Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати — photo 16896

Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати

29.08.2024

– Іонік шість? Де ж тоді емблема Хюндай?
– Ні – Іунік шість! Це електромобіль зовсім іншого бренду – Максус

Дійсно, поки що автомобілі компанії Maxus, що належить китайському автогіганту SAIC – маловідомі пересічному українцю. Хоча водії, які цікавляться автівками, чи працювали в сфері перевезень, мають пам’ятати носаті фургони Maxus LD100, які замінили «британця» LDV Convoy в середині «нульових» і ще десять років тому зустрічались на наших дорогах… Але то вже справи давно минулих днів. Сьогодні Maxus – це досить прогресивний виробник комерційних автомобілів, електромобілів, мінівенів та позашляховиків, які поєднують інноваційні технології з комфортом та практичнітю 

Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати — photo 2

Що в імені твоєму?

Назва Euniq 6 походить від поєднання Е (електричний) та unique (унікальний), а цифра 6 вказує на позиціонування моделі. Наприклад, на сходинку нижче знаходиться Euniq 5, а на сходинку вище – Mifa 9. Але обидва родичі відносяться до класу MPV або мінівенів, тому для багатьох саме Euniq 6 SUV буде золотою серединою. Хоча до позашляховиків його не віднесеш, бо він доступний у нас лише з переднім приводом. Натомість, всі атрибути повноцінного кросовера при ньому: гідний дорожній просвіт у 190 мм, непоганий багажник об’ємом 754 л, здатність буксирувати причіп масою 750 кг, та досить просторий салон 

Зовнішні розміри автомобіля складають 4735 мм в довжину, 1860 мм в ширину і 1736 мм у висоту. Колісна база становить 2760 мм, а дорожній просвіт – 190 мм. Чималий багажник пропонує об’єм 754 літри, тому нестача місця проблемою не стане. І місце водія, і задні сидіння забезпечують багато простору, достатньо місця для ніг і зручну висоту стелі як для водія, так і для пасажирів

Від концепту в серію

Справедливо запитає прискіпливий читач. Сьогодні суто електричним кросовером важко здивувати, але прототип цього електрокара вперше з’явився ще на Пекінському автосалоні 2018 року. Тоді Maxus Tarantula Concept виглядав досить ефектно, і серійний автомобіль, який отримав назву D60, зберіг основні риси концепту. Не так давно китайські автовиробники намагались скопіювати майже всі більш-менш успішні європейські та японські моделі. Наразі кожен стартап Made in China прагне здивувати конкурентів та клієнтів унікальним дизайном навіть не концепту, а серійного автомобіля 

Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати — photo 7

Дизайн Euniq 6 подобається цілісністю, увагою до деталей та унікальністю. В плагіаті його точно не звинуватиш, хіба що певні елементи нагадують Tesla Model X чи Infiniti QX50. Кузовні деталі підігнані добре, всі ущільнювачі на своїх місцях. Приємно, що двері закривають пороги, тобто, в брудну погоду виходячи з автомобіля брюки залишаться чистими

Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати — photo 8

Технічні характеристики 

Суто електричний Euniq 6 з’явився минулого року поряд з гібридним Euniq 6 Plug In. Електричний кросовер відрізняється відсутністю решітки радіатора, але як і всі електрокари побудовані на платформі для автомобілів з ДВЗ – має свої особливості та обмеження. І якщо бензиновий Maxus D60 буває повнопривідним, то електричний Euniq 6 – суто передньопривідний та передньомоторний. І під капотом ніякого додаткового корисного простору для речей немає, чим можуть похизуватись розроблені з нуля електрокари – лише технологічна заглушка 

Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати — photo 9
Euniq 6 має досить багатий пакет обладнання, який входить у вартість автомобіля. Він включає в себе Apple CarPlay, електричний панорамний люк, внутрішнє підсвічування салону в 64 різних кольорах, мобільну бездротову зарядку, Keyless Go, електронне регулювання сидіння водія та чорний шкіряний салон

Електромотор достатньо потужний і видає 177 к.с. (130 кВт) та 310 Нм крутного моменту, і цього в цілому достатньо для машини масою 2285 кг. Виробник не вказує цифри прискорення з місця до 100 км/год, але за відчуттями й незалежними випробуваннями – це біля десяти секунд. Прискорення не захоплює подих, але й не дозволить відстати від динамічного міського потоку, навіть при повному навантаженні, адже увесь крутний момент підхоплює моментально 

Керованість

Характерний для всіх електромобілів низький рівень мас покращує керованість, але швидко заходити в повороти бажання не виникає. Відчувається, що на випробувальному полігоні китайці заощадили час та гроші і над керованістю особливо не працювали, принаймні, віражі середньорозмірний кросовер проходить без іскорки й не зможе потішити вибагливого водія. В режимі Sport збільшується чутливість акселератора, електромотор віддає все на що здатен, кермо стає «важчим» в поворотах, але зворотній зв’язок не покращується, а реакції не стають більш витонченими. З іншого боку, він для цього й не призначений

Тестовий автомобіль вже пройшов в суворих українських умовах понад 18 тисяч кілометрів і знаючи, як журналісти можуть їздити, варто зробити знижку, оцінюючи підвіску. Принаймні, вона виявилась не надто комфортною – досить докладно передає профіль асфальту, в тому числі дрібні вибоїни. Враховуючи, що Euniq 6 не відрізняється драйверським характером, хотілося б більшого комфорту. Можливо, вже час поміняти сайлентблоки і кросовер зміниться до невпізнання

Ефективність приємно вразила 

Чим приємно здивував цей електромобіль, так це ефективністю батареї CATL та силової установки взагалі. На білому боці тестового Euniq 6 написано – Запас ходу 452 км. Враховуючи ємність батареї в 70 кВт-год середня витрата енергії має складати 15,5 кВт-год/100 км. І мені дійсно вдалось побачити схожу цифру, навіть менше (15,1 кВт-год), на бортовому комп’ютері в змішаному режимі на випробувальному маршруті. При цьому я не обмежував себе в клімат-контролі чи користуванні мультимедійною системою. Лише змінив режим руху на Eco, в якому й має відбуватись тест на ефективність. режим виявився дійно ефективним, щоправда й відчутно тупішим за стандартний Normal, і тим паче динамічний Sport

Середня витрата енергії згідно борткомп’ютера на довшій відстані в понад півтори тисячі кілометрів склала 18,5 кВт-год/100 км – це близько 380 км реального пробігу. Тобто, при бажанні можна досягти заявлених 452 км пробігу на одному заряді, а реальна витрата навіть перевершує заявлені 345 км в змішаному режимі за циклом WLTP 

Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати — photo 18
Час заряджання – AC (0%-100%) при температурі 25° С – 10 годин
Час заряджання – DC (30%-80%) при температурі 25° С – 35 хвилин

Гідний конкурент

За габаритами середньорозмірний Maxus Euniq 6 трохи більший за такі популярні кросовери як Hyundai Tucson, Toyota RAV4, Honda CR-V, Kia Sportage чи Mazda CX-5. Зазвичай електромобілі дорожчі за своїх бензинових чи дизельних однокласників, але не в цьому випадку – Euniq 6 зараз можна придбати за акційною ціною в 1 436 387 грн. А якщо врахувати комплектацію, яка включає таке оснащення, як камера заднього виду 360°, панорамний люк, адаптивний круїз-контроль, електрична кришка багажника, бездротовий мобільний зарядний пристрій, кольорове освітлення салону Ambient Light, сенсорний екран 12.3 з Apple Carplay, складні бічні дзеркала з підігрівом, шкіряна оббивка… то конкурентів у нього значно поменшає 

Огляд Maxus Euniq 6 – електричний SUV, який здатний здивувати — photo 19
Окрім білого (безкоштовного) кольору, можна замовити чорний, червоний або срібний колір кузову, але за доплату в 38 947 грн

Висновок

В цьому й полягає унікальність Maxus Euniq 6, адже цей китайський електромобіль в Україні має офіційне представництво. Імпортер надає базову гарантію 5 років або 100 км пробігу, залежно від того що настане раніше. Гарантія на високовольтну батарею складає 8 років або 200 тисяч км: за цей час ємність акумулятора не повинна знизитись нижче 70% від початкової. Окрім того, Euniq 6 представлений на європейському ринку, що свідчить про його відповідність нормам безпеки та якості ЄС. Наприклад, в Німеччині електричний кросовер коштує від 44 950 євро до 53 490 євро за топ-версію. При цьому в Україні за топ-версію просять еквівалент близько 31 300 євро – і це вже дійсно унікальна пропозиція, яку варто розглянути при виборі офіційного електричного кросоверу з досить немаленьким запасом ходу. А таких, насправді, на нашому ринку не так і багато

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK