Автовиробник розробляє чотири нові типи акумуляторів для майбутніх електромобілів. Один із них буде живити майбутній Robotaxi
Хоча Tesla зміщує свій основний фокус з електромобілів на штучний інтелект і робототехніку, новий звіт свідчить, що розробка акумуляторів для моделей наступного покоління та Robotaxi відбувається на повну потужність. Головними цілями є покращення продуктивності, зниження витрат та нарощування попиту
Нові батареї типу 4680
Згідно з виданням The Information, яке взяло інтерв’ю у людей, безпосередньо обізнаних з майбутніми планами Tesla, автовиробник планує представити чотири нові версії акумуляторів типу 4680 у 2026 році. Ці числа позначають діаметр (46 міліметрів) і довжину (80 мм) осередків. Наразі їх використовують у Cybertruck і Model Y
Robotaxi, презентація якого відбудеться 10 жовтня, може отримати одну з нових версій цих акумуляторів. У звіті зазначено, що Cybertruck також може отримати новий тип батареї наступного року. Ще одна нова версія осередків 4680 з анодами на основі кремнієвого вуглецю може живити майбутні моделі
Tesla зараз виробляє півмільйона осередків типу 4680 щодня, що може свідчити про вирішення деяких проблем з виробництвом, які раніше обмежували масове впровадження. Однак Tesla досі стикається з труднощами при створенні наступного покоління цих осередків, відомих як 4680D, де літера “D” позначає новий “сухий” процес виробництва
Екологічний сухий процес виробництва
Згідно з даними Національної лабораторії Оук-Рідж, електроди у традиційних акумуляторах використовують вологий шлам, який є дорогим, шкідливим для довкілля і займає багато місця на виробництві. Сухий процес усуває ці токсичні розчинники, змішуючи “сухі порошки зі сполучником”, що є більш ефективним і екологічним методом
Ілон Маск поставив перед інженерами Tesla завдання до кінця року освоїти масове виробництво сухих катодів або повністю відмовитися від 4680D. Також в планах зниження витрат на виробництво стандартних осередків 4680. У звіті йдеться про те, що, незважаючи на низький вихід продукції для сухих катодів, Tesla планує впровадити їх у Cybertruck наступного року
Чотири нові версії осередків 4680
Є чотири нові версії осередків 4680, що використовуватимуть сухий катод: NC05, NC20, NC30 і NC50 (NC означає “нова комірка”). Повідомляється, що NC05 буде живити Robotaxi. Згідно з виданням, цей осередок буде готовий до виробництва не раніше 2026 року, тобто, це ще далеко від комерційного впровадження на Robotaxi
Більш енергоємний NC20 живитиме електричний позашляховик, Cybertruck та інші майбутні електромобілі Tesla
Версії NC30 і NC50 впровадять аноди з кремнієвого вуглецю. Анод у батареї є позитивним електродом. Дослідження показують, що якщо анод виготовлений з кремнієвого вуглецю, він може вміщувати більше літію, що покращує запас ходу і швидкість зарядки. NC30 буде встановлено у майбутньому седані та Cybertruck, а NC50 — у найбільш потужних електромобілях компанії
Проблеми з масовим виробництвом акумуляторів
Зараз Tesla купує більшість своїх акумуляторів у японської Panasonic, китайської Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) та корейської LG Energy Solution. Проте автовиробник також масово виробляє власні осередки типу 4680
Маск раніше зазначав, що масове виробництво осередків 4680 допоможе зробити електромобілі Tesla більш доступними. Однак масштабне нарощування виробництва цих осередків стало великою проблемою. Згідно з повідомленням, Tesla втрачає 70-80% катодів — негативних електродів акумулятора — під час тестового виробництва, тоді як традиційні виробники батарей втрачають лише близько 2%
2026 рік стане вирішальним для багатьох автовиробників, включаючи Tesla, оскільки очікується запуск багатьох нових електромобілів за ціною менше $30 000. Серед них — електромобілі Ford, Kia EV3, наступне покоління Chevy Bolt EV та майбутній доступний електромобіль Tesla
З урахуванням того, що GM, Hyundai та Ford поступово відбирають частку ринку електромобілів у Tesla, яка цього року знизилася більш ніж на 10% порівняно з минулим роком, розвиток акумуляторів і більша вертикальна інтеграція можуть допомогти Tesla залишатися лідером у гонці електромобілів