов успішної реалізації програми це допоможе знизити залежність ЄС від імпорту китайских електромобілів
Глобальні наслідки та можливі сценарії
Можливий розвиток подібної стратегії в США. Хоча адміністрація США прагне жорсткішої політики щодо Китаю, Дональд Трамп заявляв, що не проти створення китайських виробництв електромобілів у Сполучених Штатах. Це може стати частиною нового глобального підходу до розвитку галузі, де країни намагаються залучити іноземні технології та інвестиції, як у випадку з китайский электромобиль
Ця стратегія має потенціал змінити правила гри для обох сторін. ЄС може отримати технологічну перевагу та зміцнити свою інфраструктуру електротранспорту, а Китай — доступ до європейського ринку. Але чи буде це взаємовигідним у довгостроковій перспективі, покаже лише час
Читати далі
Схожі записиПісля клонів Rolls-Royce і Bugatti у мережі з’явилися зображення позашляховика, надто схожого на Bentley Bentayga. Фото, опубліковані в китайських соцмережах, демонструють SUV без емблеми, але з майже ідентичними пропорціями кузова, хромованою решіткою радіатора та характерними фарами. Є лише кілька відмінностей — трохи квадратніша форма носа і даху, однак впізнаваність британського дизайну заперечити важко Dreame, відомий […]
18 Жовтня 2025
Chevrolet Bolt другого покоління відкриє нову сторінку у стратегії компанії. Президент GM Марк Ройсс розповів у подкасті Plugged-In, що після нового Bolt, який з’явиться у наступному році, компанія планує випустити ще кілька моделей із ціною близько $30 тисяч. Він пояснив, що ці електромобілі можуть не мати назви Bolt, але належатимуть до одного «сімейства» — схожих […]
18 Жовтня 2025
Транспорт із подовженим запасом ходу, або EREV, має електричну силову установку з акумулятором і тяговим двигуном, а також резервний бензиновий агрегат, який підзаряджає батарею, збільшуючи запас ходу, але не приводить колеса у рух безпосередньо. Увесь рух здійснюється виключно за допомогою електродвигунів Попри технологічні переваги, не всі поділяють оптимізм щодо EREV Європейська організація Transport & Environment […]
18 Жовтня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі