Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 23571

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка?

26.11.2024

Електромобілі з розширеним запасом ходу (EREV) стають популярними завдяки своїй здатності поєднувати переваги електроприводу та практичність машин з бензиновим двигуном. Ця технологія пропонує водіям комфорт і впевненість від час довгих подорожей без необхідності частої підзарядки. Однак, чи будуть користувачі використовувати електричну складову цих автомобілів на повну?

Одним з найбільш обговорюваних прикладів EREV є новенькі Terra і Traveler з опцією Harvester — пікап та позашляховик відродженного VW AG бренду Scout. Опціональний генератор працює на бензині та збільшує запас ходу до понад 800 км, тоді як базова електрична версія має 560 км пробігу. Очікується, що ці моделі з’являться на ринку в 2027 році, і вже зараз вони викликають величезний інтерес у потенційних покупців

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 2

EREV: що це таке і як працює?

Електромобілі з розширеним запасом ходу, також відомі як послідовні гібриди, — це транспортні засоби, що мають акумуляторну батарею та генератор для її заряджання. Генератор працює на бензині та не має механічного з’єднання з колесами, що відрізняє EREV від плагін-гібридів. У плагін-гібридах бензиновий двигун може напряму передавати крутний момент на колеса, тоді як у EREV він виконує лише роль зарядного пристрою для батареї

Користувачі EREV мають кілька варіантів «заправки»: підключення до електромережі для зарядки батареї, використання бензину для роботи генератора або обидва варіанти одночасно. Це робить EREV універсальним вибором для тих, хто не готовий повністю відмовитися від бензинових двигунів, але хоче скористатися перевагами електромобілів. Така система під назвою e-Power встановлена на сучасних кросоверах Nissan Qashqai та X-Trail, які доступні в офіційних автосалонах марки в Україні 

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 3

Чому виробники обирають EREV?

Система EREV дозволяє автовиробникам адаптувати електромобільні платформи до поточних потреб ринку. Вставляючи бензиновий генератор у повністю електричну модель, інженери можуть збільшити запас ходу та зробити перехід до повністю електричного транспорту менш різким для споживачів. Наприклад, покупець отримує електромобіль, але не турбується про відсутність зарядної інфраструктури

Крім того, автовиробники можуть поступово адаптуватися до змін у законодавстві, розвитку інфраструктури зарядних станцій та зростання енергетичної щільності батарей. Це своєрідний компроміс, який дозволяє компаніям залишатися конкурентоспроможними в умовах невизначеного майбутнього автомобільної галузі

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 4

Сумніви щодо використання електричної складової

Попри значні переваги, EREV мають серйозну проблему: чи будуть власники підключати свої автомобілі до електромережі? Існує ризик, що багато водіїв використовуватимуть ці автомобілі як традиційні гібриди, покладаючись на бензин для збільшення запасу ходу

Scout, наприклад, має опцію Harvester, яка дозволяє збільшити запас ходу до понад 800 км. Але батарея моделі EREV менша за розміром і ємністю, ніж у повністю електричній версії. Якщо суто електричний Scout BEV має 560 км пробігу, то модель EREV має запас ходу лише 240–320 км на електротязі. Решта пробігу забезпечується за рахунок бензинового генератора. Питання в тому, чи обиратимуть водії швидку заправку бензином, замість тривалішого заряджання батареї

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 5

Дані про поведінку користувачів

Сьогодні немає достовірних даних про те, як власники нових EREV використовують свої автомобілі. Аналогічно, автовиробники рідко діляться інформацією про використання плагін-гібридів (PHEV). Відомо, що багато власників PHEV не заряджають свої автомобілі взагалі, використовуючи їх як звичайні гібриди. Наприклад, Chrysler Pacifica запускає бензиновий двигун навіть при повністю зарядженій батареї, змушуючи користувача вручну обирати режим EV

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 6

Попит на розширений запас ходу

Scout повідомляє, що дві третини бронювань припадає на позашляховик Traveler, а одна третина — на вантажівку Terra. За опитуваннями на форумах, 81% майбутніх власників обирають EREV із генератором Harvester. Такі данні свідчать про значний попит на цю технологію, особливо серед водіїв, які часто здійснюють далекі подорожі

Однак дані форумів можуть бути упередженими, оскільки активні учасники зазвичай більш зацікавлені у функціональності автомобіля. Крім того, багато покупців EREV можуть використовувати бензиновий двигун значно частіше, ніж електричний привід, що знижує екологічну перевагу цих автомобілів

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 7

Уроки минулого: Chevrolet Volt та BMW i3

Chevrolet Volt став першим успішним прикладом EREV. Автомобіль мав запас ходу 56–85 км на електротязі, після чого вмикався бензиновий двигун для додаткового пробігу. Власники Volt проїжджали до 80% своїх кілометрів на електриці – це свідчить про високий рівень використання зарядної інфраструктури

Іншим прикладом став BMW i3 REx, який мав запас ходу 115 км на електриці та додаткові 125 км на бензині. Невеликий бензобак обмежував пробіг, змушуючи водіїв часто заправлятися. Це було незручно, але власники BMW i3 REx все одно активно використовували зарядні станції та любили свої незвичні автомобілі, яких досі багато на наших вулицях 

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 8

Виклики для майбутніх EREV

Майбутні EREV, такі як Scout і Ramcharger, матимуть значно більший запас ходу на електриці. Це може змінити поведінку водіїв, заохочуючи їх частіше заряджати автомобілі від мережі. Однак автовиробники мають чітко пояснити споживачам переваги підключення до електромережі

На жаль, попередні моделі EREV показують, що багато власників не користуються можливостями електротранспорту. Для зміни цієї тенденції потрібні більш агресивні дії від регуляторів, які зобов’яжуть виробників збирати й аналізувати дані про використання автомобілів

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 9

Висновки

EREV — це важливий крок на шляху до повної електрифікації транспорту. Цей тип автомобілів дозволяє подолати занепокоєння щодо запасу ходу та адаптувати водіїв до нових технологій. Однак їхній успіх залежить від того, чи будуть користувачі активно заряджати автомобілі, чи покладатимуться на бензиновий генератор. Автовиробникам необхідно приділяти більше уваги інформуванню клієнтів про переваги гібридної технології, та створенню зручної зарядної інфраструктури, щоб всі економічні та екологічні переваги EREV стали ще більш очевидними

Електромобілі з розширеним запасом ходу: майбутний хіт продажів чи тупикова гілка? — photo 10
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK