Автовиробники доклали багато зусиль, щоб зробити керування електромобілем максимально схожим на керування автомобілем з двигуном внутрішнього згоряння. Перехід від двигуна внутрішнього згоряння до електромобіля сьогодні не вимагає від водіїв змінювати свої звички за кермом, за одним важливим винятком, який відчуває кожен, хто вперше відпускає педаль акселератора
В автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння те, що відбувається, коли ви відпускаєте педаль, залежить від того, чи ввімкнена передача (і яка саме). Якщо передача включена, це призведе до «гальмування двигуном» і сповільнення автомобіля, а якщо він на нейтральній передачі, то він просто покотиться далі
На електромобілі водій після відпускання педалі акселератора відчує помітне сповільнення, і воно буде значно вищим, ніж у автомобіля з ДВЗ. Сповільнення, на яке здатні електродвигуни, настільки сильне, що при максимальній рекуперації на електромобілі вмикаються стоп-сигнали, щоб попередити водіїв позаду про гальмування, хоча водій при цьому на педаль гальм не тисне
Набагато сильніше сповільнення електромобіля дозволяє водію фактично керувати автомобілем, використовуючи лише педаль акселератора. У деяких електромобілях відпускання акселератору призводить до повної зупинки, в той час як в інших доведеться застосувати звичні гальма після того, як автомобіль сповільниться до повзучого темпу
Сила рекуперації гальм в електромобілі залежить від типу двигуна, який він використовує, і від того, чи може він фізично від’єднати свої двигуни від коліс. Зазвичай можна регулювати рівень рекуперації, перемикаючи різні рівні потужності, обираючи таким чином найбільш комфортний режив
В той час як попередні моделі електромобілів дозволяли перемикатися між фіксованими налаштуваннями сили рекуперації, новіші моделі також мають автоматичний режим, як, наприклад, система i-Pedal 3.0 на Kia EV3. Це позбавляє водіїв необхідності постійно налаштовувати рекуперацію для кожної конкретної дорожньої ситуації, і електромобіль робить це за них, беручи до уваги тип дороги і те, чи є перешкоди перед автомобілем
Наприклад, у найновіших моделях електромобілів з автоматичною рекуперацією, автомобіль віддасть перевагу мінімальній рекуперації, коли водій рушає з місця і попереду немає інших автомобілів чи повороту. Такий автоматизований підхід, безумовно, є ознакою того, як буде здійснюватися рекуперація в майбутньому, але ці системи ще не досконалі
Одне з найкращих застосувань автоматичної рекуперації було в оновленій Tesla Model 3, яка наче передбачала побажання водія краще, ніж більшість інших автомобілів
Найбільша зміна, пов’язана з рекуперацією, до якої потрібно адаптуватися водіям, які тільки починають користуватися електромобілями, полягає в тому, що педаль газу потрібно тримати натиснутою приблизно наполовину, щоб автомобіль рушив з місця. Як тільки ви почнете рушати з місця після певного моменту (не обов’язково близько до кінця ходу педалі), Ви відчуєте уповільнення
До частково натиснутої педалі потрібно звикнути, і це може навіть викликати біль у щиколотці, оскільки ваша права нога може не звикнути залишатися в такому положенні. Однак, чим більше Ви їздите в режимі однієї педалі, тим більше Вам може почати подобатися цей режим, і тоді повернення назад в автомобіль з двигуном внутрішнього згоряння спочатку буде трохи дивним
Ви можете встановити рекуперацію гальм на дуже низький рівень або майже вимкнути, і тоді при рушанні з місця відчуєте сповільнення, подібне до автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння. Однак мало хто захоче це робити, оскільки використання високого рівня рекуперації повертає електроенергію в акумуляторну батарею електромобіля, по суті, збільшуючи доступний кілометрах запасу ходу
Спершу це може здатися не таким важливим, оскільки при звичайному водінні не часто помітно як прогнозований запас ходу збільшується під час використання рекуперації, але на гірській дорозі електромобіль додає кілометр за кілометром додаткового запасу ходу під час спуску. Це також робить фізичні гальма набагато довговічнішими, аж до того, що автовиробники передбачають майбутні електромобілі з гальмами в приводі, які не потребуватимуть обслуговування протягом всього терміну експлуатації
Керування однією педаллю має великий сенс і в корках, коли Ви просто сидите в черзі автомобілів, що повільно рухаються вперед
Однак рекуперація підходить не для всіх, і виробники спортивних автомобілів не надто прагнуть інтегрувати керування однією педаллю з сильною рекуперацією. Вони хочуть перенести в електромобіль якомога більше досвіду водіння спортивних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння, тому готові відмовитися від деяких вільних електронів, що повертаються назад в батарею, на користь більш традиційних відчуттів під час водіння