Європейські автовиробники стикаються з посиленням екологічних стандартів, які зобов’язують знижувати рівень викидів CO2 в модельній лінійці. У 2025 році середні викиди по автопарку мають зменшитися з 106,6 г/км до 93,6 г/км. Якщо ці цілі не будуть досягнуті, компанії можуть зіткнутися зі штрафами до €15 мільярдів
Щоб уникнути таких значних фінансових втрат, Toyota, Stellantis, Ford, Mazda, Subaru та Leapmotor вирішили створити “Суперпул” із Tesla. Цей альянс охоплює 33% європейського ринку автомобілів та 30% ринку електромобілів, що дає змогу зменшити середні викиди завдяки продажу Tesla карбонових кредитів

Карбонові кредити Tesla: допомога, але не панацея
Tesla займає провідне місце у продажу карбонових кредитів, які дозволяють знижувати середні викиди модельної лінійки. У 2024 році продажі карбонових кредитів забезпечили компанії 3% від $72 мільярдів доходу. Очікується, що в Європі Tesla зможе заробити більше €1 мільярда, продаючи свої надлишкові кредити
Аналітики попереджають, що навіть з підтримкою Tesla досягнення цільових показників може бути складним. Наприклад, Toyota, Subaru та Mazda значно відстають у розробці електромобілів, а Toyota, яка продає у три рази більше автомобілів, ніж Tesla, лише частково компенсує цей розрив. Крім того, у 2024 році Tesla продала менше електромобілів, ніж у 2023 році, що може зменшити її можливості допомогти іншим виробникам

Mercedes-Benz також зіткнувся із проблемою надмірних викидів, перевищуючи свій ліміт на 17,3 г/км у 2024 році, що призвело б до штрафу в €1 мільярд. Для вирішення цієї проблеми у 2025 році компанія об’єднається з Volvo, Polestar і Smart, створивши пул, який охоплює 8% ринку автомобілів і 20% ринку електромобілів
Об’єднання сил у рамках карбонових кредитів стає основною стратегією для зменшення викидів та уникнення штрафів у Європі
Попри посилення стандартів, деякі з найбільших автовиробників, зокрема Honda, VW Group, Kia, BMW, SAIC, Hyundai, Suzuki та Renault Nissan Mitsubishi, поки що не оголосили про створення подібних альянсів. Всі вони зараз перевищують встановлені показники викидів і ризикують отримати значні штрафи

Принцип роботи пулів полягає у придбанні карбонових кредитів у компаній, які мають низькі середні викиди. Tesla, як провідний гравець у цій сфері, отримує значний прибуток завдяки продажу кредитів. За оцінками UBS, Tesla може отримати більше €1 мільярда у 2024 році лише від європейського ринку
Посилення регуляцій ЄС змушує автовиробників адаптуватися та шукати нові способи зменшення викидів. Створення пулів із Tesla та іншими виробниками електромобілів стає ефективним рішенням, але воно не гарантує уникнення штрафів. Водночас компанії, які ігнорують ці тенденції, ризикують значними фінансовими втратами, що може змінити розклад сил на автомобільному ринку Європи
Читати далі
Схожі записиДоступний компактний електричний хетчбек, створений і зібраний у Європі — це саме те, що треба у боротьб із жорсткою конкуренцією з боку китайських брендів Продажі Volkswagen ID. Polo в Європі стартують у квітні наступного року Початкова ціна становитиме 25 тисяч євро з урахуванням ПДВ. У своєму сегменті новинка одразу виходить на поле Renault 5, який […]
16 Грудня 2025
Компанія запустила автономні Model Y без пасажирів і без водія в салоні, який підстраховував автопілот. Для платних поїздок нагляд людини поки зберігається, однак сам факт виїзду повністю «порожніх» авто на міські вулиці став важливим етапом для бренду, який робить ставку на автономне водіння, штучний інтелект і робототехніку Відео з чорним Model Y, який спокійно рухається […]
16 Грудня 2025
Оновлення мало з’явитися вже цього року та принести інтерфейс і функції, знайомі за новими моделями бренду. Йдеться про машини з мультимедійною системою на базі Google, тобто з Android Automotive У компанії пояснюють затримку прагненням забезпечити стабільну роботу нового інтерфейсу на всіх сумісних авто, незалежно від ринку, року випуску чи версії «заліза». Тепер реліз перенесли на […]
16 Грудня 2025
Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі