Компанія Audi оголосила про закриття заводу в Брюсселі, яке відбудеться 28 лютого 2025 року. Цей крок став результатом недостатнього попиту на великі електричні позашляховики Q8 E-Tron та Q8 E-Tron Sportback, що вироблялися на підприємстві. Попри спроби знайти нового інвестора для заводу, включно з чутками про інтерес китайського автовиробника Nio, рішення про закриття стало остаточним
Складне рішення для Audi
Завод в Брюсселі було відкрито ще у 1949 році, і він вважається першим у світі вуглецево-нейтральним виробничим майданчиком в преміальному сегменті автомобілів. Проте навіть із річною потужністю 120 000 автомобілів, продажі моделі Q8 E-Tron у 2023 році склали лише 49 001 одиницю, що на 4,3% менше, ніж у попередньому році. Через таку невідповідність між виробничим потенціалом і попитом утримання заводу стало економічно невигідним
Член правління Audi та голова виробництва Герг Вокер прокоментував ситуацію: «Рішення закрити завод в Брюсселі було найважчим у моїй кар’єрі. Це справді болючий крок»
Історія Q8 E-Tron та виробництво в Брюсселі
Модель Q8 E-Tron дебютувала в 2018 році як перший глобальний електромобіль Audi під назвою E-Tron. Версія Sportback з’явилася рік по тому, а у 2022 році обидві моделі пройшли оновлення середнього циклу та отримали префікс Q8. Виробництво оновлених електрокарів розпочалося на заводі в Брюсселі у грудні 2022 року, проте через низькі продажі останні автомобілі будуть зібрані 28 лютого 2025 року
На заводі працює понад 3000 співробітників, і його закриття матиме значні соціально-економічні наслідки. Audi намагалася продати підприємство, але перемовини не увінчалися успіхом
Майбутнє Audi та електрифікація Volkswagen Group
Audi планувала повністю перейти на електромобілі до 2033 року, однак нині компанія заявляє про необхідність залишатися «гнучкою» у своїй стратегії. Подібні зміни відбуваються й у межах Volkswagen Group. Зокрема, Bentley перенесла повний перехід на електротягу з 2030 на 2033 рік, а тепер і на 2035 рік
Щодо основного бренду Volkswagen, він планує перейти на повністю електричний модельний ряд в Європі до 2033 року, але автомобіль Golf поточного покоління може залишатися на ринку до 2035 року, коли ЄС заборонить продаж нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Логічно очікувати, що такі бренди, як SEAT, Cupra та Skoda, слідуватимуть цій стратегії
Закриття заводу Audi в Брюсселі символізує складну реальність для автомобільної галузі, що перебуває на етапі переходу до електричної мобільності. Попит на великі електричні позашляховики, такі як Q8 E-Tron, не виправдав очікувань, що стало причиною такого болісного рішення. Попри це, Audi та Volkswagen Group продовжують адаптувати свої стратегії, щоб залишатися конкурентоспроможними на шляху до вуглецево-нейтрального майбутнього
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі