Видання New York Times вирішило дізнатись, як проходить трансформація виробництва «народного автовиробника» в зв’язку з переходом на електромобілі, на йогобатьківщині – на заводі Volkswagen в східній Німеччині
Масовий всесвітній перехід на електромобілі – це більше, ніж зміни в будові автомобілів або соціальний ефект від відмови від столітньої звички шукати і спалювати бензин. Йдеться також про масштабну перебудову заводів, які створюватимуть електромобілі, вантажівки та позашляховики в наступному десятилітті

Щоб проілюструвати ці доленосні, часто кардинальні зміни, New York Times вирішила відвідати Цвіккау, скромне містечко в колишній Східній Німеччині, батьківщину Audi, а нині місце розташування величезного заводу Volkswagen, переобладнаного для виробництва електромобілів після багатьох років виробництва бензинових Golf
У випадку Цвіккау, газета відрядила ветерана репортерської справи Джека Юінга, щоб він описав, як перепрофілювання, оголошене шість років тому, вплине на понад 10 тисяч людей, які працюють на Volkswagen, і “ще десятки тисяч постачальників”
Оскільки електромобілі використовують менше матеріалів та менш складні деталі, ніж автомобілі з ДВЗ (двигуном внутрішнього згоряння), прогнозувалося, що збірка потребуватиме набагато менше робітників та призведе до масового безробіття

Однак Юінг виявив, що “зайнятість не впала, а постачальники деталей для автомобілів з ДВЗ не були змушені масово збанкрутувати. Досвід цього заводу пропонує кілька обнадійливих уроків для інших місць, які залежать від автомобільної промисловості. Проте люди в Цвіккау все ще відчувають себе неспокійно”
Купівельні звички, особливо в Європі, можуть бути непередбачуваними: найбільш продаваним електромобілем на континенті виявилась американська Tesla Model Y. Минулого року Volkswagen продав удвічі менше свого еквівалентного позашляховика ID.4, згідно з даними Schmidt Automotive Research. Невтішні продажі “спонукали Volkswagen скоротити зміну на одній з двох складальних ліній у Цвіккау, де компанія виробляє ID.4, ID.5, дві моделі Audi та ще два невеликих електромобіля. Це рішення проілюструвало зворотний бік переходу на електромобілі”
Майбутній прогноз – позитивний, як і слід було очікувати від VW – полягає в тому, що продажі покращаться з появою нових моделей. “Ми усвідомлюємо наші поточні виклики і наполегливо працюємо над їх подоланням”, – заявив минулого місяця Олівер Блюм, виконавчий директор Volkswagen

Місцеві чиновники і представники робітників знервовані втратою робочих місць. Вони розповіли Юінгу, що VW підготував їх до можливого спаду виробництва, запропонувавши навчання новим технологіям. А через нестачу електриків, інженерів та інших кваліфікованих працівників рівень безробіття в землі Саксонія, до якої входить Цвіккау, зріс незначно. Крім того, німецьке законодавство допомагає захистити робочі місця для працівників з повною зайнятістю. Профспілка IG Metall отримала від компанії обіцянку не звільняти жодного штатного працівника в Цвікау до 2030 року
Що стосується Цвіккау, то це важливе місце в історії автомобілебудування. Саме тут Август Хорх, який помер у 1951 році, будував автомобілі, які за стилем і престижем конкурували з німецькими автовиробниками, такими як Mercedes-Benz. У 1909 році він заснував нову компанію в колишній Східній Німеччині, яка також називалася Horch, але через суд був змушений змінити назву. Хорх знайшов розумне рішення. Прізвище, що в перекладі з німецької означає “чути”, було замінено на його латинський еквівалент – Audi

Після поразки Німеччини у Другій світовій війні радянські окупанти конфіскували виробниче обладнання Audi. Автовиробник переїхав до Баварії, а згодом його придбав концерн Volkswagen
На заводі у Цвіккау більше не виробляють автомобілів, але у 1988 році відкрився великий музей за адресою Аудіштрассе, 7, який відтоді перетворився на сучасну виставку автомобілів, документів та фотографій, а його частина тепер розміщена на території колишнього заводу Audi
Читати далі
Схожі записиЧитати далі
Останні новини, що можуть вас зацікавити
-
Зустрічайте Tata Harrier.ev — електричний позашляховик із Drift-режимом!
Поки Land Rover Discovery Sport усе ще у пошуках електричного майбутнього, його індійський «родич» зробив ривок уперед. Tata Motors, материнська компанія JLR, презентувала повністю електричну версію кросовера Harrier — Tata Harrier.ev, яка вже у липні з’явиться на ринку Індії за стартовою ціною близько $25 100. Новинка досить технологічно заряджена, із серйозними позашляховими амбіціями, та запасом […]
10 Червня 2025 -
Масштабний тест 27 електромобілів у Норвегії виявив несподівані результати
Норвезька автомобільна федерація (NAF) провела щорічний масштабний тест запасу ходу електромобілів, у якому взяли участь 27 сучасних моделей. Метою дослідження було порівняння реальних показників пробігу на одному заряді із заявленими виробниками за стандартом WLTP. Результати виявилися вельми показовими, а один з учасників, американський седан Lucid Air, став одночасно і переможцем, і своєрідним антирекордсменом, що продемонструвало […]
16 Червня 2025 -
Tesla Model 2 має з’явитися в кінці цього року
Бюджетний електромобіль від Tesla матиме акумуляторну технологію наступного покоління та буде виготовлятися за новим складальним процесом Довгоочікуваний електромобіль початкового рівня від Tesla нарешті розпочне виробництво наступного року, що дасть компанії змогу закріпитися у все більш конкурентному секторі електромобілів вартістю до $25 тисяч Model 2, як відомо, була в планах вже багато років. Генеральний директор Tesla […]
15 Березня 2024