Адміністрація Дональда Трампа фактично знищила одну з головних екологічних ініціатив в американському автопромі — стандарти економії пального CAFE
У липні 2025 року стало відомо, що виробники автомобілів більше не нестимуть відповідальність за перевищення встановлених норм витрати пального — як у майбутньому, так і заднім числом, починаючи з модельного року 2022. Це рішення, оприлюднене The Detroit News, повністю нівелює багаторічну систему штрафів, яка змушувала автовиробників інвестувати в технології зменшення споживання пального
Так званий закон One Big Beautiful Bill Act, нещодавно ухвалений Конгресом США за ініціативою республіканців, обнулив фінансові санкції за недотримання норм CAFE. На практиці це означає, що виробники більше не мають жодних стимулів дотримуватись екологічних стандартів. До того ж, адміністрація Трампа вирішила “пробачити” всі порушення за попередні роки, навіть ті, за які ще не було виставлено штрафів

Аналітики відзначають, що таке рішення — черговий крок назад у державній політиці підтримки екологічно чистого транспорту
У лютому Міністерство транспорту США вже призупинило фінансування розвитку мережі зарядних станцій для електромобілів, а в липні Конгрес проголосував за дострокове скасування податкових пільг для покупців електрокарів — майже на вісім років раніше, ніж планувалося. Одночасно Агентство з охорони навколишнього середовища працює над послабленням обмежень на викиди шкідливих речовин, запроваджених попередньою адміністрацією
Наслідки для американських споживачів можуть бути відчутними
Фахівці попереджають, що відмова від стандартів економії пального призведе до підвищення витрат на пальне для пересічних водіїв. Автомобілі, які споживають більше бензину, обійдуться власникам дорожче у довгостроковій перспективі. Крім того, це вдарить по компаніях, які робили ставку на продаж віртуальних “вуглецевих кредитів” — спеціальних сертифікатів, які дозволяли менш екологічним виробникам уникати штрафів. Наприклад, Tesla щороку заробляла сотні мільйонів доларів саме на цьому механізмі

Критики такого курсу, серед яких і провідні кліматичні організації, називають рішення політичним та небезпечним для довкілля. Замість стимулювання переходу до більш чистого транспорту, уряд, навпаки, спрощує життя виробникам бензинових автомобілів, що мають надмірну витрату пального
У довгостроковій перспективі це може зашкодити й самому американському автопрому
На тлі того, як Європа, Китай і навіть деякі країни Латинської Америки впроваджують дедалі жорсткіші вимоги до викидів і стимулюють розвиток електромобільності, США ризикує втратити позиції на глобальному ринку “зелених” технологій
Читати далі
Схожі записиНове дослідження дало заспокійливу відповідь для тих, хто переживає через можливе випромінювання в електромобілях. Жодних прихованих ризиків не виявили навіть під час поїздок і заряджання Фахівці німецького автоклубу ADAC виміряли рівні електромагнітних полів в одинадцяти електромобілях, а також у кількох гібридах і одному авто з бензиновим двигуном Інженери розмістили у спеціальному манекені десять датчиків і […]
1 Грудня 2025
Суперечка в Санта-Моніці показує, наскільки складно автономним таксі працювати поруч із житловими кварталами без постійних конфліктів із місцевими мешканцями У районі перехрестя Бродвея і 14-ї вулиці люди вже кілька місяців скаржаться на безсонні ночі Дві зарядні бази Waymo приймають десятки роботаксі після зміни, тож сусіди постійно чують сигнали заднього ходу, гул зарядного обладнання, шум прибирання, […]
1 Грудня 2025
Вона здатна поповнювати запас енергії електромобіля за кілька хвилин Китайський виробник активно розширює мережу й уже наймає фахівців для запуску нової інфраструктури на європейських ринках У Пекіні цього року вдалося побачити, як один з нових електромобілів BYD набирає понад половину заряду менш ніж за п’ять хвилин. Такий темп можливий завдяки системі Flash Charging, яка наближає […]
1 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі