Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 25311

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes

19.12.2024

Інженер Mercedes-Benz розповідає про те, як досвід роботи над рекордним за ефективністю електромобілем EQXX привів до створення майбутнього седана CLA

Майже три роки тому Mercedes-Benz продемонстрував концепт під назвою Vision EQXX

Концепт мав батарею такого ж розміру, як у Mercedes EQS, але був на 30% легшим, а його електродвигун був набагато меншим за потужністю

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 2

Поєднавши всі ці інновації разом, Mercedes отримав електромобіль, який міг проїхати 1200 км на одному заряді, а в спекотній пустелі Саудівської Аравії він подолав 1010 км. І це при революційній електричній ефективності у 13,7 км на кіловат-годину, що майже вдвічі краще, ніж у найкращих електромобілів сьогодення

Для інших автовиробників цей проект залишився б лише науковим експериментом. Але не в Mercedes-Benz, де один з провідних інженерів нещодавно сказав, що ця технологія буде втілена в найважливішому електромобілі компанії: новому CLA-Class

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 3

Тімо Штегмайер, керівник відділу компактних та середніх автомобілів з електроприводом і валідації систем Mercedes, також працював над революційним проектом Mercedes-Benz EQXX і відповідає за перенесення багатьох напрацювань з нього в майже готовий до виробництва CLA

«Світовий рекорд EQXX для нас був дуже важливим, не менш важливо й те, що він вплинув на серійне виробництво», – сказав Штегмайер про довгохвостий прототип машини

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 4

Новий CLA-Class стане ключовою моделлю для Mercedes-Benz

Його перша спроба вийти на ринок електромобілів, седанів і позашляховиків під брендом EQ, не викликала очікуваного фурору на ринку. Кажуть, що майбутні електричні моделі Mercedes будуть набагато більше схожі на звичні бензинові аналоги. Як і інші автовиробники, Mercedes також відкладає свої повністю електричні плани, оскільки продажі виявляються нерівномірними, але він не може повністю відмовитися від електромобілів

Mercedes стикається з інтенсивною електричною конкуренцією в Китаї. Він має дотримуватися суворих стандартів щодо викидів та економії пального у всьому світі. І компанія, давно відома своїми інноваціями, не хоче поступатися цим лідерством нікому. Тож CLA-Class стане першим з кількох нових більш компактних, ультра-ефективних електричних седанів, універсалів і навіть великих кросоверів. І вони матимуть гібридні версії з батареями в парі з новим високоефективним чотирициліндровим двигуном

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 5

Як не крути, а ефективність – це важливий аспект при виборі електрокару. EQXX неодноразово встановлював нові рекорди в цьому плані. Багато технологій з EQXX в тій чи іншій формі будуть використані в CLA, але Штегмайєр каже, що були внесені і деякі вдосконалення

У CLA такий самий двигун, як у EQXX, – сказав він, причому вдосконалення силового агрегату, як у EQE і EQS, стосуються не тільки апаратної частини, але й більш м’яких деталей, таких як типи мастил, що використовуються в ньому. Штегмаєр відмовився деталізувати це питання, але сказав, що фундаментальна концепція батареї та її електроніки, тобто «єдиний блок», продовжує використовуватись і в EQXX

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 6

У цій конструкції інженери Mercedes розмістили не лише елементи батареї та систему терморегуляції, але й більшу частину інфраструктури зарядки та контролера в одному компоненті. Це, безумовно, спростить виробництво, а також оптимізує простір в рамках модульної архітектури Mercedes, або MMA, платформи, на якій буде побудований CLA

Це також створює місце для переднього багажника, якого не вистачало попереднім моделям, таким як EQE і EQS

Але будуть й інші вдосконалення, зокрема, щільність енергії від нікель-кобальт-марганцевого (NCM) акумулятора на 85 кВт-год, буде на 20% вищою, ніж у попередніх моделей компанії

Конфігурація трансмісії також суттєво відрізняється від автомобілів EQ, адже CLA отримає нову двошвидкісну трансмісію. Штегмайєр назвав цю систему «Серце ефективності». Дві швидкості дозволяють задньому двигуну ефективно працювати в більш широкому діапазоні швидкостей

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 7

В результаті новий електромобіль долатиме колосальні 8,4 км на кВт/год і забезпечуватиме 93% ефективності. Такий результат має перевершити навіть Lucid Air Pure в якості найефективнішого електромобіля на ринку. За його словами, ця продуктивність фактично заважала його команді під час попередніх випробувань в Альпах, бо повністю розрядити машину було непросто

Якщо не брати до уваги проблеми, пов’язані з піаром під час тестування, то частково така ефективність на крутій місцевості пояснюється значно вищою швидкістю рекуперації, ніж у попередніх електромобілів Mercedes-Benz. CLA здатний генерувати до 200 кВт при гальмуванні, або майже втричі більше, ніж Tesla Model 3. Штегмайєр відмовився сказати, яке перевантаження в g автомобіль може витримати при гальмуванні, але сказав, що найбільш агресивний з трьох режимів рекуперації (D, D- і D+) дозволить керувати однією педаллю до повної зупинки

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 8

Інтенсивний імпульс під час рекуперації, звичайно, допоможе зарядити батарею за допомогою 800-вольтової системи автомобіля. Що стосується зарядки старим добрим способом, то зарядний пристрій постійного струму потужністю 320 кВт дозволить отримати 300 км пробігу всього за 10 хвилин, що допомогло команді подолати понад 3700 км за 24 години під час чергового рекордного забігу

Зарядка відбуватиметься через штекер NACS у стилі Tesla, а для більш повільної зарядки є окремий штекер J1772. І, як запевнив Стегмаєр, енергія буде надходити в обох напрямках: «Ми запропонуємо двонаправлену зарядку, тож ви зможете використовувати CLA і як накопичувач», – сказав він

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 9

Це багато хороших новин для власників електромобілів, але зміни виходять за рамки апаратної частини нової платформи. CLA також отримає значні зміни в програмному забезпеченні, починаючи з системи MB.OS, що працює на панелі приладів. Програмне забезпечення, що керує цими двигунами, також покращено, та стане перевагою в умовах поганого зчеплення з дорогою, наприклад, взимку. Навіть у глибокому снігу двомоторна система повного приводу CLA не спасує

Знову ж таки, багато в чому седан завдячує досвіду електричного EQXX, але багато хто був здивований, дізнавшись, що платформа, яку він породив, MMA, також буде використовуватися для 48-вольтового гібрида

Завдяки Vision EQXX серійний CLA став найважливішим електрокаром Mercedes — photo 10

Mercedes підтвердив, що випустить версію CLA з двигуном внутрішнього згоряння, і хоча ця новина з’явилася нещодавно, Стегмайєр сказав, що гібрид завжди був частиною плану: «Це було з самого початку, – сказав він, – тому що ми хочемо запропонувати обидва варіанти, щоб задовольнити всі потреби клієнтів»

Тоді виникає питання про те, як ці два CLA будуть розмежовуватись на ринку. Обидва будуть просто називатися CLA, причому Mercedes-Benz покладатиметься на свою цифрову номенклатуру для ідентифікації силових агрегатів, як і у випадку з нинішнім G-Class. Там моделі з двигуном внутрішнього згоряння називаються G550 або AMG G63, а електрична модель – G580

На питання, чи будуть якісь суттєві візуальні відмінності. «Між гібридом і електромобілем є невеликі, дуже невеликі відмінності», – відповів Штегмаєр, натякаючи, що найбільшою відмінністю буде лише інакша решітка радіатора

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK