Бренд електромобілів Geely Jiyue на межі краху через борги та низькі продажі
Китайський виробник електромобілів Jiyue знаходиться на межі краху, незважаючи на підтримку технологічного гіганта Baidu та автомобільного конгломерату Geely. Знадобиться диво, щоб уникнути долі багатьох інших китайських автовиробників-банкрутів останніх років
За останній рік Jiyue випустила електричний позашляховик та електричний седан, але жоден з них не став хітом продажів
Jiyue спочатку була створена як спільне підприємство між Baidu та Geely, де Baidu належало 55%, а Geely – 45%. Однак пізніше компанія була реструктуризована, в результаті чого Geely отримала 65% акцій, а Baidu залишила 35%. Свою першу модель – Jiyue 01 – компанія випустила минулого року як стильного конкурента Tesla Model Y. За нею послідував розкішний седан Jiyue 07, який отримав нагороду Red Dot за дизайн
Однак продажі не виправдали очікувань: цього року Jiyue вдалося продати лише 13 834 автомобілі по всьому Китаю. Компанія також переживає серйозні фінансові труднощі, і, за повідомленнями китайських ЗМІ, фінансовий директор Лю Цзіньїн і його сім’я, можливо, втекли до Сінгапуру, прихопивши з собою бухгалтерські книги компанії. Крім того, Baidu виявила фінансову діру в розмірі до 7 мільярдів юанів ($962 млн), які не були враховані, і вирішила не інвестувати в компанію додаткові $412 млн
Geely та Baidu виділять компенсацію звільненим працівникам, але не планують надавати Jiyue додаткове фінансування
CarNewsChina додає, що генеральний директор Ся Іпін, можливо, значно переплатив постачальникам. Приблизно 70% усіх запчастин, які використовує Jiyue, походять від Geely, і загалом компанія заборгувала своїй материнській компанії понад $200 млн за ці запчастини
У заяві, опублікованій минулого тижня, Jiyue заявила, що відмовиться від проектів, які не покращують її фінансове становище. Компанія також скоротила кілька відділів, затримала зарплати за грудень і призупинила виплати соціального забезпечення працівникам у листопаді. Baidu та Geely швидко відреагували на невизначеність, заявивши, що допоможуть Jiyue сплатити внески на соціальне страхування, профінансувати післяпродажне обслуговування для існуючих клієнтів та виплатити компенсацію працівникам, які втратили роботу
Фінансовий директор Jiyue переховується в Сінгапурі зі своєю сім’єю
План реструктуризації був представлений акціонерам, але залишається незрозумілим, чи зможе він врятувати компанію. Якщо Jiyue дійсно збанкрутує, вона стане таким же, як і Human Horizons, останнім китайським автомобільним стартапом, який не зможе вижити в умовах дедалі жорсткішої конкуренції на місцевому ринку