Україна зараз є лідером з розвитку електромобільності в східній Європі, але наша історія електромобілів в Україні почалася ще наприкінці XIX-го століття!
Піонери української електромобільності
10 жовтня 1895 року – перше згадування у газеті «Одесские новости» про появу електричного екіпажу. У 1911 році пан І.Л. Канельський з Одеси отримав номерні знаки №80 та право керування на власний електричний екіпаж. Збереглося й фото цього електрокара. У пана Канельського був американський Waverley Type 21/22. Був електромобіль і у тодішнього міського Голови Одеси Григорія Григоровича Маразлі
Слід згадати і про ще одного одесита – винахідника електромобіля на наших теренах Іполіта Романова. Він сконструював не тільки власний електродвигун, але й власну батарею і відправився будувати перші електрокари до Санкт-Петербургу. Там, у 1898 році, у співпраці з каретною фабрикою Фрезе, побудував перші екземпляри електромобілів та електробусу. Його електромобіль мав запас ходу у 60 км і швидкість 35-40 км/год
Електромобіль ім. Сухомлинського
Після другої світової війни, Львівський автозавод ЛАЗ у 1951 році випустив партію електричних фургонів ЛАЗ-750 та 751, які працювали на пошті до 1958 року
Відомий український педагог Василь Сухомлинський, працюючи директором ініціював створення на базі своєї школи великої кількості гуртків, які б розвивали учнів у вільний від навчання час за різними напрямками. Одним з таких гуртків був і технічний. Саме в такому гуртку, в кінці 60-х років, було створено електричний родстер, розрахований на двох підлітків або одного дорослого. У конструкції електромобіля були використані вузли та агрегати серійних автомобілів та мотоциклів, які випускались в той час в СРСР. Так, автомобіль приводився у рух модифікованим електричним стартером від «Москвич-400», який живився від пускової батареї ємністю 96 А*год. Побачити унікальний електромобіль може кожен бажаючий і сьогодні у Педагогічно-меморіальному музеї Василя Сухомлинського у селі Павлиші Кіровоградської області
Ще кілька спроб
В інших республіках СРСР також намагалися створювати електромобілі. У 1935 році на базі легкового, 5-ти місного автомобіля ГАЗ-А радянські конструктори побудували перший в СРСР електромобіль. І цей автомобіль був ліцензованою копією Ford-A – радянський уряд в 1929 році купив права на його виробництво у компанії Ford Motor Company
В цьому ж році вчені Московського енергетичного інституту переобладнали вантажівку ЗІС-5 і зробили з неї акумуляторний сміттєвоз. Для цього в неї встановили 40 акумуляторів загальною масою 1400 кілограмів. Вантажопідйомність автомобіля становила 1800 кілограмів. При потужності двигуна в 13 кВт електричний ЗІС-5 розганявся до 24 км/год і міг проїхати до 40 км без підзарядки
У 1948 році в Ленінграді одразу 4 автомобілі моделі НАМИ-ЛАЗ обладнали електромоторами. На них перевозили пошту. Через рік на службу в ленінградські поштові відділення надійшло ще десять електромобілів
Висновок
Незважаючи на численні розробки та навіть спроби серійного випуску, електромобілі «не злетіли», бензинові та дизельні автомобілі перемогли і їх тріумф триватиме до початку XXI століття, коли людство вперше замислилось над наслідками своєї безвідповідальності та зіткнулося з серйозними енергетичними, паливними та екологічними проблемами, що й спонукало багато світових компаній знову взятися за розробку та випуск електромобілів. Але це вже зовсім інша, сучасна історія
Читать дальше
Похожие записиЧитать дальше
Последние новости, которые могут вас заинтересовать
-
Hyundai Ioniq 5 установил новый рекорд для электромобилей
Hyundai Ioniq 5 установил новый рекорд по наибольшему изменению высоты над уровнем моря для электромобиля. Этот рекорд был организован компанией Hyundai Motor India, и электромобиль спустился на высоту 5802 метра Hyundai Ioniq 5 установил новый рекорд по наибольшему изменению высоты над уровнем моря для электромобиля Путешествие началось с самой высокой точки Индии, на которую можно […]
28 December 2024 -
Hyundai осознал, что людям надоели сенсорные экраны
Как и Toyota, Hyundai не спешит отказываться от традиционных физических кнопок в своих автомобилях, сохраняя простые механические переключатели даже в новейших моделях. Например, в последних Ioniq 5 и Tucson можно увидеть больше физических элементов управления, чем в предыдущих версиях. Исследование, проведенное компанией, подтвердило, что большинство пользователей предпочитают физические кнопки для управления важными функциями Исследование Hyundai […]
11 November 2024 -
VinFast Minio Green: самый милый электрокар из серии новинок вьетнамского производителя
Вьетнамский производитель VinFast представил серию электромобилей, ориентированных на каршеринг, такси и лизинговые услуги. В состав модельного ряда вошли Minio Green, Herio Green, Nerio Green и Limo Green. Самым интересным и, бесспорно, самым милым среди них является VinFast Minio Green – сверхкомпактный городской автомобиль, созданный как альтернатива мотоциклам в мегаполисах VinFast позиционирует Minio Green как электрокар, […]
7 February 2025