Завдяки автопілоту Tesla аварійність знижується у 8 разів
Нові дані Tesla вказують на те, що частота аварій становить одну на 12,28 мільйона кілометрів, проїханих з автопілотом, у порівнянні з однією на 1 536 000 кілометрів без нього
Після більш ніж року без оновлень, останнє з яких було в четвертому кварталі 2022 року, Tesla оприлюднила останні дані про громадську безпеку, включно зі статистикою про власників, які активували автопілот. І здається, вони свідчать про хороші показники для автовиробника
Важливо зазначити, що автопілот включає в себе круїз-контроль і таке програмне забезпечення, як допомога в утриманні автомобіля в межах смуги руху. Крім того, представлені дані не включають використання повного самостійного керування (FSD), яка є більш просунутою версією Автопілота, але функціонує в режимі “бета-версії». Дані взяті з внутрішньої документації Tesla. Хоча це й викликає занепокоєння щодо упередженості, варто зазначити, що більшість брендів взагалі не публікують такі дані
Ось як Tesla описує статистику за перший квартал 2024 року:
“У 1-му кварталі ми зафіксували одну аварію на кожні 12,28 мільйона кілометрів пробігу, коли водії використовували технологію Autopilot. Для водіїв, які не використовували технологію автопілота, ми зафіксували одну аварію на кожні 1 536 000 кілометрів пробігу. Для порівняння, найсвіжіші дані NHTSA та FHWA (за 2022 рік) показують, що в Сполучених Штатах автомобільна аварія трапляється приблизно кожні 1 078 000 кілометрів пробігу”
Найменший пробіг між аваріями на автопілоті за весь 2023 рік склав 8 336 000 кілометри, повідомляє Tesla. Для водіїв Tesla без автопілота найнижчий показник склав 1,6 мільйони кілометрів. Ці статистичні дані свідчать про значне підвищення безпеки. Насправді, цілком можливо, що цифри Tesla до певної міри є надто консервативними. У звіті сказано, що вона враховує аварії з автопілотом, коли система деактивується протягом п’яти секунд після аварії. Вона також не розрізняє вину, тому кілька аварій (за даними Tesla, понад 35%) – це аварії, в яких водій Tesla отримала удар ззаду. У той же час, є ще багато аспектів, які слід враховувати
Варто зазначити, що пробіг між аваріями сам по собі не є ідеальним показником безпеки. Наприклад, дані, які Tesla наводить як середній показник по країні для автомобілів, що не належать Tesla, включають пробіг на всіх типах доріг. Водії Tesla найчастіше вмикають автопілот на автомагістралях, де дорога і рух зазвичай більш передбачувані. І це не дає повного уявлення про те, як працює система “повного самостійного водіння” або FSD від Tesla
Тим не менш, це досить позитивні цифри, які можуть свідчити про суттєві переваги безпеки для власників і пасажирів Tesla. Зрештою, щоб отримати справжнє уявлення про безпеку автомобілів різних марок, потрібно більше даних, особливо незалежних даних від незацікавлених сторін