Україна зараз є лідером з розвитку електромобільності в східній Європі, але наша історія електромобілів в Україні почалася ще наприкінці XIX-го століття!
Піонери української електромобільності
10 жовтня 1895 року – перше згадування у газеті «Одесские новости» про появу електричного екіпажу. У 1911 році пан І.Л. Канельський з Одеси отримав номерні знаки №80 та право керування на власний електричний екіпаж. Збереглося й фото цього електрокара. У пана Канельського був американський Waverley Type 21/22. Був електромобіль і у тодішнього міського Голови Одеси Григорія Григоровича Маразлі
Слід згадати і про ще одного одесита – винахідника електромобіля на наших теренах Іполіта Романова. Він сконструював не тільки власний електродвигун, але й власну батарею і відправився будувати перші електрокари до Санкт-Петербургу. Там, у 1898 році, у співпраці з каретною фабрикою Фрезе, побудував перші екземпляри електромобілів та електробусу. Його електромобіль мав запас ходу у 60 км і швидкість 35-40 км/год
Електромобіль ім. Сухомлинського
Після другої світової війни, Львівський автозавод ЛАЗ у 1951 році випустив партію електричних фургонів ЛАЗ-750 та 751, які працювали на пошті до 1958 року
Відомий український педагог Василь Сухомлинський, працюючи директором ініціював створення на базі своєї школи великої кількості гуртків, які б розвивали учнів у вільний від навчання час за різними напрямками. Одним з таких гуртків був і технічний. Саме в такому гуртку, в кінці 60-х років, було створено електричний родстер, розрахований на двох підлітків або одного дорослого. У конструкції електромобіля були використані вузли та агрегати серійних автомобілів та мотоциклів, які випускались в той час в СРСР. Так, автомобіль приводився у рух модифікованим електричним стартером від «Москвич-400», який живився від пускової батареї ємністю 96 А*год. Побачити унікальний електромобіль може кожен бажаючий і сьогодні у Педагогічно-меморіальному музеї Василя Сухомлинського у селі Павлиші Кіровоградської області
Ще кілька спроб
В інших республіках СРСР також намагалися створювати електромобілі. У 1935 році на базі легкового, 5-ти місного автомобіля ГАЗ-А радянські конструктори побудували перший в СРСР електромобіль. І цей автомобіль був ліцензованою копією Ford-A – радянський уряд в 1929 році купив права на його виробництво у компанії Ford Motor Company
В цьому ж році вчені Московського енергетичного інституту переобладнали вантажівку ЗІС-5 і зробили з неї акумуляторний сміттєвоз. Для цього в неї встановили 40 акумуляторів загальною масою 1400 кілограмів. Вантажопідйомність автомобіля становила 1800 кілограмів. При потужності двигуна в 13 кВт електричний ЗІС-5 розганявся до 24 км/год і міг проїхати до 40 км без підзарядки
У 1948 році в Ленінграді одразу 4 автомобілі моделі НАМИ-ЛАЗ обладнали електромоторами. На них перевозили пошту. Через рік на службу в ленінградські поштові відділення надійшло ще десять електромобілів
Висновок
Незважаючи на численні розробки та навіть спроби серійного випуску, електромобілі «не злетіли», бензинові та дизельні автомобілі перемогли і їх тріумф триватиме до початку XXI століття, коли людство вперше замислилось над наслідками своєї безвідповідальності та зіткнулося з серйозними енергетичними, паливними та екологічними проблемами, що й спонукало багато світових компаній знову взятися за розробку та випуск електромобілів. Але це вже зовсім інша, сучасна історія
Читать дальше
Похожие записиЧитать дальше
Последние новости, которые могут вас заинтересовать
-
Почему Tesla Cybertruck хотят запретить в Европе?
Один из первых импортированных в Европу электрических пикапов Tesla Cybertruck получил разрешение на использование на дорогах Чехии. Однако европейские группы по безопасности выражают серьезные опасения по поводу его массы, формы и размеров. Несмотря на модификации, которые были внесены для соответствия европейским стандартам, критики считают, что этот электропикап может представлять угрозу для пешеходов и других участников […]
10 October 2024 -
Что изменилось в электрическом родстере MG Cyberster после обновления?
Компания MG, принадлежащая китайскому концерну SAIC, продолжает совершенствовать свой уникальный электрический родстер MG Cyberster MG Cyberster – один из немногих электрических родстеров на рынке, готовится к обновлению в 2026 году, всего через два года после дебюта. Продажи обновленного Cyberster в Китае начнутся 30 июня, а впоследствии новинка появится на других рынках, в частности в Великобритании […]
17 June 2025 -
Subaru презентовала свой самый быстрый серийный электромобиль – Trailseeker EV
На автосалоне в Нью-Йорке состоялась мировая премьера нового электрического внедорожника Subaru Trailseeker EV Этот полностью электрический автомобиль, размером близкий к Outback, сочетает в себе высокую мощность, просторный салон и впечатляющие динамические характеристики. Trailseeker – старший брат обновленной модели Solterra, но с большими размерами, лучшими техническими показателями и неоднозначной внешностью Рекордное ускорение: быстрее WRX STI Trailseeker […]
18 April 2025