Ви турбуєтеся, що батареї електромобілів стануть токсичними відходами? Розслабтеся – вони занадто цінні, щоб просто гнити на звалищі. Ось чому батареї електромобілів продовжують жити навіть після того, як машина відслужить своє
Батареї переживуть автомобіль
Міф про те, що батареї електромобілів швидко зношуються і стають електронним сміттям, не витримує критики. Насправді вони часто довговічніші, ніж двигуни внутрішнього згоряння. Хоча деякі автовиробники стикалися з проблемами на ранніх етапах, сучасні батареї створюються з урахуванням високих стандартів якості. Більшість автовиробників дає на них гарантію 8 років або 160 000 км, тож компанії змушені робити їх максимально надійними. Заміна батареї – дороге задоволення, тому автовиробники перестраховуються, створюючи міцні акумулятори, які служать довше гарантійного терміну. І це хороша новина для власників електромобілів!
Чому батареї не потраплять на звалища? Вони надто цінні!
Навіть якщо батарея втратила 30% своєї початкової ємності і вже не ідеальна для електромобіля, вона все ще може бути корисною. Наприклад, австралійський інженер Франциско Ші, як повідомляє CleanTechnica, бере батареї зі звалищ і під’єднує їх до електромережі покинутої промислової будівлі. Використовуючи сонячні панелі та дешеву електроенергію в непікові години, він заряджає батареї, а потім продає енергію в пікові періоди, заробляючи кілька тисяч доларів щомісяця. Австралія виграє, бо згладжується нерівномірність виробництва енергії, а звалища отримують прибуток, продаючи батареї іншим ентузіастам
І така бізнес-модель легко масштабується. У регіонах із високим поширенням сонячної енергії виробляється більше електрики, ніж можна спожити одразу. Сучасні електромережі, побудовані для стабільних джерел енергії, потребують більше сховищ, щоб ефективно використовувати відновлювані джерела, як-от сонце чи вітер. Батареї електромобілів ідеально підходять для цього, знижуючи ціни на електроенергію та зменшуючи викиди вуглецю
Користь батарей не обмежується електромережами
Уявіть, що у Вас вдома є батарея від електромобіля – вона може замінити генератор під час відключень електрики. Такі рішення вже довели свою ефективність у кризових ситуаціях. А якщо батарея нікому не потрібна? Її все одно не викинуть. Сировина всередині – літій, кобальт, нікель – занадто цінна, щоб пропадати. По всьому світу формується ланцюжок переробки батарей. Хоча ця індустрія ще розвивається через невелику кількість відпрацьованих акумуляторів, численні компанії вже працюють над економікою масштабної переробки
Чому батареї – це не проблема, а можливість
Батарейне сміття – це не те, про що варто хвилюватися. Їхня цінність – у довговічності, універсальності та сировині – гарантує, що вони не опиняться на звалищах. Суспільство вміє берегти те, що має цінність, і батареї електромобілів – яскравий приклад. Від резервного живлення вдома до стабілізації енергомереж – акумулятори змінюють наше уявлення про енергію майбутнього!
Читати далі
Схожі записиКомпанія BYD демонструє рекордні продажі електромобілів, однак на внутрішньому ринку Китаю вона стикається з проблемами У травні 2025 року BYD реалізувала 382 476 нових енергоефективних транспортних засобів (NEV), що стало найкращим місячним результатом поточного року. Загальний обсяг продажів за перші п’ять місяців склав понад 1,76 мільйона одиниць, зокрема 1,73 мільйона легкових авто. Основне зростання забезпечили […]
27 Червня 2025Адміністрація Трампа зазнала суттєвого удару у справі фінансування зарядної інфраструктури для електромобілів Окружний суддя в Вашингтоні постановив розблокувати мільярдні кошти, виділені Конгресом на Національну програму розвитку мережі зарядних станцій для електротранспорту. У своєму рішенні суддя наголосила, що Конгрес схвалив виділення п’яти мільярдів доларів на стратегічне розгортання інфраструктури та створення єдиної мережі для збору даних і […]
27 Червня 2025І хоча це поки що концепт, фактично перед нами серійний Mercedes-AMG GT 4-Door нового покоління Концепт GT XX оснащено тримоторною силовою установкою на базі осьових електродвигунів Yasa, які видають понад 1341 к.с. (1000 кВт). Один мотор встановлено спереду, та два ззаду, вони забезпечують повний привід з динамічним розподілом моменту. Розгін до 100 км/год займає менше […]
27 Червня 2025Читати далі
Більше про цю тему у нашому блозі