Автовиробники сьогодні конкурують не лише дизайном або двигунами. Найважливішим стає «мозок» автомобіля. General Motors заявляє, що працює над «автомобілем майбутнього» — транспортом, який постійно оновлюється через інтернет, отримує нові функції, стає дедалі більш автономним і програмно зумовленим. Попри загальний перехід до електромобілів, у США та інших країнах зрозуміло, що багато таких машин майбутнього все одно залишатимуться бензиновими
Більшість автовиробників зараз намагається створювати електромобілі дешевше і технологічніше. Але GM вирішила піти далі: застосувати ті самі принципи простоти, оптимізації та програмної гнучкості не лише для EV, а й для автомобілів із традиційними двигунами. Компанія працює над єдиною електронною архітектурою, яка підходитиме для всього модельного ряду — від доступних бензинових хетчбеків у Латинській Америці до великих електричних Cadillac

Старший віцепрезидент GM з інженерії програмних систем Девід Річардсон пояснює: у 2028 році в продаж вийде нове покоління центральної обчислювальної системи, починаючи з Cadillac Escalade IQ. Вона не прив’язана до типу двигуна. Тобто працюватиме і в електромобілях, і в бензинових авто. Такий підхід дозволить зменшити кількість деталей, зробити машини простішими в обслуговуванні, ефективнішими в роботі і дешевшими в експлуатації

Тут варто згадати, як взагалі розвивалися електронні системи в автомобілях
У 80-х роках з’явилися перші електронні блоки управління двигуном. Далі до них додавалися блоки гальмівних систем, клімат-контролю, мультимедіа, безпеки, дверей і вікон. Майже кожен блок вироблявся сторонніми компаніями. Програми для них — також різними розробниками. Система складалася з десятків розрізнених «міні-комп’ютерів», які погано взаємодіяли один з одним

Сучасні електромобілі, наприклад Tesla, будуються інакше. Там використовується так звана зональна архітектура. Автомобіль поділений на зони, і кожна зона має один потужний модуль управління. Набагато менше проводки, менше «коробочок» і значно простіше оновлення програм
GM хоче впровадити такий підхід у весь модельний ряд
Тобто бензинові автомобілі матимуть електронну логіку, властиву електромобілям майбутнього. Це дасть можливість позбутися блоків запобіжників. Їхню функцію виконуватимуть так звані «агрегатори» — модулі, які збирають сигнали від сенсорів і передають їх на центральний комп’ютер

У всій системі буде кілька ключових компонентів: один центральний рідинно-охолоджуваний комп’ютер, блок зв’язку (радіо, Bluetooth, WiFi, 5G) і три агрегатори для керування периферією. На практиці це означає, що авто зможе отримувати нові можливості просто через оновлення програм, приблизно як смартфон
Для електромобіля охолоджувати центральний комп’ютер просто — там уже є система охолодження батареї. У бензиновому авто доведеться знайти спосіб забезпечити нижчу температуру, ніж у системі охолодження двигуна. Над цим зараз працюють інженери GM

Цікаво, що нова архітектура не потребує створення абсолютно нової моделі. Її можна буде поступово встановлювати на нинішні лінійки авто після дебюту в Escalade IQ
GM також стверджує, що така система полегшить ремонт. Менше деталей — менше можливих точок поломки і простіша діагностика
У підсумку компанія бачить майбутнє, де автомобіль працює «як єдиний організм»
Оновлення програм стають регулярними, автономні системи реагують за мілісекунди, а пропускна здатність мережі всередині авто збільшується в тисячу разів, дозволяючи запускати розширені функції штучного інтелекту
Навіть якщо покупці поки не готові повністю відмовитись від бензину, їхні майбутні автомобілі все одно отримають багато технологій, народжених у світі електромобілів
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Лише 1 з 7 китайських фірм електромобілів зустріне 2030-й рік
Не лише західні автовиробники бояться китайської навали. Насправді, вся автомобільна примосливость Китаю знаходиться під таким величезним внутрішнім тиском, що лише 1 з 7 місцевих виробників електромобілів зможе заробляти гроші після 2030 року. Принаймні, так вважають аналітики За даними Alixpartners, наразі в Китаї працює 137 брендів електромобілів, але аналітики консалтингової компанії вважають, що лише 19 з […]
15 Липня 2024 -
Чому після технічної презентація електромобіля, акції Ferrari обвалились?
Після презентації довгоочікуваного електрокара Ferrari Elettrica акції компанії різко впали більш ніж на 15 відсотків Найгірший торговий день у історії компанії стався не через сам перший електромобіль Ferrari, а через обережні фінансові прогнози, які розчарували інвесторів. Аналітики назвали позицію компанії занадто стриманою, зазначивши, що оновлені очікування значно нижчі навіть за «мінімальний сценарій зростання» Після заходу […]
12 Жовтня 2025 -
Перший електромобіль Bentley матиме унікальний дизайн
Директор з дизайну Bentley, Робін Пейдж, розповів виданню Autocar про майбутні електромобілі, концепти та співпрацю з Volkswagen Робіна Пейджа можна назвати “рятівником” Bentley, хоча безпосередньо перед своїм новим призначенням, він протягом десяти років займався дизайном Volvo Пейдж працював у штаб-квартирі Bentley в Кру протягом 17 років, очолювавши відділ дизайну інтер’єру в період між 2001 і […]
20 Березня 2024