Адміністрація Дональда Трампа фактично знищила одну з головних екологічних ініціатив в американському автопромі — стандарти економії пального CAFE
У липні 2025 року стало відомо, що виробники автомобілів більше не нестимуть відповідальність за перевищення встановлених норм витрати пального — як у майбутньому, так і заднім числом, починаючи з модельного року 2022. Це рішення, оприлюднене The Detroit News, повністю нівелює багаторічну систему штрафів, яка змушувала автовиробників інвестувати в технології зменшення споживання пального
Так званий закон One Big Beautiful Bill Act, нещодавно ухвалений Конгресом США за ініціативою республіканців, обнулив фінансові санкції за недотримання норм CAFE. На практиці це означає, що виробники більше не мають жодних стимулів дотримуватись екологічних стандартів. До того ж, адміністрація Трампа вирішила “пробачити” всі порушення за попередні роки, навіть ті, за які ще не було виставлено штрафів

Аналітики відзначають, що таке рішення — черговий крок назад у державній політиці підтримки екологічно чистого транспорту
У лютому Міністерство транспорту США вже призупинило фінансування розвитку мережі зарядних станцій для електромобілів, а в липні Конгрес проголосував за дострокове скасування податкових пільг для покупців електрокарів — майже на вісім років раніше, ніж планувалося. Одночасно Агентство з охорони навколишнього середовища працює над послабленням обмежень на викиди шкідливих речовин, запроваджених попередньою адміністрацією
Наслідки для американських споживачів можуть бути відчутними
Фахівці попереджають, що відмова від стандартів економії пального призведе до підвищення витрат на пальне для пересічних водіїв. Автомобілі, які споживають більше бензину, обійдуться власникам дорожче у довгостроковій перспективі. Крім того, це вдарить по компаніях, які робили ставку на продаж віртуальних “вуглецевих кредитів” — спеціальних сертифікатів, які дозволяли менш екологічним виробникам уникати штрафів. Наприклад, Tesla щороку заробляла сотні мільйонів доларів саме на цьому механізмі
Критики такого курсу, серед яких і провідні кліматичні організації, називають рішення політичним та небезпечним для довкілля. Замість стимулювання переходу до більш чистого транспорту, уряд, навпаки, спрощує життя виробникам бензинових автомобілів, що мають надмірну витрату пального
У довгостроковій перспективі це може зашкодити й самому американському автопрому
На тлі того, як Європа, Китай і навіть деякі країни Латинської Америки впроваджують дедалі жорсткіші вимоги до викидів і стимулюють розвиток електромобільності, США ризикує втратити позиції на глобальному ринку “зелених” технологій
Читати далі
Схожі записиMG Cyberster, перший у світі електричний родстер із м’яким дахом та дверима «крила метелика», вже в Україні та доступний для замовлення в офіційних дилерських центрах. Створений, щоб поєднувати емоції з інноваціями, Cyberster відкриває нову еру для бренду із британським корінням Силует Cyberster поєднує класичні риси спортивного родстера з футуристичною агресивністю. Подовжений капот, низька посадка, та […]
16 Жовтня 2025Mitsubishi готує сюрприз для відвідувачів Japan Mobility Show у Токіо — футуристичний електричний позашляховик, створений для життя на природі. У той час як компанія в Європі співпрацює з Renault, маючи декілька їхніх моделей під власним брендом, на домашньому ринку вона експериментує з досить сміливими концептами Новий концепт, який поки не має офіційної назви, поєднує позашляховий […]
16 Жовтня 2025Європейські краш-тести знову перевірили китайський автопром на міцність — і результат виявився невтішним Електромобіль Dongfeng Box EV, відомий також як Nammi Box, отримав лише три зірки у рейтингу безпеки Euro NCAP, тоді як його суперники — Renault 5 та BYD Dolphin — показали набагато вищі результати. Для європейських експертів це стало свідченням того, що деяким […]
16 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі