Голова ради директорів Toyota Акіо Тойода знову став на захист мультиенергетичної стратегії бренду. В інтерв’ю він підкреслив: головний ворог – не бензинові авто, а вуглець. І шлях до вуглецевої нейтральності не обов’язково має бути виключно електричним
Toyota, як найпопулярніший автовиробник планети, вже продала понад 27 мільйонів гібридів – за словами Тойоди, їхній внесок у зниження викидів еквівалентний дев’яти мільйонам повністю електричних авто. Але якби ці дев’ять мільйонів були справжніми BEV і заряджалися від японських теплових електростанцій, ситуація могла б виглядати набагато гірше – викидів було б більше, а не менше
Гібриди як розумний компроміс
Тойода не перший рік відстоює концепцію технологічного плюралізму. Історія гібридів Toyota почалася ще у 1997 році з появою Prius – першого масового гібрида у світі. Сьогодні майже кожна модель компанії має гібридну версію, і на ключових ринках, таких як Європа чи США, ці авто стали золотим стандартом для тих, хто хоче зменшити вплив на довкілля, але не готовий повністю перейти на електротягу
Попри активну розбудову електричного портфеля – зокрема, серії bZ у Китаї – Toyota діє обережно. Повністю електричні моделі з’являються поступово, і така стратегія викликає критику з боку тих, хто звик до темпів Tesla. Але Тойода впевнений у своїй правоті. Електромобілі – не чарівна паличка. Так, вони не мають вихлопу. Але їхнє виробництво, як і виробництво електроенергії для зарядки, часто залишається «брудним». Особливо в країнах, де енергосистема досі працює на викопному паливі
Стратегія Toyota – це не альтернативний курс, а ширша і гнучкіша відповідь на кліматичні виклики
У неї входять:
- гібриди,
- плагін-гібриди,
- водневі паливні елементи,
- акумуляторні електромобілі,
- ДВЗ на синтетичному паливі
На думку Тойоди, кожна технологія має своє місце. Головне – скорочувати викиди вже зараз, а не чекати на далеке електричне завтра. «Ми не обираємо переможця. Ми воюємо з CO₂», – підкреслив він
Поспішний перехід може дорого коштувати
Це не перша гучна заява Тойоди. Минулого року він уже говорив, що навіть у довгостроковій перспективі повністю електричні авто не перевищать 30% світового ринку. А різкий перехід до електромобілів, за його словами, може поставити під загрозу 5,5 мільйона робочих місць в Японії
І хоча багато хто не погоджується з позицією Toyota, одне зрозуміло точно: компанія не йде на поводі в трендів, а наполегливо пропонує свою відповідь на головне запитання сучасного автопрому – як зменшити викиди і при цьому не втратити здорового глузду
Читати далі
Схожі записиНещодавно на автомобільному ринку України з’явився Peugeot E-3008 – повністю електричний компактний позашляховик фастбек. Новинка вже доступна для замовлення в 100% електричній версії, пропонуючи поєднання елегантного дизайну, гідної продуктивності та передових технологій Peugeot E-3008 вирізняється сучасним силуетом кузова фастбек Екстер’єр включає світлодіодні фари PIXEL LED з денними ходовими вогнями у вигляді «трьох кігтів», 20-дюймові легкосплавні […]
21 Жовтня 2025Новинка дісталася Києва власним ходом із Польщі, ставши символом початку ери електровантажівок у нашій країні І це не експериментальний прототип, а повноцінний серійний електричний тягач MAN eTGX 20.540, оснащений двигуном потужністю 540 кінських сил і крутним моментом 1250 Нм. Шість потужних батарей загальною ємністю 534 кВт-год забезпечують запас ходу до 500 кілометрів, що робить його […]
21 Жовтня 2025Американська автомобільна промисловість приголомшила Німеччину на власній церемонії нагородження «Автомобіль року», де відразу дві американські моделі — седан і позашляховик — здобули перемогу там, де зазвичай панують BMW і Mercedes. Розкішний Cadillac Vistiq отримав титул «Люксовий автомобіль року», а потужний Lucid Air Sapphire переміг у категорії «Перформанс», залишивши позаду найвідоміших німецьких суперників Зазвичай саме німецькі […]
21 Жовтня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі