Автовиробники сьогодні конкурують не лише дизайном або двигунами. Найважливішим стає «мозок» автомобіля. General Motors заявляє, що працює над «автомобілем майбутнього» — транспортом, який постійно оновлюється через інтернет, отримує нові функції, стає дедалі більш автономним і програмно зумовленим. Попри загальний перехід до електромобілів, у США та інших країнах зрозуміло, що багато таких машин майбутнього все одно залишатимуться бензиновими
Більшість автовиробників зараз намагається створювати електромобілі дешевше і технологічніше. Але GM вирішила піти далі: застосувати ті самі принципи простоти, оптимізації та програмної гнучкості не лише для EV, а й для автомобілів із традиційними двигунами. Компанія працює над єдиною електронною архітектурою, яка підходитиме для всього модельного ряду — від доступних бензинових хетчбеків у Латинській Америці до великих електричних Cadillac

Старший віцепрезидент GM з інженерії програмних систем Девід Річардсон пояснює: у 2028 році в продаж вийде нове покоління центральної обчислювальної системи, починаючи з Cadillac Escalade IQ. Вона не прив’язана до типу двигуна. Тобто працюватиме і в електромобілях, і в бензинових авто. Такий підхід дозволить зменшити кількість деталей, зробити машини простішими в обслуговуванні, ефективнішими в роботі і дешевшими в експлуатації

Тут варто згадати, як взагалі розвивалися електронні системи в автомобілях
У 80-х роках з’явилися перші електронні блоки управління двигуном. Далі до них додавалися блоки гальмівних систем, клімат-контролю, мультимедіа, безпеки, дверей і вікон. Майже кожен блок вироблявся сторонніми компаніями. Програми для них — також різними розробниками. Система складалася з десятків розрізнених «міні-комп’ютерів», які погано взаємодіяли один з одним

Сучасні електромобілі, наприклад Tesla, будуються інакше. Там використовується так звана зональна архітектура. Автомобіль поділений на зони, і кожна зона має один потужний модуль управління. Набагато менше проводки, менше «коробочок» і значно простіше оновлення програм
GM хоче впровадити такий підхід у весь модельний ряд
Тобто бензинові автомобілі матимуть електронну логіку, властиву електромобілям майбутнього. Це дасть можливість позбутися блоків запобіжників. Їхню функцію виконуватимуть так звані «агрегатори» — модулі, які збирають сигнали від сенсорів і передають їх на центральний комп’ютер

У всій системі буде кілька ключових компонентів: один центральний рідинно-охолоджуваний комп’ютер, блок зв’язку (радіо, Bluetooth, WiFi, 5G) і три агрегатори для керування периферією. На практиці це означає, що авто зможе отримувати нові можливості просто через оновлення програм, приблизно як смартфон
Для електромобіля охолоджувати центральний комп’ютер просто — там уже є система охолодження батареї. У бензиновому авто доведеться знайти спосіб забезпечити нижчу температуру, ніж у системі охолодження двигуна. Над цим зараз працюють інженери GM

Цікаво, що нова архітектура не потребує створення абсолютно нової моделі. Її можна буде поступово встановлювати на нинішні лінійки авто після дебюту в Escalade IQ
GM також стверджує, що така система полегшить ремонт. Менше деталей — менше можливих точок поломки і простіша діагностика
У підсумку компанія бачить майбутнє, де автомобіль працює «як єдиний організм»
Оновлення програм стають регулярними, автономні системи реагують за мілісекунди, а пропускна здатність мережі всередині авто збільшується в тисячу разів, дозволяючи запускати розширені функції штучного інтелекту
Навіть якщо покупці поки не готові повністю відмовитись від бензину, їхні майбутні автомобілі все одно отримають багато технологій, народжених у світі електромобілів
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Оновлений Luxeed S7 загострює конкуренцію з Tesla Model 3
Наступного року електричний седан Luxeed S7, створений у співпраці Huawei та Chery, отримає оновлення. Помітно розширилась кольорова палітра та суттєво знизились ціни, що робить модель більш привабливою для покупців. Новий підхід спрямований на залучення тих, хто раніше схилявся до Tesla Model 3 Дизайн і технології: що нового? Довжина Luxeed S7 складає 4971 мм, а його […]
29 Листопада 2024 -
Aspark SP600 став найшвидшим електромобілем у світі!
Боротьба за рекордну максимальну швидкість серед серійних електромобілів триває: Aspark SP600 побив рекорд, встановлений Rimac Nevera. Новий гіперкар розвинув максимальну швидкість 438,7 км/год у Папенбурзі, що на 26,7 км/год швидше, ніж у його хорватського суперника Вражаюче досягнення вдалось показати на прямій довжиною 3,8 км на полігоні в Папенбурзі, Німеччина. За кермом сидів професійний водій і […]
14 Червня 2024 -
Нова комплектація Ford F-150 Lightning безкоштовно вирішує його найбільші недоліки
Ford представив нову комплектацію свого електричного пікапа — F-150 Lightning STX 2026 модельного року, яка замінює популярну версію XLT. Це оновлення вийшло справді цікавим: покупці отримують більший акумулятор, збільшений запас ходу та відчутно вищу потужність, але при цьому ціна залишається незмінною. Для сегмента електричних пікапів, який досі намагається завоювати традиційних прихильників вантажівок, це може стати […]
10 Вересня 2025