24 нових електрокари пройшли зимовий тест: хто виконав обіцянки?
Зимова погода серйозно впливає на пробіг електромобілів, особливо у північних регіонах Європи та Північної Америки. Однак, як показав тест у Норвегії, деякі моделі виявляються більш стійкими до холодів. Полярною зіркою цього тесту став Polestar 3, який майже реалізував заявлений виробником пробіг, попри суворі умови
Тільки 4 моделі відповідають обіцяному автовиробником пробігу
Тест проводили Норвезька автомобільна асоціація (NAF) та сайт Motor, які щороку перевіряють пробіг електромобілів у літніх та зимових умовах. Учасниками стали 24 моделі, доступні на норвезькому ринку, на якому за результатами 2024 року електромобілі зайняли 89% продажів усіх нових автомобілів
Електромобіль | Батарея (нетто), Квт-год | Заявлений пробіг (WLTP), км | Реальний пробіг, км | Різниця, км / % |
Polestar 3 | 107.0 | 560 | 531 | -29 / -5 |
Mini Countryman | 64.6 | 400 | 355 | -45 / -11 |
BYD Tang | 108.8 | 530 | 482 | -48 / -9 |
Mercedes G-Class | 116 | 442 | 381 | -61 / -14 |
Lotus Emeya | 98.9 | 500 | 436 | -64 / -13 |
BYD Sealion 7 | 91.3 | 500 | 436 | -64 / -13 |
Volvo EX30 | 64.5 | 471 | 404 | -67 / -21 |
Smart #3 | 62.0 | 415 | 346 | -69 / -17 |
BYD Seal U | 87.0 | 500 | 421 | -79 / -16 |
Hongqi EHS7 | 103.5 | 540 | 452 | -88 / -16 |
Ford Explorer EV | 79.0 | 524 | 437 | -87 / -17 |
Kia EV3 | 81.4 | 590 | 499 | -91 / -15 |
Nio EL8 | 90.0 | 503 | 412 | -91 / -18 |
Porsche Taycan | 97.0 | 592 | 499 | -93 / -16 |
BMW i5 | 81.2 | 497 | 392 | -105 / -21 |
Hyundai Ioniq 5 | 80.0 | 545 | 436 | -109 / -20 |
XPeng G6 | 87.5 | 550 | 430 | -120 / -22 |
Porsche Macan | 95.0 | 552 | 430 | -122 / -22 |
Peugeot E-5008 | 73.0 | 487 | 360 | -127 / -26 |
VW ID.7 | 86.0 | 571 | 439 | -132 / -23 |
Audi Q6 e-tron | 95.0 | 616 | 481 | -135 / -22 |
Voyah Dream | 108.7 | 482 | 344 | -138 / -29 |
Peugeot E-3008 | 73.0 | 510 | 347 | -163 / -32 |
Tesla Model 3 | 75 | 700 | 530 | -170 / -24 |
Згідно з тестом, 20 із 24 моделей мали заявлений WLTP-пробіг щонайменше 483 км, але лише чотири автомобілі змогли досягти цього в реальних зимових умовах. Серед них Polestar 3 показав 530 км, лише на 29 км менше за заявлені виробником 559 км. Для порівняння, Tesla Model 3 Long Range також подолала 530 км, але це значно менше за обіцяні 702 км

Як впливає холод на батареї?
Пробіг електромобілів залежить не лише від ємності батареї, а й від таких факторів, як температура, опір зимових шин і стиль водіння. Під час тесту температура коливалася між -3°C і +7°C, що далеко не ідеально для акумуляторів. Команда тестувала авто до рівня заряду 10–15%, щоб імітувати реалістичні умови використання
Tesla Model 3, попри хороший результат у 530 км, втратила 170 км пробігу порівняно із заявленим WLTP-показником. Peugeot E-3008 зміг проїхати лише 347 км замість 510 км — на 163 км менше. А ось Polestar 3 вразив стабільністю: втрати лише 29 км свідчать про вражаючу оптимізацію енергоспоживання

Полярні лідери серед електромобілів
Ще дві моделі подолали 483 км у зимовому тесті: Porsche Taycan (500 км, -93 км від WLTP) і Kia EV3 (500 км, -92 км від WLTP). Вони довели, що такі досить популярні автовиробники, як-от Kia, здатні створювати ефективні електромобілі без необхідності збільшувати розмір батареї
Для моделей, які значно не дотягли до заявлених цифр, такі результати — сигнал, що потрібно переглянути підхід до енергоменеджменту. Наприклад, Voyah Dream з великою батареєю на 108,5 кВт-год подолав лише 344 км, що свідчить про слабку енергоефективність

Зимовий тест у Норвегії став важливим нагадуванням для виробників: реальні умови суттєво відрізняються від лабораторних. А для покупців це ще одна можливість дізнатися, які моделі витримують суворі випробування і здатні відповідати очікуванням навіть у найхолоднішу пору року