Андре Сітроен був не просто бізнесменом – він був інженером-новатором. Враховуючи скільки разів фраза «вперше» звучала перед словом «на автомобілях Citroen» було запроваджено інженерних інновацій, важко повірити, що компанія досі існує (вже понад сторіччя!), а не збанкрутувала від власної технологічної сміливості. Тому навіть дивно, що цьому легендарному французському бренду цього разу доводиться не вести за собою, а наздоганяти електромобільну революцію
Будучи братом хетчбека C4, електричний ë-C4 вигідно вирізняється на українському ринку сміливим дизайном та незвичним кузовом купе-кросовера. Хоча зовні його можна відрізнити від бензинового родича хіба що за шильдиком букви «ë» на передній лівій двері, та значку на кришці багажнику
Переосмислення компактного хетчбека
Не зважаючи на оригінальний дизайн, Citroën ë-C4 вдало поєднує практичність хетчбека з високим кліренсом і м’язистим виглядом позашляховика. Маючи довжину 4360 мм, ширину 1800 мм і висоту 1525 мм, ë-C4 досягає ідеального балансу між маневреністю в місті і простором в салоні, що робить його універсальним як для міського, так і для заміського способу життя
Сміливий дизайн екстер’єру включає в себе характерні елементи Citroën, такі як комахоподібні світлодіодні денні ходові вогні, двокольорове забарвлення кузову та захисні накладки в нижній частині дверей для додаткового захисту. Похила лінія даху та аеродинамічні елементи не тільки підвищують ефективність, але й віддають данину поваги культовим моделям, таким як GS (кращий європейський автомобіль 1971 року), створюючи візуальний та функціональний зв’язок між минулим та майбутнім
А що під капотом?
ë-C4 пропонує 100% електричну силову установку, яка встановлена під капотом замість ДВЗ. Двигун потужністю 115 кВт (156 к.с.) та 260 Нм крутного моменту, живляться від акумуляторної батареї ємністю 54 кВт-год. Якщо втопити «педаль току», то першу «сотню» електрокар досягне через 9,2 секунди, що задовольнить більшість звичайних водіїв. Максимальна швидкість складає скромні 150 км/год, хоча навіть з таким темпом закон не дозволяє рухатись дорогами загального користування. Та й більшість поціновувачів Citroën віддає перевагу не спортивним якостям, а комфорту за кермом. Запас ходу згідно з рейтингом WLTP становить 420 км, що робить його практичним вибором як для щоденних поїздок на роботу, так і для подорожей на вихідні. Хоча в холодну пору року більш ніж на 300 км пробігу розраховувати не варто
Поповнити запас енергії можна різними способами:
- Швидка зарядка потужністю 100 кВт дозволяє відновити заряд від 20% до 80% лише за півгодини;
- Домашня зарядка до «повного баку», наприклад, за допомогою зарядного пристрою IONITY NOIR на 32 А, триватиме близько 5 годин;
- Стандартні розетки дозволяють час від часу заряджати авто вдома або в менш обладнаних місцях, але від них ë-C4 процес зарядки може тривати непристойно довго
Комфорт на вищому рівні завдяки Citroën Advanced Comfort
Система Citroën Advanced Comfort займає центральне місце в ë-C4, забезпечуючи неперевершений досвід водіння під час подорожей навіть по українським дорогам. Інноваційна система підвіски Progressive Hydraulic Cushions забезпечує фірмову їзду по «чарівному килиму», без зусиль поглинаючи нерівності дороги та забезпечуючи плавне та стабільне керування. Ця технологія відрізняє ë-C4 від конкурентів, гарантуючи, що кожна поїздка буде легкою та приємною
Зручні сидіння Advanced Comfort з піною високої щільності та додатковою поперековою підтримкою роблять тривалі поїздки розслаблюючими. Сидіння можуть підігріватися або оснащуватися функцією масажу, даруючи відчуття преміум-класу. Простір – ще одна особливість електромобіля, який пропонує «найкращий у класі» простір для колін ззаду (198 мм) та пласку підлогу багажника з низьким рівнем завантаження, який пропонує 380-літрів простору для речей
Атмосфера в салоні по-домашньому затишна: м’які на дотик матеріали, внутрішнє світлодіодне освітлення та опціональний панорамний люк, який заливає простір природним світлом, надають додаткове відчуття простору. Система Citroën Smart Pad Support пропонує зручний тримач для планшетів, крім того, в салоні передбачено 16 відсіків для зберігання дрібних речей
Технологічний комфорт
ë-C4 оснащений функціями, які надають пріоритет безпеці, зв’язку та зручності використання. 10-дюймовий сенсорний екран слугує нервовим центром, дозволяючи водію легко керувати навігацією, мультимедіа та кліматичними налаштуваннями. Система підтримує Apple CarPlay та Android Auto, а бездротова зарядка не дасть смартфону розрядитися
Технології допомоги водієві включають:
- Highway Driver Assist: Напівавтономне водіння 2-го рівня, що поєднує адаптивний круїз-контроль з активним утриманням смуги руху;
- Моніторинг сліпих зон: Підвищує безпеку під час зміни смуги руху;
- Камера кругового огляду 360°: Спрощує паркування та маневрування на низькій швидкості;
- Система активного гальмування дозволяє уникнути потенційних зіткнень;
- Під час тривалих поїздок такі функції, як адаптивний круїз-контроль з функцією Stop & Go та розширене розпізнавання дорожніх знаків, зменшують стрес, забезпечуючи спокійну подорож для водія та пасажирів
Які думки виникають за кермом Citroën ë-C4?
За кермом Citroën ë-C4 прискорення схоже на приливну хвилю – але ввічливу, французьку приливну хвилю. Потужності достатньо, щоб впевнено почуватись в міському потоці, але «електричні коні» не викликають бажання пуститись галопом, змагаючись з колегами по трафіку за першість на наступному світлофорі. Електрична силова установка забезпечує миттєвий крутний момент для плавного прискорення, а режим «Brake» покращує рекуперативне гальмування, дозволяючи керувати автомобілем однією педаллю в багатьох ситуаціях. У поєднанні з підвіскою та сидіннями Advanced Comfort це створює середовище, подібне до кокона, де всі зовнішні стреси відфільтровуються. На півшляху до нього виникає бажання відпустити «вожжі», щоб в повній мірі скористатись системою рекуперації, заради збереження запасу ходу
Незважаючи на відносно високу посадку та дизайн, натхненний позашляховиками, електричний ë-C4 в поворотах чіпляється за асфальт із завзятістю шеф-кухаря, який оберігає свій секретний рецепт суфле. Підвіска Progressive Hydraulic Cushions не просто згладжує нерівності, вона стирає їх, змушуючи замислитися, чи бачили коли-небудь шини цього автомобіля розбиту дорогу. Їзда настільки плавна, що здається можна встановити фужер шампанського на панелі приладів, не проливши жодної краплі – справжня візитна картка Citroën
А ще – тиша. Однією з визначальних особливостей ë-C4 є виняткова тиша в салоні. Без вібрацій і шуму, пов’язаних з двигунами внутрішнього згоряння, салон перетворюється на святилище спокою. Citroën інвестував значні кошти в акустичну ізоляцію, гарантуючи, що шум дороги та вітру буде мінімальним навіть на високих швидкостях
Поїздка на ë-C4 – це ніби потрапляння до бібліотеки, за якою наглядають монахи. Відсутність шуму двигуна створює майже медитативний досвід, який порушується лише слабким гулом електродвигуна і випадковим шепотом вітру. Citroën ніби вловив суть польоту на хмарі і запхав її в хетчбек, пропонуючи не просто транспорт, а втечу від гамірного хаосу зовнішнього світу. Це не просто автомобіль – це чуттєвий ретрит на колесах
Кастомізація та персоналізація
Щоб задовольнити різноманітні вподобання клієнтів, ë-C4 пропонує широкі можливості кастомізації. Завдяки 31 комбінації екстер’єру та шести варіантам інтер’єру, покупці можуть налаштувати електромобіль так, щоб він відображав їхню індивідуальність. Серед варіантів екстер’єру – сміливі кольори, такі як Elixir Red та Iceland Blue, а оздоблення інтер’єру – від мінімалістичного Standard Ambience до динамічного Hype Red, який має яскраві червоні шкіряні акценти
Унікальні дизайнерські штрихи, такі як хромовані захисні накладки на вікнах та деталізовані легкосплавні диски, ще більше підкреслюють естетику преміум-класу. Щоправда, наші офіційні дилери мають обмежену пропозицію авто на складах
Ціна та оснащення
Загалом, Citroën ë-C4 пропонує привабливе поєднання сучасного дизайну, передових технологій та конкурентоспроможної ціни в лінійці електричних хетчбеків. В Україні флагманська комплектація SHINE коштує від 1 334 700 грн, забезпечуючи чималий набір стандартних функцій для комфорту, безпеки та зв’язку
Комплектація SHINE поставляється з хорошою комплектацією:
- Системи безпеки: Удосконалене екстрене гальмування, адаптивний круїз-контроль з функцією Stop & Go, моніторинг сліпих зон, система допомоги при утриманні в смузі руху та система допомоги при русі дальнім світлом;
- «Комфортні» опції: Підвіска Progressive Hydraulic Cushions®, підігрів передніх і задніх сидінь, безключовий доступ і двозонний клімат-контроль;
- Технології: 10-дюймовий сенсорний екран з навігацією, Bluetooth-з’єднання для двох пристроїв та бездротовий зарядний пристрій.
- Екстер’єр та персоналізація: 18-дюймові легкосплавні диски, світлодіодне освітлення та кілька пакетів кольорів екстер’єру, та опціональні металізовані або перламутрові фарби за ціною від 19 180 грн
Привабливий вибір на ринку електромобілів
Citroën ë-C4 успішно поєднує в собі багату спадщину бренду з прогресивним дизайном і технологіями. Підвищений комфорт, надійна електрична силова установка та інноваційні функції роблять його відмінним вибором у конкурентному сегменті компактних електромобілів. Незалежно від того, чи пересуваєтеся Ви переповненими міськими вулицями, чи подорожуєте по бездоріжжю, ë-C4 дарує комфортний та спокійний досвід водіння
Надаючи ë-C4 3-річну гарантію на автомобіль (або 100 000 км пробігу) та 8-річну гарантію (або 160 000 км пробігу) на акумуляторну батарею (збереження 70% її ємності), Citroën пропонує клієнтам спокій, принаймні, протягом цього терміну служби електромобіля
Завдяки поєднанню практичності, стилю та передових технологій, Citroën ë-C4 – це автомобіль, який сподобається широкому колу водіїв. Це не просто електромобіль – це заява про те, як Citroën формує майбутнє мобільності. Для тих, хто шукає електромобіль, який змінює уявлення про те, яким може бути компактний хетчбек, ë-C4 – це чудовий вибір
Технічні характеристики Citroën ë-C4
Двигун і трансмісія
Citroën ë-C4 оснащено сучасним гібридним синхронним електродвигуном, який забезпечує:
- Максимальну потужність: 115 кВт (156 к.с.)
- Максимальний крутний момент: 260 Нм
- Система стабілізації ESP входить до стандартного обладнання, забезпечуючи впевненість на дорозі
Батарея та заряджання
Електромобіль оснащений літій-іонною батареєю ємністю 54 кВт-год із робочою напругою 400 В. Заряджання підтримується через роз’єми Type 2 та CCS, з такими параметрами:
- Звичайна зарядка через побутову розетку (8А): близько 21 години
- Прискорена зарядка через настінний зарядний пристрій (16А/32А): від 5 годин
- Швидка зарядка на 100 кВт: від 20% до 80% зарядки за 30 хвилин
Вбудований трифазний зарядний пристрій потужністю 11 кВт забезпечує ефективність заряджання, що відповідає сучасним стандартам електромобільності
Ходова частина та гальмівна система
Citroën ë-C4 гарантує комфортну та стабільну їзду завдяки:
- Передній незалежній підвісці типу McPherson із стабілізатором поперечної стійкості.
- Задній напівзалежній торсіонній підвісці з аналогічним стабілізатором.
- Дисковим вентильованим переднім та звичайним заднім гальмам, які забезпечують надійне гальмування
Габарити і місткість
- Довжина: 4354 мм
- Ширина: 1834 мм (2032 мм із дзеркалами)
- Висота: 1522 мм.
- Колісна база: 2667 мм
- Об’єм багажника: 380 літрів, який можна збільшити до 1250 літрів при складених сидіннях
Експлуатаційні показники
- Максимальна швидкість: 150 км/год
- Розгін 0-100 км/год: 9,2 секунди
- Споживання електроенергії: 14,7-16,5 кВт-год/100 км (WLTP)
- Запас ходу: до 420 км (WLTP), що робить автомобіль ідеальним для повсякденного використання та тривалих подорожей