Брудний секрет гібридів: їх викиди майже в 5 разів перевищують електромобільні

13.08.2024
Брудний секрет гібридів: їх викиди майже в 5 разів перевищують електромобільні — photo 15102

Хоча загальновідомо, що електромобілі (BEV) мають нульовий рівень викидів під час руху, не варто забувати про виробництво та утилізацію. Однак нове дослідження Міжнародної ради екологічно чистого транспорту (ICCT) показує, що електромобілі все таки найбільш чистий вид транспорту, коли мова йде про викиди протягом життєвого циклу – особливо, коли вони заряджаються від відновлюваних джерел енергії

ICCT розрахував викиди протягом життєвого циклу транспортного засобу за типами силових агрегатів

Для середньостатистичного автомобіля 2024 модельного року в США вплив на навколишнє середовище є вражаючим: гібриди, що заряджаються самостійно під час руху, викидають у 2,2 (седани) і 2,5 рази (позашляховики) більше парникових газів протягом свого життєвого циклу, ніж їхні електромобільні аналоги

Аналогічно, гібридні електромобілі з підзарядкою (PHEV) для обох типів кузова викидають приблизно вдвічі більше. Натомість позашляховики з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) виробляють до 3,5 разів більше викидів, ніж еквівалентні BEV

Брудний секрет гібридів: їх викиди майже в 5 разів перевищують електромобільні — photo 2

Гібриди можуть бути в 4,9 рази бруднішими, ніж BEV, тоді як PHEV приблизно вдвічі більше забруднюють навколишнє середовище

І це якщо заряджати електромобілі від загальної електромережі. Однак, коли електромобілі повністю живляться від відновлюваної електроенергії, тоді гібридні позашляховики викидають у 4,9 рази більше, а позашляховики з ДВЗ – у 6,7 разів більше парникових газів протягом усього свого життєвого циклу

ICCT стверджує, що викиди автомобіля вони підраховують протягом усього життєвого циклу – від виробництва акумуляторів до виробництва сировини та палива, які використовує транспортний засіб, та утилізації в кінці життєвого циклу. Цей комплексний показник дає чітке уявлення про вплив автомобіля на навколишнє середовище

Наведена вище оцінка – це оновлений аналіз 2021 року. Згідно з оригінальним дослідженням, викиди протягом життєвого циклу середнього електромобіля середнього розміру, проданого в США в 2021 році, були на 57-68% нижчими, ніж у еквівалентного автомобіля з ДВЗ, залежно від використовуваної зарядної мережі

Брудний секрет гібридів: їх викиди майже в 5 разів перевищують електромобільні — photo 3

Позашляховики з ДВЗ можуть викидати в 6,7 разів більше, ніж електромобілі, заряджені на 100% відновлюваною енергією

Для прямого порівняння, оновлені цифри на 2024 рік свідчать, що BEV на 66-74% чистіші порівняно зі своїми аналогами з ДВЗ, або до 85% чистіші, коли до них додається відновлювана електроенергія

ICCT також зробив прогнози на 2030 рік, коли очікується, що екологічні переваги електромобілів будуть ще більшими. Зокрема, викиди позашляховиків з ДВЗ з 2030 року будуть у 7,5 разів вищими, ніж у аналогічних електромобілів, що живляться від відновлюваних джерел енергії, протягом життєвого циклу. Крім того, дослідження показує, що PHEV і HEV мають значно обмеженіший потенціал для скорочення викидів парникових газів порівняно з BEV

контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами
контакти
Ми завжди на звʼязку з Вами

    Дякуємо за співпрацю та очікування

    Наша команда вже отримала Ваше повідомлення і ми звʼяжемось з Вами найближчим часом

    OK