Чому розкішний електрокар ігнорує поширені 400-вольтові зарядки?
Новенький Mercedes CLA EV ще до офіційного виходу встиг викликати жваві суперечки – хтось критикує його доволі спірну зовнішність, комусь не до душі «бездушна» цифрова начинка салону. В електричних версій, до речі, ще й назви такі, що язик зламаєш: CLA 250+ з EQ Technology чи CLA 350 4MATIC з EQ Technology… Але, здається, це лише верхівка айсберга. З’явилася інформація, яка може стати справжнім головним болем для майбутніх власників. Виявляється, цей розкішний електромобіль має доволі неочікуване і потенційно дуже незручне обмеження щодо зарядки
Заглибимося в деталі, які з’ясували наші колеги з авторитетного видання Wards Auto
Як виявилося, Mercedes CLA EV, за наявною інформацією, не оснащений DC/DC-перетворювачем напруги (бустером) з 400В до 800В. Що це означає для власника в реальному житті? А те, що Ваш новенький електрокар зможе «спілкуватися» виключно з тими швидкісними зарядними станціями постійного струму (DC), які працюють на напрузі 800 вольт
Відповідно, станції з поширеними 400 вольтами, включно з багатьма публічними зарядками потужністю 50 кВт та значною часткою величезної мережі Tesla Supercharger (а це мільйони потенційних точок для підзарядки!), просто не «побачать» цей автомобіль або не зможуть його повноцінно зарядити. Уявляєте ситуацію: Ви на маршруті, батарея майже порожня, бачите в навігації чи додатку доступну швидку зарядку… а вона 400-вольтова, і Ваш Mercedes просто відмовляється з нею працювати! Це може реально залишити власників ні з чим у найневдаліший момент
Найімовірніше, таке неочевидне технічне рішення є зворотним боком прагнення Mercedes забезпечити своїм електромобілям максимально високу швидкість зарядки – аж до 320 кВт. Як пояснює видання Wards Auto, стандартні кабелі CCS (Combined Charging System) обмежені силою струму у 500 ампер. Щоб «прокачати» потужність понад 200 кВт через такий кабель, єдиний ефективний технічний вихід – це підвищувати напругу. Так і з’явилася архітектура на 800 вольт, яка, власне, і дозволяє досягти вражаючих 320 кВт і зарядити батарею CLA від 10% до 80% всього за 22 хвилини. В теорії, це звучить чудово
Однак, тут виникає логічне запитання до інженерів Mercedes: як же бути з повсякденною зручністю та сумісністю? Інші виробники, які також активно впроваджують 800-вольтову архітектуру і прагнуть високих швидкостей зарядки (наприклад, Hyundai та Kia зі своєю успішною платформою E-GMP, на базі якої побудовані Ioniq 5/6 та EV6/EV9), знайшли елегантніше рішення. Вони використовують саме той DC/DC-бустер, якого, ймовірно, бракує новому електричному Mercedes CLA. Цей компонент дозволяє електромобілю приймати заряд як від 800-вольтових станцій на максимальній швидкості, так і ефективно використовувати поширені 400-вольтові зарядки, автоматично адаптуючи напругу
Для преміального бренду, яким є Mercedes, відсутність такої базової гнучкості виглядає, м’яко кажучи, дивно і зовсім не відповідає його статусу. Це скидається на спробу заощадити на компоненті, що в кінцевому підсумку створює значні незручності для клієнта, суттєво обмежуючи його доступ до зарядної інфраструктури
Що кажуть у Mercedes Benz?
На жаль, офіційний коментар з приводу відсутності бустера поки що отримати не вдалося, або ж компанія свідомо зберігає мовчання щодо цього моменту. Таке обмеження не афішується відкрито на маркетингових матеріалах. У Wards Auto перевірили веб-сторінки та конфігуратори для різних країн, і жодного слова про несумісність з 400-вольтовими станціями там немає. Проте, за інформацією Wards Auto, у навігаційній системі самого автомобіля присутній дисклеймер (своєрідне застереження), який прямо вказує: «зарядка на зарядних станціях 400В неможлива, і з цієї причини вони не відображаються в навігаційній системі». Це виглядає як спроба тихо повідомити про проблему вже після покупки автомобіля
Чи стосується ця потенційно неприємна особливість лише перших партій Mercedes CLA EV або певних комплектацій – наразі остаточно незрозуміло. З’явилися припущення, що версія CLA EV для ринку Норвегії (де електромобілі надзвичайно популярні, а зарядна інфраструктура активно розвивається, включаючи як 400В, так і 800В станції) все ж таки отримає той самий DC/DC-бустер. Якщо це правда, це може свідчити про різні технічні специфікації для різних регіонів, що теж виглядає, м’яко кажучи, неочікувано і може викликати питання у покупців з інших країн. Можливо, потенційним клієнтам, для яких гнучкість зарядки є критично важливою, варто почекати з придбанням або максимально уважно вивчити точні технічні характеристики та можливості зарядки для специфікації автомобіля на їхньому ринку
Така неочевидна деталь може стати справжнім неприємним сюрпризом для багатьох власників, які, купуючи автомобіль преміум-класу від Mercedes, цілком справедливо розраховують на максимальну зручність експлуатації, включно з безпроблемною підзарядкою. Обмеження можливості заряджатися лише 800-вольтовими станціями, які все ще є менш поширеними, ніж 400-вольтові зарядні станції, виглядає як дивний і прикрий прорахунок для розкішного електромобіля у 2025 році. Залишається сподіватися, що Mercedes або запропонує якесь рішення для вже випущених авто, або оперативно внесе зміни у виробничий процес, додавши такий необхідний бустер
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі