Голова ради директорів Toyota Акіо Тойода знову став на захист мультиенергетичної стратегії бренду. В інтерв’ю він підкреслив: головний ворог – не бензинові авто, а вуглець. І шлях до вуглецевої нейтральності не обов’язково має бути виключно електричним
Toyota, як найпопулярніший автовиробник планети, вже продала понад 27 мільйонів гібридів – за словами Тойоди, їхній внесок у зниження викидів еквівалентний дев’яти мільйонам повністю електричних авто. Але якби ці дев’ять мільйонів були справжніми BEV і заряджалися від японських теплових електростанцій, ситуація могла б виглядати набагато гірше – викидів було б більше, а не менше
Гібриди як розумний компроміс
Тойода не перший рік відстоює концепцію технологічного плюралізму. Історія гібридів Toyota почалася ще у 1997 році з появою Prius – першого масового гібрида у світі. Сьогодні майже кожна модель компанії має гібридну версію, і на ключових ринках, таких як Європа чи США, ці авто стали золотим стандартом для тих, хто хоче зменшити вплив на довкілля, але не готовий повністю перейти на електротягу
Попри активну розбудову електричного портфеля – зокрема, серії bZ у Китаї – Toyota діє обережно. Повністю електричні моделі з’являються поступово, і така стратегія викликає критику з боку тих, хто звик до темпів Tesla. Але Тойода впевнений у своїй правоті. Електромобілі – не чарівна паличка. Так, вони не мають вихлопу. Але їхнє виробництво, як і виробництво електроенергії для зарядки, часто залишається «брудним». Особливо в країнах, де енергосистема досі працює на викопному паливі
Стратегія Toyota – це не альтернативний курс, а ширша і гнучкіша відповідь на кліматичні виклики
У неї входять:
- гібриди,
- плагін-гібриди,
- водневі паливні елементи,
- акумуляторні електромобілі,
- ДВЗ на синтетичному паливі
На думку Тойоди, кожна технологія має своє місце. Головне – скорочувати викиди вже зараз, а не чекати на далеке електричне завтра. «Ми не обираємо переможця. Ми воюємо з CO₂», – підкреслив він
Поспішний перехід може дорого коштувати
Це не перша гучна заява Тойоди. Минулого року він уже говорив, що навіть у довгостроковій перспективі повністю електричні авто не перевищать 30% світового ринку. А різкий перехід до електромобілів, за його словами, може поставити під загрозу 5,5 мільйона робочих місць в Японії
І хоча багато хто не погоджується з позицією Toyota, одне зрозуміло точно: компанія не йде на поводі в трендів, а наполегливо пропонує свою відповідь на головне запитання сучасного автопрому – як зменшити викиди і при цьому не втратити здорового глузду
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі