24 нових електрокари пройшли зимовий тест: хто виконав обіцянки?

20.01.2025
24 нових електрокари пройшли зимовий тест: хто виконав обіцянки? — photo 27888

Зимова погода серйозно впливає на пробіг електромобілів, особливо у північних регіонах Європи та Північної Америки. Однак, як показав тест у Норвегії, деякі моделі виявляються більш стійкими до холодів. Полярною зіркою цього тесту став Polestar 3, який майже реалізував заявлений виробником пробіг, попри суворі умови

Тільки 4 моделі відповідають обіцяному автовиробником пробігу

Тест проводили Норвезька автомобільна асоціація (NAF) та сайт Motor, які щороку перевіряють пробіг електромобілів у літніх та зимових умовах. Учасниками стали 24 моделі, доступні на норвезькому ринку, на якому за результатами 2024 року електромобілі зайняли 89% продажів усіх нових автомобілів

ЕлектромобільБатарея (нетто), Квт-годЗаявлений пробіг (WLTP), кмРеальний пробіг, кмРізниця, км / %
Polestar 3107.0560531-29 / -5
Mini Countryman64.6400355-45 / -11
BYD Tang108.8530482-48 / -9
Mercedes G-Class116442381-61 / -14
Lotus Emeya98.9500436-64 / -13
BYD Sealion 791.3500436-64 / -13
Volvo EX3064.5471404-67 / -21
Smart #362.0415346-69 / -17
BYD Seal U87.0500421-79 / -16
Hongqi EHS7103.5540452-88 / -16
Ford Explorer EV79.0524437-87 / -17
Kia EV381.4590499-91 / -15
Nio EL890.0503412-91 / -18
Porsche Taycan97.0592499-93 / -16
BMW i581.2497392-105 / -21
Hyundai Ioniq 580.0545436-109 / -20
XPeng G687.5550430-120 / -22
Porsche Macan95.0552430-122 / -22
Peugeot E-500873.0487360-127 / -26
VW ID.786.0571439-132 / -23
Audi Q6 e-tron95.0616481-135 / -22
Voyah Dream108.7482344-138 / -29
Peugeot E-300873.0510347-163 / -32
Tesla Model 375700530-170 / -24

Згідно з тестом, 20 із 24 моделей мали заявлений WLTP-пробіг щонайменше 483 км, але лише чотири автомобілі змогли досягти цього в реальних зимових умовах. Серед них Polestar 3 показав 530 км, лише на 29 км менше за заявлені виробником 559 км. Для порівняння, Tesla Model 3 Long Range також подолала 530 км, але це значно менше за обіцяні 702 км

24 нових електрокари пройшли зимовий тест: хто виконав обіцянки? — photo 2

Як впливає холод на батареї?

Пробіг електромобілів залежить не лише від ємності батареї, а й від таких факторів, як температура, опір зимових шин і стиль водіння. Під час тесту температура коливалася між -3°C і +7°C, що далеко не ідеально для акумуляторів. Команда тестувала авто до рівня заряду 10–15%, щоб імітувати реалістичні умови використання

Tesla Model 3, попри хороший результат у 530 км, втратила 170 км пробігу порівняно із заявленим WLTP-показником. Peugeot E-3008 зміг проїхати лише 347 км замість 510 км — на 163 км менше. А ось Polestar 3 вразив стабільністю: втрати лише 29 км свідчать про вражаючу оптимізацію енергоспоживання

24 нових електрокари пройшли зимовий тест: хто виконав обіцянки? — photo 3

Полярні лідери серед електромобілів

Ще дві моделі подолали 483 км у зимовому тесті: Porsche Taycan (500 км, -93 км від WLTP) і Kia EV3 (500 км, -92 км від WLTP). Вони довели, що такі досить популярні автовиробники, як-от Kia, здатні створювати ефективні електромобілі без необхідності збільшувати розмір батареї

Для моделей, які значно не дотягли до заявлених цифр, такі результати — сигнал, що потрібно переглянути підхід до енергоменеджменту. Наприклад, Voyah Dream з великою батареєю на 108,5 кВт-год подолав лише 344 км, що свідчить про слабку енергоефективність

24 нових електрокари пройшли зимовий тест: хто виконав обіцянки? — photo 4

Зимовий тест у Норвегії став важливим нагадуванням для виробників: реальні умови суттєво відрізняються від лабораторних. А для покупців це ще одна можливість дізнатися, які моделі витримують суворі випробування і здатні відповідати очікуванням навіть у найхолоднішу пору року

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK